Osijek
JESU LI OCJENE REALAN ODRAZ ZNANJA?

Inflacija odlikaša: Mala je matura jedino rješenje
Objavljeno 10. rujna, 2021.
Za neke je smjerove 4.7 nedovoljno za upis

U Osječko-baranjskoj županiji u prvi je razred srednje škole ove školske godine krenulo 2717 učenika. Od tog su broja 1762 učenika upisana u neku od osječkih srednjih škola, među kojima su neke popunile mjesta još u ljetnom roku. U ovom je trenutku još 113 slobodnih mjesta, no u školama i smjerovima o kojima pišemo u nastavku to nije slučaj. Dapače, u njih su se uspjeli upisati samo superodlikaši.



(Ne)realne ocjene


Naime, u III. gimnaziji, Medicinskoj školi (smjer medicinska sestra opće njege i medicinski tehničar) te Elektrotehničkoj i prometnoj školi (smjer tehničar za računalstvo) iz godine u godinu velik je interes učenika za upis, pa ne čudi da na tim smjerovima nije ostalo slobodnih mjesta za jesen. I ne samo to, u spomenute su se tri škole, na spomenutim smjerovima, uspjeli upisati samo odlikaši, i to s vrlo visokim prosjekom.

- Upisali smo 156 učenika u šest razrednih odjela, a posljednji je učenik na listi imao 73 i nešto bodova, odnosno nešto manje od prosjeka 5,0 za što je bilo potrebno 80 bodova. To znači da je posljednji učenik recimo imao pet-šest četvorki u sedmom i osmom razredu, a sve ostalo petice - pojašnjava Dražen Jakopović, ravnatelj III. gimnazije. Naglašava kako treba stati na kraj, uvjetno rečeno, imperativu upisa u školu s prosjekom 5.0. Naime, smatra da bi mala matura riješila problem upisa u traženije srednje škole i smjerove isključivo superodlikaša i pokazala koliko je stvarno znanje učenika osmih razreda. U III. gimnaziju dolaze, kaže nadalje, svi redom odlični učenici, no kroz godine se iskristalizira u kojem predmetu znanje ipak nije dobro usvojeno.

- Ocjene nisu uvijek pokazatelj i mjerilo znanja, pa podržavam projekt uvođenja male mature i nacionalnih ispita jer bismo tako dobivali uvid u stvarno znanje pojedinog učenika. Škola za život je znanje, a ne ocjena, pa mi koji, recimo to tako, nasljeđujemo učenike iz osnovnih škola trebamo znati koliko je njihovo stvarno znanje - poručuje ravnatelj Jakopović.

Kad je u pitanju Elektrotehnička i prometna škola Osijek, najveće je zanimanje ponovno bilo za tehničara za računalstvo, a najniži je prosjek učenika na listi upisanih 4,73. Ravnatelj Antun Kovačić kaže da do završnog razreda srednje škole prosječno bude manje odlikaša nego pri upisu, i to zbog, kako ističe, činjenice da nastavnici imaju drukčije kriterije, da učenici dolaze iz raznih škola u Osijeku i izvan njega, što sve utječe na činjenicu da učenici pri upisu, bodovno gledajući, imaju zavidno znanje, često 5.0.

- Srednja je škola zahtjevnija i učenici postaju samostalniji, roditelji manje prate njihovu naobrazbu. Kad je u pitanju najtraženiji smjer u našoj školi, tehničar za računalstvo, činjenica je da brojni učenici ostaju odlični i u srednjoj školi, odnosno vrlo dobri, a razlog je taj što je to težak program i podrazumijeva povezivanje više sadržaja, odnosno drukčiji način razmišljanja - kaže ravnatelj Kovačić. I on se slaže da kriteriji ocjenjivanja trebaju biti ujednačeni, što se može postići malom maturom.

Pitanje kriterija


Da je problem isključivog upisa odlikaša u srednje škole evidentan pokazuje i primjer iz Medicinske škole Osijek gdje se, prema riječima ravnateljice Sanje Dravinski, nerijetko događa da upišu sve odlikaše, a naposljetku do kraja prvoga razreda s ocjenom odličan ostane nekoliko učenika. To govori u prilog potrebi za provedbom male mature, smatra ravnateljica.

- Ove se godine može primijetiti da imamo povećan broj osječkih osmaša u odnosu prema prethodnim godinama kad je broj bio puno manji. Kad su u pitanju prosjeci, prvih 13 upisanih učenika u strukovni program Medicinska sestra opće njege/medicinski tehničar opće njege bili su 5.0. Posljednji upisani učenik na listi, inače 72. po redu na tome smjeru, imao je čak 70,3 boda, dakle prosjek 4.9 ili 4.8 - kaže Dravinski.

Inače, toj je školi, uz strukovni program Medicinske sestre opće njege/medicinski tehničar i strukovni program Fizioterapeut, gdje je bodovni prag također 65, a posljednji upisani učenik na listi ima 71,5 bodova. U strukovni program Zdravstveno-laboratorijski tehničar upisana su 24 učenika, a posljednji ima 71,8 bodova i naposljetku u strukovnom programu Dentalni tehničar upisana su 24 učenika, a posljednji ima 69,11 bodova.



Marija Mihelić
NEPOPUNJENO 113 MJESTA, OSTALO IH JE I U GIMNAZIJAMA
U osječkim je srednjim školama ostalo nepopunjeno 113 mjesta. Najviše ih je u Ugostiteljskoj s 15 slobodnih mjesta, i to 11 za kuhara te po tri za slastičara i konobara. Ukupno 14 slobodnih mjesta je u Prosvjetno-kulturnom centru Mađara, i to po pet za smjerove opće gimnazije i ekonomista te četiri za smjer Hotelijersko-turistički tehničar. Potom s 13 slobodnih mjesta slijedi Gaudeamus, prva privatna srednja škola s pravom javnosti u Osijeku. Samo jedno mjesto manje, ukupno 12, slobodno je u Isusovačkoj klasičnoj gimnaziji. Slijedi I. gimnazija s deset, i to u odjelu za sportaše. U smjeru mehaničara poljoprivredne mehanizacije u Poljoprivrednoj i veterinarskoj školi slobodno je još devet mjesta, a šest za smjer prodavača u Trgovačkoj i komercijalnoj školi Davora Milasa. Po pet mjesta nije popunjeno u Obrtničkoj školi za smjerove Pomoćni kuhar i slastičar i Pomoćni krojač kao i za smjer Zidar u Graditeljsko-geodetskoj školi. U Medicinskoj školi za smjer Njegovatelj četiri su slobodna mjesta, a po tri u Ugostiteljsko-turističkoj školi za smjer Slastičar i za smjer Prirodoslovna gimnazija u Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića i za smjer Likovna umjetnost i dizajn do izbora zanimanja u Školi za primijenjenu umjetnost i dizajn. U Ekonomskoj i upravnoj školi dva su slobodna mjesta za smjer Poslovni tajnik, a također i za smjer Agrotehničar u Poljoprivrednoj i veterinarskoj školi. Po jedno mjesto slobodno je za smjerove Autolimar i CNC operater u Strojarsko-tehničkoj školi, Konobar u Ugostiteljsko-turističkoj, Ekonomist i Poslovni tajnik u Ekonomskoj školi te u Glazbenoj školi Franje Kuhača za smjerove Glazbenik pjevač, Glazbenik klavirist i Glazbenik – teorijski smjer.

inflacija odlikaša
UČENICI POD

PRISTISKOM

ZBOG UPISA

Možda ste propustili...

DJELATNICI VODOVODA SU NA TERENU

Nastavak ispiranja mreže hidranata

U OŠ DALJ OKONČAN POLA MILIJUNA EURA VRIJEDAN PROJEKT KOZMOS

Visokotehnološkom društvu trebaju za STEM osnaženi učenici i nastavnici

Najčitanije iz rubrike