Osijek
ZABRANJENO KROZ PJEŠAČKE ZONE

Skinuti prometni znakovi preko noći - uvertira u represiju nad biciklistima?
Objavljeno 14. siječnja, 2014.

Na ulazima u pješačke zone u središtu Osijeka skinute su dopunske ploče kojima je prometovanje kroz pješačku zonu bilo dopušteno biciklistima, upozoravaju Margareta Krivić i Miroslav Šimić, vijećnici s liste GOGO. Time se, kako kažu, stvaraju preduvjeti za kažnjavanje biciklista jer su rijetki građani koji svaki dan prate eventualne promjene prometne signalizacije u pješačkim zonama.

- Nadamo se da nije u pitanju trajno rješenje. Ako ipak je, želimo istaknuti kako ovakav potez nije prihvatljiv sve dok se dugoročno ne riješi prometovanje biciklima kroz središte grada. Pri tome mislimo na gradnju kvalitetne biciklističke staze na promenadi. Osim toga, velik dio naših građana ne zna za skidanje navedenih natpisa i na ovaj su način izloženi kaznama prometne policije - kažu Krivić i Šimić koji su pitanje zašto su ploče uklonjene postavili i Srećku Kukiću, pročelniku UO za urbanizam i graditeljstvo, komunalno-stambeno gospodarstvo, promet i zaštitu okoliša te mjesnu samoupravu.

Ovaj potez komentirali su i predstavnici udruge BikeMyDay rekavši kako ovaj potez smatraju negativnim za razvoj biciklizma u Osijeku, budući da se na takav način još jednom prekida važna biciklistička ruta, a ako se već željela postići veća sigurnost pješaka - to se moglo učiniti i na drugi način.

- Uz to, veliki je minus što se prije poduzete mjere nije ni na koji način o ovome obavijestilo bicikliste i pokušalo pronaći bolje rješenje, osobito u suradnji s biciklističkim udrugama. Zakon o sigurnosti prometa na cestama u članku 2. točka 23. definira pješačku zonu kao uređenu prometnu površinu u prvom redu namijenjenu za kretanje pješaka, u kojoj nije dopušteno kretanje motornih vozila, osim vozila s posebnom dozvolom. Dakle, zakon ni na koji način ne zabranjuje kretanje bicikala, jer bicikli nisu motorna vozila, te se još ostavlja mogućnost davanja posebne dozvole za određena vozila. Istina, postoje biciklisti koji svojim ponašanjem predstavljaju opasnost za pješake, no na takve se moglo utjecati preventivnim i represivnim mjerama policije, kao i upozoravanjem od strane cikloaktivista, koje je i naša udruga planirala provoditi, a kakvo se inače provodi u Ljubljani. Također, moglo se pristupiti i rješenju kakvo smo nedavno imali prilike vidjeti u Münchenu, a radi se o postavljanju znaka koji bicikliste upozorava da su se dužni kretati brzinom koraka pješaka - kažu u BikeMyDayu. I. Sekol

OGRANIČITI BRZINU KRETANJA BICIKLISTA U PJEŠAČKOJ ZONI

Vijećnici liste GOGO napominju i kako je moguće, ako je cilj zaštita pješaka, ograničiti brzinu kretanja biciklista kroz pješačku zonu, te da se potpunom zabranom prometovanja kroz pješačke zone negativno utječe na trend sve izraženijeg porasta popularnosti bicikla kao zdravog, brzog i jeftinog načina prometovanja.

Komentar smo zatražili i od prozvanog pročelnika Srećka Kukića, ali do zaključenja teksta nismo dobili odgovor na postavljena pitanja.

Možda ste propustili...

TRGOVAČKA I KOMERCIJALNA ŠKOLA, 1973./74.

Obilježavanje 50. godišnjice mature

PANEL-RASPRAVA NA 10. KREATIVNOJ RIZNICI

Primjeri kružne kreativnosti su već posvuda oko nas

Najčitanije iz rubrike