TvObzor
ELLA DVORNIK

Fanovima dokazujem da sam ista kao oni, nemam vremena glumiti savršenstvo
Objavljeno 2. kolovoza, 2019.
Moraš biti zanimljiva osoba bez dlake na jeziku, pričati s ljudima koji te prate i primijetiti zanimljive trenutke u kojima se i drugi mogu pronaći

Nisam imala priliku biti anonimna osoba niti sam dobivala drugu priliku jer su me ljudi znali. Posao je bilo jako teško pronaći jer se od mene očekivalo da nastavim stopama prezimena. Dugo sam se pitala tko sam ja i hoću li zauvijek biti samo kći Dine Dvornika. Veliki je to pritisak – kaže Ella Dvornik. Ona je primjer mlade samostalne žene koja se smije usuditi i koja konce svog života drži u vlastitim rukama.

Međutim, da bi sa svojih 28 godina postigla uspjeh u različitim područjima života, Ella je prošla dug put na kojemu joj poznato prezime nije uvijek bilo prednost, put na kojemu je u prethodnoj vezi iskusila i fizičko nasilje, da bi danas bila u sretnom braku s Charlesom, s kojim ima kćerkicu Balie.

Netipičan influencer
Zajedno sa suprugom pokrenuli ste tvrtku Manijak, a riječ je o, kako kažete, prvom europskom inkubatoru koji okuplja influencere i marketinškoj platformi za njihov poslovni razvoj i povezivanje s brendovima. Gdje vidite vaš najveći tržišni potencijal?

- Trenutačno izvan Hrvatske. Započeli smo vrlo entuzijastično na našem tržištu, ali ono je trenutačno premaleno i premalo je influencera. Radili smo neko vrijeme na tehnologiji koja je trebala ujedno postati i platforma, ali sve više se odmičemo s time prema van, s našim partnerima u Njemačkoj. Za našu ideju treba veliki tim ljudi, a jednostavno ga još nismo pronašli ovdje, tako da se nadam da će, ako sve prođe dobro, taj dio preuzeti netko tko ima mašineriju iza sebe.

Poznati ste prema tome što ste oduvijek autentični i iskreni na svim društvenim mrežama, što se ispostavilo kao jedna od najvažnijih stvari kad je u pitanju posao jednog blogera i influencera. No postoje li nešto što uvijek čuvate za sebe i svoju obitelj i prijatelje? Ili nešto što nikada ne biste objavili i zašto?

- Sigurno postoji nešto što neću objaviti, primjerice svoje dijete dok se kupa u kadi ili tako nešto. To su stvari koje se nikoga ne tiču, ja dijelim samo vesele i smiješne zgode iz svog života jer želim da ljudi znaju da sam ista kao i oni. I da isto imam i neurednu kuću i neoprano suđe i masnu kosu. Nemam vremena glumiti da sam savršena, nitko nije savršen.

Možete li s nama podijeliti nekoliko konkretnih savjeta i/ili trendova na tržištu za one koji bi željeli postati influenceri i zarađivati na društvenim mrežama?

- Moraš biti zanimljiva, otvorena osoba bez dlake na jeziku. Moraš pričati s ljudima koji te prate i primijetiti zanimljive trenutke u kojima se i drugi mogu pronaći. Ja nisam tipičan influencer sa savršenim fotkama, pa ne znam pridonosi li to. Samo mogu reći iz svoje perspektive, a to je da se našališ na svoj račun što je više moguće.

Dan u uredu
Kako izgleda jedan vaš dan kad niste na putu zbog posla?

- Probudim se ujutro kad me mala probudi i pokušavam doći k sebi sat vremena prije nego što ju odvedem u vrtić. Kad je u vrtiću sjednem u ured i odgovaram na e-mailove ili pišem što trebam napisati. Ako nemam dan u uredu, onda s fotografkinjom radim fotke i postove za svoj blog ili društvene mreže. Tjedan planiram nedjeljom s Charlesom, imamo kalendar koji dijelimo i u njega upisujemo naše obaveze za tjedan. Jedino nedjeljom provodimo dan kao obitelj. Pokušavamo biti organizirani, ali s malim djetetom to se uvijek nekako izjalovi. Al‘ dobro, mora i tako nekada biti.

Kakve su statistike vaših profila na društvenim mrežama? Uočavate li neke trendove na tržištu?

- Doseg na Instagramu mi bude između 200 i 500 tisuća ljudi. Engagement mi je uvijek oko 10 posto, što je zaista super. Ja statistike volim jer one zaista pokazuju koliko je netko dosežan bez obzira na broj pratitelja. YouTube mi nije toliko dobar jer mu nisam posvećena dovoljno, ali mogla bih i tamo imati lijepu brojku da imam vremena još raditi i video, u to još nisam dovoljno uložila. YouTube mi je ujedno i jedina platforma koju ne monetiziram ni reklamama ni product placementom. Tamo isključivo stavim što ja hoću i ako nekog spomenem, besplatno je. Facebook mi je nekad imao doseg i do milijun po postu, ali kako je Instagram narastao, ljudi nisu toliko aktivni na Fejsu, pa je on sad negdje sličan kao Instagram. Ali Instagram mi je trenutačno najjača platforma.

Statistike i kreativa
Koliko blogeri i influenceri u Hrvatskoj danas u prosjeku zarađuju i koje su nekakve najzanimljivije karakteristike tržišta u ovom trenutku?

- To jako varira. Npr. ženska influencerica s 50 tisuća pratitelja u prosjeku zaradi oko tisuću eura mjesečno, no to ne znači da ne može zaraditi pet tisuća eura mjesečno. To ovisi o tome koliko je spremna raditi i koliko će reklamirati za koju cijenu. Ali muški influencer s 50 tisuća pratitelja može više zaraditi od žene, zato što je muškarac druga niša i ako ima pretežno muškarce koji ga prate, a nema puno muških influencera, njegova cijena bi mogla biti veća zbog specifične publike.

Influenceri s više od 100 tisuća pratitelja mogu normalno zaraditi više od dvije tisuće eura, a influenceri s više od 200 tisuća, koji su ujedno i javne osobe, tipa voditeljice, pjevačice, pa čak i starlete, variraju sigurno između 50 i 250 tisuća eura godišnje. Ta brojka je, naravno, isključivo za društvene mreže, bez novca koji primaju još i za svoje stalne poslove sa strane. Ali i ta brojka ovisi o angažmanu. Npr. imaju li 15 klijenata mjesečno ili imaju samo dva. Neke možda zarađuju manje od cure koja ima 50 tisuća pratitelja. To je teško reći individualno. No potencijal za zaradu je golem ako se ljudi tome posvete 0-24.

Vaš suprug i poslovni partner Charles Pearce ima više od 20 godina iskustva u mobilnom oglašavanju i digitalu. Koje su neke od najvažnijih stvari, vezane uz posao, kojima vas je naučio?

- Svašta: pregovaranje, razumijevanje vrijednosti digitalnog oglašavanja, koliko vrijedi osoba, lajk, pratitelj. Kako mjeriti metriku i kako prema istoj izračunati korist i povrat za mene i za klijenta. On me je više naučio ove statističke stvari, a ja više volim kreativni dio. Ali Charles je iznimno intuitivan i inteligentan. Nisam u životu upoznala nekoga tko toliko zna o ovom svijetu kao što je on. Mnogi na golemim pozicijama mogu samo sanjati da imaju znanje koje je on stekao u svojih 20 godina. A o tome govori i krug njegovih bliskih suradnika, koji su jedni od najcjenjenijih biznismena na svijetu.

Nikola Kučar
INTERVJU
Suprug i ja pokušavamo biti organizirani, ali s malim djetetom to se uvijek nekako izjalovi
PODRŠKA KOLEGAMA
Vaša top 3 profila koja volite na društvenim mrežama?

- Nemam top-profile, najviše podržavam svoje prijatelje i kolege jer znam koliko je teško sve to izvesti pa se trudim što više biti solidarna, pružiti lijepu riječ i podršku svima koje znam, a da imaju profil na Instagramu, Facebooku ili YouTubeu. Sretna sam kad su ljudi oko mene uspješni, to i mene motivira da ja budem bolja.