Osijek
ZASAD 18. MEĐU 20 GRADOVA

Osijek u digitalnoj spremnosti želi sustignuti Rijeku
Objavljeno 25. svibnja, 2019.
U Gradu Osijeku ističu da neke digitalne usluge i procesi uopće nisu uključeni u istraživanje Apsolona

U nedavno provedenom istraživanju konzultantske tvrtke Apsolon o digitalnoj spremnosti gradova, Osijek je u kategoriji 20 najvećih gradova u Hrvatskoj završio na 18. mjestu prema ukupnom indeksu digitalne spremnosti. Inače, gradovi su bili smješteni u tri kategorije: veliki, srednji i mali gradovi kako bi se na što bolji način uspostavila usporedba između sličnih gradova prema broju stanovnika i kako bi i oni manji bili pravedno ocijenjeni uzevši u obzir različite resurse kojima raspolažu, ali i potrebe njihova stanovništva i gospodarstva. Zaključak istraživanja koje se provodilo tijekom travnja i svibnja 2018. godine je da u kategoriji većih gradova Rijeka i Zagreb znatno odskaču od Splita i Osijeka u svim elementima digitalizacije odnosa uprave prema građanima, a Rijeka se ističe i kao pobjednik pred Zagrebom, iako su u mnogim kategorijama razlike malene. Rijeku kao najnapredniji grad u Hrvatskoj u odnosu prema digitalizaciji karakterizira osobito naglasak na otvorenosti i komunikaciji s građanima.

Viši savjetnik Odsjeka za informatiku Grada Osijeka, Domagoj Klobučar, komentirajući navedene rezultate, rekao je kako je proces digitalizacije konstantna aktivnost za Grad Osijek kojom nastoje što više digitalizirati sve interne i vanjske procese. "Smatram da pozicioniranje na ovoj listi nije u skladu sa stvarnim stanjem jer ovo istraživanje nije prikupilo sve relevantne podatke za indeksiranje. Naravno da trebamo ubrzati proces digitalizacije i uložiti znatna sredstva kako bismo sustigli Grad Rijeku koja je s pravom prva na ovoj listi", istaknuo je Klobučar. Dodao je kako neke od digitalnih usluga i procesa koje nisu spomenute u istraživanju. Prije svega tu je webGIS portal koji omogućuje prikaz prostornih planova svim zainteresiranim građanima i potencijalnim investitorima na administrativnom području Grada, zatim CityHub, modul za prijavljivanje komunalnih i sličnih problema preko kojeg građani dobivaju i povratnu informaciju, a indirektno građani nadziru brzinu i kvalitetu rada gradske uprave (od prijave problema preko povratne informacije do uklanjanja problema), potom Zeleni katastar, e-urudžbeni kojim se prate rješenja zahtjeva građana (osim građevinske dokumentacije) te webblog Čist račun, gdje građani imaju potpune, točne i pravodobne informacije o prihodima i rashodima gradskog proračuna. Na službenom youtube kanalu “GRAD OSIJEK“ moguć je live prijenos svih sjednica gradskog vijeća, ali i pregled svih prethodno održanih sjednica, a tu su i dvije web-kamere visoke kvalitete s live prijenosom slike u Tvrđi i na Trgu A. Starčevića.

Klobučar dodaje kako trenutno rade i na nekoliko novih projekata, od kojih izdvaja e-obrasce koji će nuditi online popunjavanje i slanje zahtjeva internetom, a sustav bi za identifikaciju koristio osobne iskaznice građana, odnosno povezali bi se s državnim sustavom E-građanin kod prijave za ispunu obrazaca. Ako se uz obrazac mora priložiti novčani iznos, plaćanje bi se odvijalo preko E-biljega. Još jedan od zanimljivih projekata je i Air Quality sustav za praćenje kvalitete zraka u vrtićima i školama koji će uz pomoć indoor senzora kontinuirano pratiti ključne parametre kvalitete zraka: temperaturu, vlagu i CO2. Crvenom će bojom na senzoru signalizirati porast vrijednosti CO2 iznad dopuštenih razina te slati notifikacije korisnicima sustava kako bi se u realnom vremenu prozračile učionice, čime se rješava problem prezasićenosti zraka s CO2.

Ema Nenadić
Po dokumente i dalje osobno
Ukupno gledajući, hrvatski se gradovi nalaze na ranom stupnju razvoja digitalnih usluga građanima. Od ukupno 1555 promatranih administrativnih postupaka

koji su u bilo kojoj formi dostupni na internetu, samo njih 58 (3,7 %) mogu se u cijelosti provesti online putem, a svi ostali podrazumijevaju neku formu fizičke isporuke dokumentacije ili, u čak 91,7 % slučajeva, dolazak u gradsku upravu s otisnutim obrascima s interneta. Gradovi uglavnom osiguravaju servisne informacije građanima, no bez kompleksnije organizacije podataka ili naprednih rješenja, dok su objedinjeni sustavi plaćanja prisutni u turističkim gradovima, navodi se u izvješću Apsolona.
Možda ste propustili...

INFO DAN EU PROJEKATA FAKULTETA ZA DENTALNU MEDICINU I ZDRAVSTVO

Projekti vrijedni 5 milijuna eura

PLANINARSKO DRUŠTVO ZANATLIJA

Ponovno na Podunavski pješački put u nedjelju

Najčitanije iz rubrike