Osijek
PROMETNI KOLAPS

Rampa na Čepinskoj u 24 sata spušta se najmanje 34 puta!?
Objavljeno 7. studenog, 2018.
Kolaps zbog spuštanja rampe oko 14 sati toliki je da blokira ulaz u grad preko kružnog toka na Đakovštini

U kolapse na željezničko-cestovnim prijelazima Osječani su se već odavno uvjerili, a svakodnevno im svjedoče i u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića oko 13.30 i 13.45. Naime, otprilike u to vrijeme spušta se rampa, što stvara nevjerojatnu gužvu i iz smjera Osijeka i iz smjera Čepina.

- Stajao sam ovoga ponedjeljka na Čepinskoj gotovo 20 minuta! Sve bi to bilo u redu da je prošao vlak, ali nije. Za to je vrijeme rampa bila neprestano spuštena. Možeš trubiti, ljutiti se, ništa ne pomaže, samo obilazak Ulicom Silvija Strahimira Kranjčevića – upozorio je na stanje u Ulici sv. L. B. Mandića, na tzv. Čepinskoj, ljutiti Osječanin.Isto mišljenje imaju i vozači koji svakodnevno prometuju iz Osijeka u Čepin i u suprotnom smjeru, a koje rampa na željezničko-cestovnom prijelazu u Ulici sv. L. B. Mandića svakodnevno zaustavlja na duže vrijeme upravo u prometnoj špici. Dakako, cijeli se prometni kolaps automatski reflektira na kružni tok na Đakovštini. a time i na okolne ulice.- Nema šanse da stigneš kamo si naumio na vrijeme. Nije mi jasno zašto drže spuštenu rampu ako vlaka nema. Uostalom, davno je bilo govora o denivelaciji Ulice sv. L. B. Mandića, što bi trajno riješilo ovaj problem, odnosno o nadvožnjaku kojim bi se izbjegla rampa – naglašava Osječanin.Podsjetimo, još krajem 2014. usvojena je finalna verzija Prostorno-prometne studije prometnog sustava Osijeka sa širim okruženjem, a koja planira budućnost sve prometne infrastrukture, pa tako i željezničke. Konkretno, podrazumijeva pet lokacija za denivelaciju, što znači velik pomak za željezničko-cestovne prijelaze. Naime, među prioritetima upravo je denivelacija u Ulici svetog Leopolda Bogdana Mandića, odnosno gradnja cestovnog nadvožnjaka, čime bi se riješio svakodnevni prometni kolaps. Međutim, postalo je jasno da je riječ o nemogućoj misiji bar idućih godina, s obzirom na to da Prometna studija podrazumijeva više projekata, a ne samo spornu ulicu. Te projekte moraju sufinancirati Hrvatske željeznice, jer je riječ o skupom zahvatu, za kakav Grad samostalno nema novca.Do konačnog rješenja vozači će morati svakodnevno od 7 do 19 sati čekati na prolazak 21 redovitog vlaka, a od 19 do 7 sati 13 redovitih vlakova, koliko ih, kako stoji u obrazloženju HŽ Infrastrukture, prođe željezničko-cestovnim prijelazom Čepinska u Ulici sv. L. B. Mandića. Dodatno, kažu u HŽ Infrastrukturi, željeznički je promet tim željezničko-cestovnim prijelazom povećan zbog vožnje željezničkih pružnih vozila, koja su nužna za održavanje željezničke infrastrukture.- S obzirom na intenzitet željezničkog i, prije svega, cestovnog prometa preko željezničko-cestovnog prijelaza Čepinska, prelazak cestovnih vozila zna biti otežan. Prema Prometnom pravilniku, radnik koji upravlja željezničko-cestovnim prijelazom mora osigurati prijelaz najmanje pet minuta prije prolaska vlaka ili pružnog vozila. Primjerice, u ponedjeljak u terminu koji se spominje kao vrijeme prometnog kolapsa, odnosno od 13.45 do 15 sati, preko željezničko-cestovnog prijelaza Čepinska prošla su tri vlaka. To je, uz propisno spuštanje rampe, otežalo prelazak cestovnih vozila u gradskoj prometnoj špici - stoji u odgovoru HŽ Infrastrukture, kao i to da radnici na tome radnom mjestu ulažu maksimalan trud da vrijeme tijekom kojeg je željezničko-cestovni prijelaz na toj vrlo prometnoj dionici zatvoren za automobile bude što kraće. Tako se skraćuju čekanja, ali se ne ugrožava sigurnost prometa, poručuju iz HŽ Infrastrukture.
Marija Mihelić
NADVOŽNJAK I CESTOVNI PRIJELAZ
Prostorno-prometna studija prometnog sustava Osijeka ne podrazumijeva samo nadvožnjak preko Mandićeve. Naime, tu je još gradnja željezničkog nadvožnjaka na križanju Vukovarske i Svačićeve, kojim bi se također izbjegao željezničko-cestovni prijelaz, a onaj na Biljskoj cesti, prema Prometnoj studiji, bio bi riješen gradnjom cestovne obilaznice na potezu od Barutane preko nadvožnjaka do benzinske postaje.
Možda ste propustili...

NATJEČAJ UPRAVNOG ODJELA ZA OBRAZOVANJE I MLADE OBŽ

Poslijediplomski studij uz potporu

Najčitanije iz rubrike