Osijek
BOOKING.COM: OSIJEK MEĐU NAJGOSTOLJUBIVIJIMA!

Gostoljubivost je naš brend, ona je Osječanima urođena
Objavljeno 10. siječnja, 2019.
Puno je primjera gdje se ljudi vraćaju kao prijatelji, ne više kao turisti

Booking.com, jedna od vodećih svjetskih online tvrtki, specijalizirana za uslugu rezervacije smještaja diljem svijeta, proglasila je dobitnike nagrade Guest Review Awards za 2018. godinu. Među dobitnicima sedmog izdanja ove nagrade, koja se temelji na recenzijama gostiju, našlo se 759.845 smještajnih objekata u ukupno 219 zemalja, među kojima je Hrvatska zauzela visoko šesto mjesto s 34.027 nagrađenih objakata, iza Italije (106.513), Španjolske (46.646), Francuske (45.286), Njemačke (36.042) i Sjedinjenih Američkih Država (35.626).

Turistički adut
Ukupna je prosječna ocjena recenzija objekata u Hrvatskoj bila 9.0, što je uz Novi Zeland, koji nosi jednaku prosječnu ocjenu, najviša prosječna ocjena gostiju u svijetu.

Među 20 najnagrađivanijih gradova našla su se i tri hrvatska grada koja su na tom popisu bila i prošle godine. To su Split, koji se nalazi na trećem mjestu, odmah nakon Rima i Saint Petersburga, Zadar, koji se nalazi na 16. i Dubrovnik na 20. mjestu.

Booking.com je prvi put dodijelio i nagrade za najgostoljubivija mjesta na Zemlji prema recenzijama putnika. Najveći postotak nagrađenih objekata u tom izboru imaju Austrija, Češka, Poljska, Novi Zeland, Tajvan, Rumunjska, Mađarska, Irska, Srbija i Grčka, dok se među deset najgostoljubivijih odredišta u Hrvatskoj našao i Osijek, iza Slunja, Korenice, Plitvičkih jezera, Otočca, Rakovice i Skradina, a ispred Zagreba, Splita i Rovinja.

Ovo je posebno važno za osječki i slovonsko-baranjski turizam, jer čak 72 posto hrvatskih gostiju kaže da su im susretljivi i zanimljivi lokalni stanovnici jedan od najvažnijih čimbenika pri odabiru odredišta za sljedeće putovanje.

Ovo lijepo priznanje nije previše iznenadilo osječke djelatnike u turizmu i ugostiteljstvu. Gostoljubivost je, ističu, imanentna ovom podneblju i gosti je u većini slučajeva ističu kao naš najveći turistički adut.

Komparativna prednost
- Mene čak čudi da Osijek nije i više plasiran, jer mislim da je gostoljubivost naš najveći brend, ona je kod naših ljudi urođena. Uvijek volim spomenuti da je ugostiteljstvo prekrasna hrvatska riječ, jer doslovno znači ugostiti nekoga, i mi se ovdje definitivno toga držimo. Ljudi to prepoznaju, kako kod mene u smještaju, tako i kod kolega, jer najviše ocjene dobivamo upravo za gostoljubivost. Razlog zašto nismo više plasirani je možda zbog broja gostiju jer ih neke destinacije, poput Plitvica ili gradova na Jadranu, imaju mnogo više. Gosti, međutim, inicijalno ne dolaze zbog gostoljubivosti. Oni dolaze poslovno ili turistički, jer su ih privukle znamenitosti Osijeka, slavonska i baranjska vina, Kopački rit ili Vukovar, ali kada odlaze i pitate ih kako je bilo, prvo će vam reći kako su ljudi ljubazni. I tu se ne radi samo o smještajnim objektima u kojima su boravili, nego o kompletnoj populaciji, jer svi smo mi, od taksista do konobara u restoranu ili ljudi na ulici, promotori Osijeka i svi gradimo opći dojam koji ljude nose sa sobom kada odlaze - rekla nam je Jasmina Krkić Poznić, vlasnica privatnog smještaja Maksimilian u Tvrđi.

Ocjene na Booking.comu daju prilično autentičan uvid u kvalitetu smještajnih objekata. Samo gosti koji su doista boravili u objektu mogu napisati recenziju, stoga su one dobar putokaz i ugostiteljima i institucijama.

- Ne znam bih li se složila sa zaključkom da je gostoljubivost naš najveći brend, ali svakao je ono što goste vraća u naše krajeve. Mi ćemo morati poraditi na brendu u smislu da goste privučemo u naše krajeve, a onda više nećemo imati problema s tim hoće li se oni vratiti, jer se vraćaju upravo zbog našeg idetiteta, naše autohtonosti i gostoljubivosti. Puno je primjera gdje se ljudi vraćaju kao prijatelji, ne više kao turisti, pogotovo to znaju naši privatni iznajmljivači, mali OPG-ovci koji su doista angažirani oko gostiju, dočekuju ih rakijicom, tamburašima i sl. Definitivno je gostoljubivost motiv povratka, mi smo takvi po vokaciji i to je ono što trebamo njegovati i isticati kao komparativnu prednost u odnosu prema drugima - mišljenja je Tatjana Roth, pročelnica Upravnog odjela za kontinentalni turizam OBŽ-a.
Ivan Alilović
PRIZNANJE I ZA ALJMAŠKI GUESTHOUSE
Među 11 izvrsnih smještajnih objekata u Hrvatskoj našao se i Guesthouse Aljmaš. Smješten uz Dunav i uređen u tradicionalnom, rustikalnom stilu, uz prekrasan pogled na Dunav, ovaj privatni smještaj gostima nudi i finu domaću hranu.

- Prvo i osnovno, kažu da ih privlači ljubaznost domaćina, zelenilo, čistoća... Puno njih hvali naš domaći doručak, gdje uz kavu, čaj i mlijeko nudimo i poznate specijalitete poput domaćih jaja, slanine, kobasice, šunke, sira... i sve to prema sistemu “jedi koliko možeš” - rekla nam je Branka Đurkov, uz supruga Josipa vlasnica ovog objekta.

Na Bookingu su unatrag šest godina, što je, kažu, znatno povećalo broj gostiju te su prošle godine imali 520 noćenja. Čak 70 posto gostiju su stranci, dolaze iz daleke Australije, Novog Zelanda, Nizozemske, Latvije, a imali su i gosta iz Teksasa!
72 %

posto hrvatskih gostiju kaže da su im susretljivi stanovnici jedan od najvažnijih čimbenika pri odabiru odredišta
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike