Regija
POLJOPORIVREDNICI U BESPUĆIMA PROPISA

Apsurdno visoke cijene osiguranja
i registracije: Za motokultivator 1360
kn, za traktor od 39 konja – 700 kn
Objavljeno 21. ožujka, 2015.

VALPOVO – Proljeće i vrijeme radova u vrtovima i vinogradima, kada pomoć poljoprivrednih strojeva itekako dobro dođe, ponovno će isprazniti džepove vlasnicima motokultivatora. Oni upozoravaju na još jedan u nizu apsurdnih propisa koji se odnose upravo na enormno visoke cijene osiguranja i registracije motokultivatora. Valpovčani Mato Puškadija i Franjo Zemljak s tim su se problemom obratili redakciji Glasa Slavonije u dilemi što učiniti s radnim strojevima koji su im desna ruka za mnoge poslove u vrtu.

- Za prvo osiguranje i registraciju motokultivatora, koji nema ni svjetla ni pokazivače smjera (žmigavce), niti bilo kakve sličnosti s drugim motornim vozilima koji su obično na četiri kotača, a ovo je jedino jednoosovinsko vozilo, platili smo čak 1360 kuna, drugi je put to bilo 1100 kuna, a i svaka sljedeća registracija s osiguranjem iznosi oko 1000 kuna. Ako se to usporedi s cijenom osiguranja i registracije traktora Fergusona 539 od 39 konja, koja košta samo nešto više od 700 kuna, više je nego jasno da ovdje nema nikakve logike i da je jedini cilj pronaći način kako nam uzeti novac. Nekoliko godina plaćanja ovih troškova košta nas kao i sam stroj - ogorčeni su šogori, koje zanima koji su to parametri i razlozi zbog kojih ovo vozilo, koje ne može ići brže od 15 kilometara na sat i koje se, prema njihovim saznanjima, ne mora registrirati ni u jednoj drugoj zemlji EU-a, u nas podliježe propisima kao i drugi radni strojevi poput bagera, viličara i sličnog, a ni po čemu mu nisu slični.

Voditelj Tehničkog odjela pri Centru za vozila Hrvatske Tomislav Škreblin, u pisanom nam je obrazloženju naglasio da Zakon o sigurnosti prometa na cestama jasno propisuje da je radni stroj motorno vozilo te da motorna i priključna vozila smiju sudjelovati u prometu na cesti samo ako su registrirana i ako imaju važeću prometnu dozvolu.

- Radni strojevi ne podliježu obvezi tehničkog pregleda vozila i motokultivator kao samostalno vozilo ne može se registrirati, ali se može registrirati motokultivator s priključkom. Budući da radni strojevi ne podliježu obvezi obavljanja tehničkog pregleda, vrši se samo registracija vozila. U prometu na cestama moraju zadovoljavati tehničko-sigurnosne zahtjeve - naglasio je Škreblin, te nastavio:

- Naknade koje stanica za tehnički pregled naplaćuje prilikom registracije vozila propisalo je Ministarstvo unutarnjih poslova Odlukom o visini naknada za tehnički pregled i druge poslove koji se obavljaju u stanicama za tehničke preglede vozila. Okvirno, naknada za usluge kod prve registracije navedenog vozila iznosi 160 kuna, obrazac prometne dozvole 35 kuna te registracijska pločica 54 kune, a naknade kod produženja važenja prometne dozvole okvirno iznose 140 kuna. Osim ovih naknada, prilikom prve registracije i produženja važenja prometne dozvole u stanici za tehnički pregled plaća se i posebna naknada za okoliš na vozila na motorni pogon - pojašnjava Škreblin cijenu na koju još treba dodati i troškove obveznog osiguranja.

Lidija ANIČIĆ
Bez registracije - kazna 2000 kuna

Premda se pretpostavlja da im je na terenu broj nekoliko desetaka puta veći, u Centru za vozila Hrvatske potvrdili su nam da je prema njihovim evidencijama u RH u 2014. godini kroz stanice za tehnički pregled prošlo 675 radnih strojeva tipa “motokultivator s priključkom”. Vlasnici jedino ovih 675 popularnih Honda mogu biti sigurni da ih prilikom kretanja po prometnici policija neće zaustaviti i tražiti dokumentaciju o osiguranju i registraciji bez kojih minimalna kazna iznosi - 2000 kuna!

Lani je u RH kroz stanice za tehnički pregled prošlo

675

motokultivatora s priključkom

U istoj kategoriji

su motokultivatori, bageri, viličari...

Možda ste propustili...

U AKCIJI 1200 SUDIONIKA

Čistili Belišće

POZVANI NA DOSTAVU PISMA NAMJERE

Štitar je poslovnu zonu ponudio poduzetnicima

ODIGRAN 2. BRZOPOTEZNI TURNIR OPEN BIZOVAC 2024

Najbolji Dinko Huis, Matej Filić i Damir Meško

Najčitanije iz rubrike