Objavljeno 22. veljače, 2019.
Učenici trećeg razreda vukovarske Gimnazije prezentirali su svoju ideju “pametnog Vukovara”
VUKOVAR
Na kreativnom natječaju u sklopu donacijskog programa Generacija Next vukovarski su gimnazijalci zauzeli prvo mjesto.
Na natječaj Hrvatskog Telekoma prijavio se tim koji čine učenici 3.c razreda prirodoslovno-matematičkog programa: Ivan Kolar, Matija Hardi, Matko Gašparić i Marko Macura sa svojim profesorima, ujedno i mentorima u projektu: Davorom Šijanovićem i Sanjom Pavlović Šijanović.
- Razradili smo ideju koju smo implementirali kroz nastavu informatike i izvannastavnu aktivnost, a projekt smo nazvali "Pametni grad: Vukovar – Our view of smart living" te u njega integrirali nekoliko područja u kojima je svaki član tima dobio zaduženja i preuzeo odgovornost za svoj dio projektnog zadatka - rekao je Davor Šijanović, dodajući kako je u kategoriji Digitalne inovacije uz IoT (The internet of things) uvjete natječaja zadovoljilo 40 projekta, uključujući i njihov. Projektom su osigurali 6 edukacijskih Arduino IoT kompleta, mobilni bežični router za spajanje projekata na Internet SIM karticom i 3 tisuće kuna za potrebe projekta. Nakon edukacije i radionica započeli su izradu makete pametnog grada u kojoj prezentiraju stvarni izgled Vukovara s novom šetnicom uz rijeku Dunav, a glavni je dio makete Županijska ulica. Izradili su pametnu rasvjetu, pametni parking i pametne semafore te solarni tragač.
- Omogućili smo učenicima upoznavanje sa svijetom Internet of Things, potaknuli razvoj kreativnosti, inovativnosti i stjecanje korisnih iskustava tijekom učenja, što ih priprema za tržište rada u kojem nedostaje stručnjaka u području programiranja - naveo je Šijanović, dodajući kako je po sudu ocjenjivačkog povjerenstva među 51 projektnom idejom o temi "Pametni grad" njihov projekt odnio pobjedu u srednjoškolskoj kategoriji.
Njihovo viđenje pametnoga grada Vukovara namijenjeno je svim stanovnicima Vukovara, a može se primijeniti i u drugim sredinama.
Dragana Korpoš
“Uvod” u posao
Šijanović je naglasio kako su kroz realizaciju praktičnog projekata iz STEM područja gimnazijalci usvojili nova znanja koja im zasigurno mogu pomoći u pripremi za poslove budućnosti, jer je IoT najbrže rastuća internet tehnologija, putem koje učenici mogu razvijati nova inovativna i kreativna rješenja za budućnost i kvalitetno se pripremili za tržište rada.