Osijek
DVA DODATNA BODA PRI UPISU

Trebaju li nam "ženske"
i "muške" srednje škole
Objavljeno 4. svibnja, 2015.
Svi ravnopravno završavaju osnovnu školu, tako se trebaju upisati i u srednju, kaže ravnatelj Šalavardić

Vezani članci

STUDENTICA MATEJA HRŽICA POHAĐALA JE ELEKTROTEHNIČKU I PROMETNU ŠKOLU

Super sam se uklopila u muški razred

Želite li u Osijeku pronaći kozmetičara sa završenom srednjom Tehničkom školom i prirodoslovnom gimnazijom Ruđera Boškovića, ili autolakirericu koja je završila Obrtničku školu u Osijeku, nećete ih naći!

Stoga, ali i da bi bile uklonjene prepreke jednakim prilikama za djevojke i mladiće na tržištu rada, Vladin ured za ravnopravnost spolova predložilo je nedavno Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta da podzastupljeni spol pri upisu, uz uvjet prelaska bodovnog praga, dobije dva dodatna boda.

Ova je ideja podijelila ravnatelje tzv. muških, odnosno tzv. ženskih srednjih škola u Osijeku. Zanimljivo je da bi usvajanje takvog prijedloga, prema nekim mišljenjima, stvorilo još veće razlike među spolovima, a takvo je mišljenje i Vlaste Opačak, ravnateljice “Ruđera Boškovića”, koja je protiv dodatnih bodova.

- Opet ne bi bilo ravnopravnosti, a i javio bi se problem. Primjerice, djevojke koje imaju dovoljan broj bodova i zaradile su ga radom, trudom i znanjem, ne bi imale šanse pokraj dečki koji bi ih “potisnuli” u rangiranju. Nigdje ne piše da je zabranjena prijava na, primjerice, naš smjer kozmetičara za dečke, a opet nisu zainteresirani. Smjer postoji više od deset godina i nikada se ni jedan dečko nije javio. Mislim da je stvar u mentalitetu, a i roditelji valjda smatraju da kozmetičar nije posao gdje bi se mogla pronaći muška osoba - prokomentirala je Opačak.

Njezino mišljenje dijeli i Tomislav Šalavardić, ravnatelj u Obrtničkoj školi. Kaže kako samo ocjene, a nipošto spol, trebaju određivati broj bodova, to više što oba spola ravnopravno završavaju osnovnu školu i prema pravilima o upisima i općem uspjehu trebaju biti ravnopravni i u daljnjem školovanju. Oni to i jesu, dodaje, jer, primjerice, na smjeru pekara omjer muških i ženskih učenika je 50:50, a isto je i na smjeru mesara. Šalavardić smatra da dobru praksu ne treba mijenjati.

- Na mjestu ravnatelja sam 23 godine i do sada je na smjer autolakirera bila upisana samo jedna učenica. Štoviše, nije završila školovanje, već je odustala nakon dvije godine jer, jednostavno, nije išlo - rekao je Šalavardić.

Marija MIHELIĆ

BLAŽENKA PUL

ravnateljica Elektrotehničke i prometne škole

Ocjene su osnovni kriterij, no važna je i ravnoteža edukacije

Blaženka Pul, ravnateljica Elektrotehničke i prometne škole u Osijeku, drži kako bi trebalo vrednovati upis podzastupljenog spola, ali za samo jedan bod.

- To smatram dobrim jer je ravnoteža edukacije pozitivna. Mislim da su ipak dva boda previše s obzirom na to da su predznanje i učenje definitivno najvažniji. Inače, u našoj školi od 648 učenika imamo 32 djevojke, odnosno oko pet posto - rekla je Pul, pojašnjavajući da su djevojke upisane u smjerove tehničara cestovnog prometa, tehničara za računalstvo i elektrotehničara. Djevojke su, kaže nadalje, organizatorice i preuzimaju inicijativu i općenito vrijede pozitivne reakcije na njih u školi koju uglavnom pohađaju dečki.

BODOVI I ZA POVRATNIKE IZ INOZEMSTVA

Osim ovog prijedloga, Ministarstvo je dobilo još jedan iz Ministarstva vanjskih poslova. Oni sugeriraju udvostručenje broja bodova za djecu povratnike iz inozemstva zbog težine prilagodbe na nov sustav obrazovanja. Dodatan se bod traži i za učenike kojima je prije selidbe školski sat trajao 40, umjesto uobičajenih 45 minuta. Zanimljivo je da se u javnu raspravu o kriterijima upisa uključilo čak 300-tinjak predlagatelja izmjena, a objavljeni su na web-stranicama MZOS-a.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike