Osijek
VLASNIK AIR TRACTORA:

Vlašić: Neću zaprašivati komarce iznad grada u 34 godine starom avionu
Objavljeno 16. lipnja, 2018.

Niti ću slati zahtjev za odobrenje za letenje na visini ispod stotinu metara nad gradom Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo jer sve dozvole već imam, niti ću podići svoje avione iznad grada. Nema te sile koja bi me na to natjerala!

Riječi su ovo Miroslava Vlašića, vlasnika tvrtke Air Tractor, od koje se, podsjetimo, ovih dana očekuje da zatraži odobrenje kako bi se, nakon tretiranja zelenog pojasa oko Osijeka avionom, komarci uništavali i iznad grada. Nakon što je odobrenje zatražio Vetam d.d., a HACZ naglasio da odobrenje treba poslati operator zrakoplova, Vlašić, koji ovaj posao obavlja 36 godina, kaže kako će iz zraka tretirati zeleni pojas, ali ne i područje grada Osijeka.

- I da pošaljem zahtjev za odobrenje i dobijem tu nekakvu dozvolu, ja to neću raditi, jer je prototip aviona kojim letim napravljen 1939. godine, a ovaj je iz 1984. godine. Ugrožavam život sebi u avionima kojima letim, no ako letim iznad zelenog pojasa, izgubit ću glavu ja i nitko više. U slučaju otkazivanja motora, teško bi bilo izbjeći pad na zgradu ili ulicu. O posljedicama ne želim ni razmišljati. Na zelenom pojasu uvijek imam šansu sletjeti na neku obližnju njivu ili u najgorem slučaju zabiti se u neko drvo u šumi pri brzini od oko 180 km/h. Pri tome bih stradao samo ja, ali ne i nevini ljudi. Od mene se očekuje da stavim glavu u tobru i letim između zgrada kao što sam to činio s 30 godina! Nema te sile koja će me na to natjerati – kaže Vlašić, poručivši da će i nadalje, kao što je to učinio i ovih dana, tretirati zeleni pojas oko grada.

I to, kaže, ima određenog zdravstvenog rizika, jer riječ je o radu s raznim insekticidima i pesticidima. Čudi se, dodaje, da nije navukao nekakvu bolest tijekom svih ovih godina, no kaže da ga zdravlje u 62. godini još služi i da još može raditi. Kad je u pitanju tretiranje zelenog pojasa, Vlašić smatra da je riječ o tzv. vatrogasnim mjerama, a ne o konkretnom rješenju problema kao što se to radi u drugim zemljama.

- Još ranije sam predlagao da se nabavi pouzdani avion iz EU fondova, no nitko me ne želi saslušati. Sad ja ne želim slati nikakve zahtjeve, a ovlaštenje za izvođenje komercijalnih zračnih operacija koje nisu zračni prijevoz ja imam. Ništa drugo neću nikome slati – odlučan je Vlašić, pojašnjavajući da mu je jasno kako je trenutno letenje avionom ispod stotinu metara iznad naseljenog područja prema pravilima zabranjeno, no ako je situacija neizdrživa, onda ima mogućnosti za to. Prema preporuci Europske unije, mora se prvo vidjeti procjena rizika, jer jednomotornim avionom ne može se obavljati tretiranje iznad grada, nego samo njegovi rubni dijelovi.

Marija MIHELIĆ
JEDINI PILOT POLJOPRIVREDNOG PILOTIRANJA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Svoj zadatak tretiranja zelenog pojasa od Višnjevca do Sarvaša Vlašić je ovih dana ispunio i čeka sljedeće upute na temelju monitoringa. Poljoprivredno mu je pilotiranje svakodnevica i njegova tvrtka jedina je u Hrvatskoj koja se time bavi, a on jedini pilot. Iako je prije 20-ak dana zatražio pomoć iz Srbije, HACZ je prethodno tražio da tamošnji pilot položi u Hrvatskoj pravila i propise, tzv. human factor i liječnički pregled. Pronašao je potom pilota u Mađarskoj, no odustao je zbog silnih propisa, između ostalog, polaganja na engleskom jeziku. Ljudi s kojima je ranije radio ili su umirovljeni ili su se razboljeli ili pak nisu prošli na liječničkom pregledu, pa tako niti dobili dozvolu za rad.

GRAD UČINIO SVE, VETAM NEĆE TRAŽITI SLANJE ZAHTJEVA HACZ-u

Romano Kristić, pročelnik Upravnog odjela za socijalnu zaštitu, umirovljenike i zdravstvo Grada Osijeka kaže kako je Grad u ovom slučaju u nezgodnoj situaciji, jer traži od pružatelja usluga da osigura mogućnost, no čini se bez realne situacije da se ona i izvrši.

- Ne ispune li se sve pretpostavke o tretiranju komarca iz zraka nad gradom, ne možemo o toj situaciji ni govoriti. Ispunili smo sve što možemo, jer ne možemo biti podnositelji zahtjeva za odobrenje, već to tražimo od ugovornog pružatelja usluga, odnosno on od podizvođača – prokomentirao je Kristić.

Vetam d.d., kako doznajemo od direktora Ivana Sesara, neće nadalje inzistirati da tvrtka Air Tractor šalje zahtjev za odobrenje izvođenja letačkih operacija iznad grada Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo.

rizik

NISKI LET IZNAD GRADA VRLO JE RISKANTAN

Možda ste propustili...

ISUSOVAČKA KLASIČNA GIMNAZIJA

Promocija projekta Egipat

PROJEKT UDRUGE KREAKTIVA: UPOZNAJUĆI EUROPU UPOZNAJEM SEBE

Punoljetnost su obilježili putujući vlakom po Europi na trasi Orient Expressa

Najčitanije iz rubrike