Osijek
AKTIVIRALO SE GRADILIŠTE

Na donjodravskoj obali
napokon bageri i radnici
Objavljeno 5. studenog, 2019.
Poznati trio - Hidrogradnja, Osijek Koteks i Vuka - preuzeo posao od posrnule Vodogradnje

Na napuštenom gradilištu duž donjodravske obale napokon su se pojavili građevinski radnici i bageri. Novi izvođači radova obaloutvrde od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik - Hidrogradnja d.o.o., Osijek Koteks d.d. i Vuka d.d. - preuzeli su posao tamo gdje je još lani stala posrnula Vodogradnja.

Taj bi građevinski trio trebao u roku od maksimalno dvije godine na krajnjem istoku grada konstruirati novu obaloutvrdu sa svim popratnim sadržajima.

"Ako vodostaj rijeke Drave i dalje ostane povoljan, do kraja 2019. godine planiramo obaviti projektirane iskope materijala uz obalu iz korita vodotoka, postaviti stabilizacijske madrace te sagraditi nožicu nove obaloutvrde na ukupnoj dužini zahvata od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik. Također, u planu nam je i gradnja dijela nove obaloutvrde gradskog tipa u punom profilu u dužini od približno 200 metara na potezu od Trga Nikole Tesle, nizvodno niz rijeku Dravu. Početkom iduće godine, čim počnu povoljni hidrometeorološki uvjeti za izvođenje radova, intenzivno će se nastaviti ostali radovi", najavio je direktor Hidrogradnje d.o.o. Osijek, Nenad Cigić.

Bez vidljivih odstupanja u odnosu prema projektnoj dokumentaciji, prema kojoj je realizaciju projekta donjogradske šetnice i obaloutvrde započela Vodogradnja 2017. godine, ovaj bi 27 mlijuna kuna "težak" projekt trebao u konačnici bitno izmijeniti vizuru Donjeg grada uz Dravu. Projekt obuhvaća uređenje prostora od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik koji bi u dužini od 840 metara trebao sadržavati pješačku i biciklističku stazu s drvoredom i odmorištima. Šetnica bi od ulice Donjogradska obala trebala biti razdvojena zaštitnim protupoplavnim armiranobetonskim zidom, a povezivanje ova dva dijela trebalo bi biti omogućeno kroz otvore na sjecištima pravca šetnice s Cvjetkovom ulicom, Primorskom, Banovom, Lađarskom, Ciglarskom i ulicom Vrbik. Da bi sve to bilo ostvarivo, u velikom dijelu obaloutvrda bi trebala biti srušena te bi se trebala graditi nova koja će u korito vodotoka rijeke Drave ući čak 12 metara. Također, obaloutvrda bi u dijelu podno Trga Nikole Tesle trebala sadržavati amfiteatar prema rijeci Dravi te elemente budućeg sportskog pristaništa.

Ivana Solar
Šetnica trebala biti gotova do kraja 2018.
Podsjetimo, s posljednjim danima 2018. godine Osječani su već trebali prvi put zakoračati potpuno obnovljenom donjogradskom šetnicom uz Dravu. No to se nije dogodilo. Umjesto toga uslijedio je stečaj Vodogradnje, i to nakon gotovo godinu dana prikrivanja stvarne situacije koja je jasno govorila da ta tvrtka nema kapacitet za završetak ovog zahtjevnog projekta. Od tada očajno lokalno stanovništvo ne prestaje s javnim apelima za nastavak radova. Konačna aktivacija gradilišta zasigurno ih je razveselila. No to veselje dolazi s gorkim prizvukom završetka radova koji se, u najboljem slučaju, trenutno procjenjuje na posljednje tromjesečje 2021. godine - čak tri godine kasnije negoli je provobitno najavljeno.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike