Regija
BREND SLAVONIJA

Turistička priča od Virovitice do Iloka
Objavljeno 17. veljače, 2018.
Uspješni bavarski i tirolski model dokazuje da najbolje rezultate donosi udruživanje, kaže Ivana Čandrlić Dankoš

Nakon što je na prošlotjednom zatvorenom sastanku predstavnika svih pet županija istočne Hrvatske dosegnut važan konsenzus o skorašnjem razvoju projekta brendiranja Slavonije kao atraktivne turističke destinacije, realizacija dugogodišnje ideje gospodarskog oporavka kroz turizam samo što nije počela. Naime, na sastanku je utvrđeno kako se sve slavonske županije suočavaju sa sličnim problemima, a jedino je izgledno rješenje za njih upravo u udruživanju interesa. Svih pet županija izrazilo je spremnost za zajednički nastup i brendiranje Slavonije kao jednog turističkih proizvoda, a ne kao pet zasebnih. Ivana Čandrlić Dankoš, v. d. pročelnika Upravnog odjela za kontinentalni turizam Osječko-baranjske županije, objasnila nam je kako je zajedničko brendiranje logičan korak u turističkom razvoju Slavonije, jer uspješni europski modeli, poput bavarskog i tirolskog, dokazuju da udruživanje uistinu donosi najbolje rezultate.

Suradnja s EFOS-om

- Postoji mogućnost da se naših pet županija prijavi kao zasebna jedinica na natječaj Hrvatske turističke zajednice kako bismo za provedbu projekta brendiranja ostvarili čak milijun kuna. Uskoro planiramo kontaktirati i osječki Ekonomski fakultet kako bismo s marketinškim stručnjacima utvrdili metodologiju pristupa projektu odnosno da bismo zaključili što brendirati, kako definirati sam naziv našeg slavonskog brenda - ističe Ivana Čandrlić Dankoš, naglašavajući kako Slavonija mora postati najvažnija karika u povezivanju kontinentalne i primorske Hrvatske.

- Najveći fokus bio bi na selektivnim oblicima turizma: ruralnom turizmu, cikloturizmu, koji je već sada na zavidnoj razini, obogaćenoj kulturnoj ponudi povezivanjem dvoraca i drugih objekata kulturne baštine te gastronomskoj i enološkoj ponudi, u čijoj su provedbi zasigurno najvažniji ugostitelji i poduzetnici, koji već sada imaju dobru reputaciju kod vjernih posjetitelja i turista - objašnjava Čandrlić Dankoš iznoseći okvirni plan za budućnost slavonskog turizma, za koji je možda najvažnija upravo promocija izvan nacionalnih granica. U 2018. godini Osječko-baranjska županija za turizam je izdvojila gotovo tri milijuna kuna, a još su brojni projekti u nastanku.

Vukovarsko-srijemska županija daje punu potporu inicijativi osječko-baranjskog župana Ivana Anušića za povezivanje pet slavonskih županija i brendiranje Slavonije kao turističke destinacije.

- To je velik iskorak i prilika da županije iziđu iz svojih lokalnih okvira, da se povežemo i zajednički radimo na unaprjeđivanju i postizanju veće konkurentnosti. Jedino ćemo na taj način, brendom Slavonija, moći postati prepoznatljivi i uspjeti zadovoljiti sve potrebe ponude i potražnje - ističe zamjenik vukovarsko-srijemskog župana Josip Dabro. Napominje da ni jedna županija sama ne može uspjeti, premalene su i pojedinačno nemaju toliku snagu ni kapacitet nametnuti se u turističkom smislu.

Zapošljavanje

- Naše turističke zajednice dobro rade svoj posao, ali ne mogu ostati samo u okvirima jedne općine, grada ili županije. Slavonija ima što ponuditi turistima, ali zajedno moramo napraviti dobru turističku priču koja će se protezati od Virovitice do Iloka i obrnuto. Povezivanjem naših županija i turističkih zajednica na najbolji ćemo način pokazati prirodne ljepote, kulturnu baštinu, gastronomiju, ruralni i lovni turizam… Cilj nam je da turisti u Slavoniji borave po nekoliko dana - zaključuje Dabro.

A razvojem turizma potaknut će se zapošljavanje i gospodarski rast, što je cilj svake lokalne vlasti.

Dabro podsjeća da su se prije desetak godina i poduzetničke zone na krajnjem istoku Hrvatske počele popunjavati i davati rezultate, ali tada je stigla kriza i gospodarstvo je uronilo u recesiju. Investitori su odustajali od ulaganja i zone su pale u drugi plan. No uvjeren je da će se situacija promijeniti i da će one ipak početi služiti svojoj svrsi. Kao primjer navodi Općinu Gunja, koju je posjetio sa županom Božom Galićem i suradnicima. Županija će, najavio je, pomoći Gunjancima u infrastrukturnom opremanju poslovne zone, koja je još uvijek oranica. A čak četiri investitora žele ondje ulagati, izgraditi pogone i zaposliti određen broj ljudi, što je važno za cijelu županiju.

Marko MANDIĆ/Marija LEŠIĆ OMEROVIĆ

prioritet

GOSPODARSKI RAZVOJ I NOVA RADNA MJESTA

PREMALO TVRTKI, OBRTA I OPG-ova

U Vukovarsko-srijemskoj županiji, prema podatcima koje je iznio dožupan Dabro, posluje oko 1800 tvrtki, 2200 obrta i više od 7000 OPG-ova. Te brojke, kako ističe, nisu zadovoljavajuće. Županija se maksimalno trudi osigurati sve infrastrukturne i institucionalne pretpostavke za razvoj gospodarstva, kao i razne subvencije kako bi se potaknuo gospodarski zamah, ojačale postojeće i otvorile nove tvrtke, obrti i OPG-ovi te otvorila nova radna mjesta. A velike nade polaže i u EU fondove. U prošloj se godini u VSŽ-u uspjelo povući čak 1,63 milijarde kuna, od čega 1,16 milijardi kuna nepovratno.

Slavonske bi županije “u paketu” od HTZ-a mogle dobiti čak milijun kuna za brendiranje

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike