Osijek
DO NOVE VIZURE DONJEG GRADA UZ DRAVU

Na gradilište šetnice stižu novi izvođači!
Objavljeno 22. kolovoza, 2019.
Na natječaj za izvođača radova pristigla je samo jedna ponuda - zajednice ponuditelja Hidrogradnje, Osijek-Koteksa i Vuke

Realizacija milijunskog projekta uređenja donjodravske šetnice konačno se pokrenula s mrtve točke - zaključen je natječaj za novog izvođača radova koji bi trebao nastaviti tamo gdje je još lani stala posrnula Vodogradnja te kroz rok od maksimalno dvije godine na krajnjem istoku grada konstruirati novu obaloutvrdu sa svim popratnim sadržajima.

Iskusni izvođači
Na natječaj, koji su kao investitor 17. srpnja raspisale Hrvatske vode za uređenje desne obale Drave, na trećoj poddionici od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik pristigla je samo jedna ponuda. I to zajednice ponuditelja koju čine Hidrogradnja d.o.o., Osijek-Koteks d.d. i Vuka d.d. - javnosti poznat i kao trio koji je dobio posao na četvrtoj poddionici uređenja desene obale Drave "Stara luka Tranzit". S obzirom na njihovo prethodno iskustvo, te da cijena njihove ponude bez PDV-a iznosi približno 24 milijuna kuna, odnosno 30 milijuna s PDV-om, a da su iz Hrvatskih voda vrijednost projekta natječajem procijenile na približno 27 milijuna kuna, iz Hrvatskih voda izvještavaju kako je upravo grupacija spomenute tri tvrtke i izabrana kao izvođač radova.

Bez vidljivih odstupanja u odnosu prema projektnoj dokumentaciji, prema kojoj je realizaciju projekta donjogradske šetnice i obaloutvrde započela Vodogradnja 2017. godine, ovaj bi projekt trebao u konačnici bitno izmijeniti vizuru Donjeg grada i Dravu. Obuhvaća uređenje prostora od Trga Nikole Tesle do vojarne Vrbik. koji bi trebao u dužini od 840 metara sadržavati pješačku i biciklističku stazu s drvoredom i odmorištima. Šetnica bi od ulice Donjogradska obala trebala biti razdvojena zaštitnim protupoplavnim armiranobetonskim zidom, a povezivanje ovih dvaju dijelova trebalo bi biti omogućeno preko otvora na sjecištima pravca šetnice s Cvjetkovom ulicom, Primorskom, Banovom, Lađarskom, Ciglarskom i ulicom Vrbik. Da bi sve ovo bilo ostvarivo, u velikom dijelu obaloutvrda bi trebala biti srušena te bi se trebala graditi nova, koja će u korito vodotoka rijeke Drave ući čak 12 metara. Također, obaloutvrda bi u dijelu podno Trga Nikole Tesle trebala sadržavati amfiteatar prema Dravi te elemente budućeg sportskog pristaništa.

Mrtvo gradilište
Podsjetimo, posljednjim danima 2018. godine Osječani su već trebali prvi put zakoračiti na potpuno obnovljenu donjogradsku šetnicu uz Dravu. No to se nije dogodilo. Uslijedio je stečaj Vodogradnje. Od tada očajno lokalno stanovništvo ne prestaje s javnim apelima za aktivaciju mrtvog gradilišta na svojim pragovima. Vijest o izboru novog izvođača radova zacijelo će ih razveseliti. No uz napomenu kako su kao parametar natječaja Hrvatske vode postavile uvjet da se izabrani izvođač obvezuje na izvedbu projekta u roku od 24 mjeseca, to veselje dolazi s gorkim prizvukom završetka radova koji se, u najboljem slučaju, trenutačno procjenjuju na treći kvartal 2021. godine - gotovo tri godine poslije nego što je prvotno najavljeno.

Ivana Solar
NEPREKINUTA ŠETNICA 2021. GODINE
Otkako se ponovo stabilizirao vodostaj rijeke Drave, ubrzano se izvode radovi na četvrtoj, posljednjoj dionici uređenja desne obale Drave u Osijeku, koja nosi ime “Stara luka Tranzit’’, čijim će završetkom napokon šetnicom uz rijeku biti povezani Gornji i Donji grad. Radovi su započeli 2. ožujka, njihova vrijednost iznosi 55,75 milijuna kuna, a investicija se financira iz proračuna Republike Hrvatske preko Hrvatskih voda. Riječ je o projektu koji će Osječanima omogućiti ono na što čekaju desetljećima - neprekinutu šetnicu uz rijeku Dravu u dužini od šest kilometara, s biciklističkom stazom, odmorištima i uređenim hortikulturalnim pojasom. U kontekstu aktivacije donjogradskog gradilišta zanimljivo je istaknuti kako je prilikom svečanog otvorenja radova na “Staroj luci Tranzit” iz Ministarstva zaštite okoliša i energetike istaknuto kako postoji realna mogućnost da dionica ‘’Stara luka Tranzit’’ bude gotova već u prvoj polovini 2021. - približno u isto vrijeme kada i donjogradski dio rekonstrukcije obaloutvrde.
Najčitanije iz rubrike