Osijek
RJEŠAVANJE KOMUNALNIH PROBLEMA

Grad Osijek dnevno zaprimi desetak zahtjeva građana
Objavljeno 2. kolovoza, 2022.
Prijavljuju se vandalizam, komunalni problemi, olupine vozila, ilegalne terase...

Gradovi se svakodnevno suočavaju s najširim spektrom komunalnih problema poput grafita i vandalizma do oštećenja asfalta, prometnih znakova, sprava na dječjim igralištima, problema s javnom rasvjetom, olupinama vozila na javnim površinama, nepropisno odbačenom otpadu, ilegalnim terasama i slično. Istovremeno građani nažalost vrlo često ne znaju ili nisu sigurni kome mogu prijaviti određeni komunalni problem. Grad Osijek dnevno zaprimi desetak zahtjeva građana. Svaki zahtjev, ako je u okviru djelokruga gradske uprave, rješava se u najkraćem mogućem roku. Kada je riječ o zahtjevima koji se odnose na područja izvan djelokruga Grada Osijeka, tada se građane upućuje na nadležnu instituciju.



- Zaprimljeni zahtjev upućuje se nadležnom upravnom odjelu, koji je dužan bez odgode postupiti po zahtjevu te o tome povratno obavijestiti zainteresiranu stranu. Upite najčešće dobivamo preko e-pošte, i to na adresu info@osijek.hr, ali i preko kontakt-obrasca na mrežnoj stranici https://www.osijek.hr/kontakt/. Osim toga, telefonski brojevi i adrese e-pošte službenika Grada Osijeka objavljeni su na mrežnoj stranici www.osijek.hr, tako da građani imaju mogućnost izravno kontaktirati određeni upravni odjel. Upite također primamo i preko službene Facebook stranice Grada Osijeka, dok su telefonski pozivi i pisma postali sve rjeđi način komuniciranja građana s gradskom upravom. Njime se uglavnom služe stariji sugrađani. Brojne inicijative, dakako, dolaze i preko gradskih četvrti, odnosno mjesnih odbora, koji su osnovani upravo kako bi građani sudjelovali u odlučivanju o poslovima od neposrednog i svakodnevnog utjecaja na njihov život i rad, saznali smo iz Ureda gradonačelnika Osijeka.

Građani se svojim gradskim četvrtima i mjesnim odborima mogu obratiti i pisanim i usmenim putem, premda je neposredni kontakt i sudjelovanje na sjednicama vijeća gradskih četvrti i mjesnih odbora najčešće najbolji način za ostvarivanje određenog zahtjeva, osobito kada je riječ o većim i složenijim komunalnim pitanjima. Nije nužno da postoji određeni broj potpisnika nekog zahtjeva, uglavnom je dosad i bila riječ o rješavanju pojedinačnih inicijativa ili problema.

- Grad Osijek odlučio se za izradu Strategije digitalizacije koja će obuhvatiti sve procese gradske uprave koji započinju obraćanjem prema gradskoj upravi od strane korisnika gradskih usluga (građani, odnosno općenito fizičke i pravne osobe u Osijeku), ali i procese gradske uprave koji završavaju određenim postupanjem prema navedenim dionicima. Nakon što se digitalizacija provede sukladno Strategiji, građanima će digitalne i digitalizirane usluge Grada biti dostupne jasno i pregledno na jednom mjestu, u jednoj aplikaciji, odnosno jednom web-portalu Grada, pri čemu će im se maksimalno pojednostavniti korištenje aplikacije. U sklopu navedene aplikacije bit će integrirano i rješenje kojim će građani na jednostavan način moći prijaviti određeni uočeni problem u gradu, ističu iz Ureda gradonačelnika.

Nikola Kučar
POPRAVI.TO
Krajem 2021. pokrenut je servisni portal za prijavu komunalnih problema nadležnim službama “Popravi.to”, a ovaj besplatni alat, nastao u suradnji Code for Croatia i Gonga, za cilj ima olakšavanje prijavljivanje problema i štete na javnim površinama i infrastrukturi u gradu. Ideja je da građanke i građani više ne moraju istraživati kome uputiti prijavu o rupi na kolniku ili nogostupu, uličnoj rasvjeti koja ne radi, oštećenoj klupi ili nepropisnom odlagalištu otpada. Potrebno je samo označiti lokaciju na karti, kratko opisati i fotografirati problem te označiti kategoriju, a Popravi.to na temelju tih podataka prijavu šalje na pravu adresu. Najveća svrha portala jest olakšati komunikaciju građanki i građana s nadležnim tijelima javne vlasti i otvoriti prostor za suradnju.

Najčitanije iz rubrike