Regija
IAKO IH SVE VIŠE ULICA IMA, NEKI SE NE SNALAZE

Biciklistička staza - enigma
Objavljeno 21. lipnja, 2019.
Prometni stručnjak Crnoja upozorava na neke zbunjujuće situacije na stazi
ĐAKOVO

Iako je više đakovačkih ulica, a prethodili su tome (i) česti zahtjevi građana, posljednjih godina dobilo biciklističke staze i trake, zasad dio ovdašnjih biciklista i drugih sudionika u prometu nemaju naviku ni znanje za njihovo korištenje i praćenje prometnih pravila na njima.


U Pavićevoj mjestimice tamošnja traka služi za parkiranje automobila vlasnika kuća. No krajnje je pohvalno što Grad rješava i taj oblik prometne infrastrukture, pa su biciklističke staze i trake dosad dobile Starčevićeva, Kovačićeva, Preradovićeva, Pavićeva, a uskoro i Franje Račkog, a staza je sagrađena i između Đakova i Kuševca. Prometni stručnjak Hrvoje Crnoja kaže kako su biciklističke staze i trake, što se tiče sigurnosti prometa, dobro rješenje, no ono što on vidi kao problem nedostatak je navike, osjećaja i znanja za njihovo korištenje te pojedine, ocjenjuje, zbunjujuće situacije na njima.


- I pješaci i biciklisti moraju razviti tu naviku, morat će se naučiti na ‘suživot‘ na njima te shvatiti - i biciklist je vozač, samo što upravlja vozilom koje nema motor, a to ljude buni - upozorava Crnoja. Biciklistova prava i obveze proizlaze iz odredbi Zakona o sigurnosti prometa na cestama koje se tiču vozača, među ostalim, i prednost prolaska na raskrižjima. Crnoja se referira na prometna rješenja za bicikliste i druge u prometu u Starčevićevoj.


- Zbunjujuća je situacija postavljen znak obilježeni prijelaz biciklističke staze i obilježeni pješački prijelaz. Signalizacija je trenutačno zbunjujuća jer bi ti okomiti prijelazi preko Starčevićeve biciklistima trebali davati znak da su na sporednoj cesti, a ne na cesti iste važnosti, a zasad tog znaka nema, pa vrijedi pravilo desne strane. Laički govoreno, ako vozimo tom ulicom prema obilaznici, bicikl koji prelazi Starčevićevu i dolazi automobilu s desne stane, onaj koji kod lokala Black & White prelazi na prijeku stranu, ima prednost u odnosu prema automobilu jer mu dolazi s desne strane, a biciklist koji bi prelazio sa suprotne strane nema prednost jer je njemu automobil s desne strane. Tu se s dva znaka ‘nailazak na cestu s prednošću prolaska‘ otklanjaju sve nedoumice. Nije još uočeno, no, poučen iskustvima u drugim mjestima, poput Čepina, gdje je postavljeno obavezno zaustavljanje na prijelaz biciklističkih staza, primjedbi će biti - ukazuje Crnoja.


- Bitno je da vozači koji voze Starčevićevom i ulicama s prostorom za bicikliste prilikom skretanja lijevo i desno, posebno desno, dobro moraju provjeravati nailazi li im biciklist jer se vrlo često događa kod desnog skretanja da se ne izvrši kvalitetna provjera - upozorava. Uz zahtjeve građana za stazama i trakama, ističe se i potreba podizanja svijesti o cikloturizmu.
- Mađarska je do Ukrajine napravila autocestu za bicikliste, mi još nismo premreženi biciklisitčkim stazama. Iz dosadašnje prakse vidljivo je da nije dovoljno samo napraviti infrastrukturu nego raditi i na razvijanju svijesti o njoj - kaže Crnoja.


Suzana Župan
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike