Osijek
NOVI DIREKTOR HEP PLINA OSIJEK PORUČUJE

Pećušak: Plin za kućanstva ove zime ne bi trebao poskupjeti
Objavljeno 27. kolovoza, 2014.
HEP plin suočen sa sve većim brojem dužnika - lani su za oko 3000 kupca proveli ovršni postupak

Poskupljenja ogrjevnog plina za kućanstva ove zime ne bi trebalo biti, a plina bi trebalo biti dovoljno za sve potrošače - rezime je to razgovora s Damirom Pećušakom, novim direktorom HEP Plina Osijek.

Na ovoj je funkciji početkom ljeta naslijedio po isteku njegova mandata Nikolu Liovića. Pećušak je u ožujku, nakon natječaja, došao u HEP Plin na mjesto direktora Sektora ekonomskih poslova, prethodile su mu rukovodeće pozicije u Splitskoj, a posebice u Zagrebačkoj banci.

- Od onih sam ljudi koji smatraju da je vrijedno okušati se u novim profesionalnim izazovima - kaže Pećušak o svojem prelasku iz bankarskog sektora u energetiku. Možda nas je i zato primio u društvu najbližih suradnika, dr. Zlatka Tonkovića, direktora Sektora za pogon i održavanje te Davora Gutterta, direktora Sektora za opskrbu.

A otvorenih je pitanja na pretek, prošlu je sezonu, naime, obilježila sumnja na ogrjevnu vrijednost plina i povike kako HEP upumpava zrak te time potencira veću potrošnju. Pećušak i Guttert otklanjaju mogućnost za tako što, kažu, to jednostavno nije tehnički izvedivo, plinovodi su pod tlakom i svaka neovlaštena intervencija može ugroziti sigurnost sustava. Stoga je za vjerovati analizama neovisnih laboratorija koje provjere kvaliteta plina rade na ulaznim i izlaznim točkama.

- Sva laboratorijska ispitivanja ukazuju na to da je u našem slučaju i donja ogrjevna vrijednost isporučenog plina veća od standardne ogrjevne vrijednosti propisane pravilnikom - kaže Guttert.

Druga je tema bila otuđivanje plina nezakonitim zahvatima na brojilu.

- I dalje svaki tjedan na terenu otkrijemo bar pet brojila na kojima su obavljene intervencije. Do sada smo evidentirali 27 metoda nedopuštenih zahvata, što i nas tjera na stalan oprez. I ponovno pozivamo sve one koji imaju saznanje da im je išta rađeno na brojilu da sami to prijave - ističe Tonković. Osim toga, HEP Plin suočen je i sa sve većim brojem dužnika. Prošle godine su za oko tri tisuće kupaca proveli ovršni postupak, od tog broja oko 1600 kupaca isključili su s mreže.

- Pola od oba navedena broja odnosi se na potrošače s područja Osijeka - kaže Pećušak. Pa i on poziva kupce, kada uvide da će imati problem s plaćanjem, neka dođu u HEP Plin i dogovore soluciju kako riješiti to pitanje. Sve je navedeno dovelo do smanjenja isporuke plina za trećinu.

- Ipak, i dalje svake godine imamo između 1500 i 2000 novih potrošača koji se priključe na plinsku mrežu - kaže Pećušak, uz neizbježnu opasku kako je plin u nas najjeftiniji u odnosu na zemlje Europske unije i neposrednog okruženja.

Dario KUŠTRO
NAKNADA ZA PRIKLJUČENJE SADA UMJESTO 3000 IZNOSI 818 KUNA

Na povećanje broja novopriključenih korisnika svakako može utjecati odluka HERE, regulatorne agencije, u skladu s kojom je od 1. kolovoza znatno smanjena naknada za priključenje na plinsku mrežu. U osječkom slučaju ta se naknada sada plaća 818 kuna. Prije toga iznosila je više od tri tisuće kuna!

Uvijek potrošimo jednako

Velika povika prošle zime odnosila se na visoke iznose na računima, posebice u siječnju. Međutim, Guttert smatra kako nije bilo razloga za galamu. “Iz evidencije se jasno vidi kako gotovo svi potrošači u sezoni grijanja ukupno potroše jednake količine plina, jedan mjesec možda više, ali onda drugi manje”, ističe Gutter i dodaje kako na računima sada stoji i stavka o potrošenim “kubicima” za isti mjesec prethodne godine.

Možda ste propustili...

OKRUGLI STOL “BRENDIRANJE RIZNICOM”

Vrijednosti za zajednicu u riznici svojevrsne utopije

PANEL-RASPRAVA NA 10. KREATIVNOJ RIZNICI

Primjeri kružne kreativnosti su već posvuda oko nas

Najčitanije iz rubrike