Osijek
LABUS ZIMSKA ŠKOLA NA FERITU

Cilj je učenike motivirati za tehničke studije
Objavljeno 10. siječnja, 2018.

LABUS zimska škola još je jedna od aktivnosti koja je osmišljena u okviru Laboratorija za učenike srednjih i osnovnih škola kao stalnog programa Fakulteta elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija u cilju popularizacije znanosti iz područja koja se nalaze u nazivu fakulteta.

Glavni je cilj povezati srednjoškolsku nastavu sa studiranjem na tehničkim studijima na način da osnaži eksperimentalni rad u školama, kojeg iz objektivnih razloga nedostaje, ali i da pomogne u stjecanju praktičkih znanja koja su ključna za odluke učenika oko upisa na tehničke fakultete. Interaktivnim oblikom nastave polaznike se želi potaknuti na aktivno učenje usmjereno k sintezi matematičkih znanja i vještina, njihovoj vezi i primjeni u fizici s ciljem dubljeg razumijevanja temeljnih fizikalnih koncepata i modela. Tematska zimska škola ove se godine organizira prvi put i potpuno je besplatna. Prijavljeno je petnaestak učenika, a održava se od utorka, 9. do petka, 12. siječnja.

- Želimo povezati sadržaje radionica i sve to prenijeti u eksperimentalni rad. Ideja je da učenici završnih razreda samostalno odrađujući eksperimente primjenjuju znanja iz matematike i fizike. Cilj ih je motivirati i upozoriti ih na to kojim se zadacima u drugom polugodištu završnog razreda trebaju pozabaviti. Primijetili smo da učenici često svoje matematičke vještine ne povezuju s onima iz fizike i tehničkog. Kroz ovu zimsku školu želimo im približiti tu sintezu da vide zašto uče određene stvari i kako se to primjenjuje u praksi, odnosno u inženjerskom problemu - kaže dr. sc. Željka Mioković, voditeljica LABUS-a na FERIT-u. Ona ističe da jedan kompletan inženjer u budućnosti mora biti takav da prvo uoči tehnički problem, a zatim vrlo brzo ponudi rješenje koje treba biti i matematički i fizikalno potkrijepljeno. Dodaje da će ti učenici u budućnosti uvijek raditi u timovima, stoga je sada važna međusobna suradnja i potpomaganje. Svaka radionica traje četiri školska sata, a sastoji se od tri dijela (matematički, fizikalni i eksperimentalni dio). Voditelji radionica iskusni su nastavnici i asistenti iz temeljnih prirodoslovno-matematičkih i primijenjenih inženjerskih područja. A. Andrejek

Ivan Hrehorović

predavač

SVE SE TEMELJI NA MJERENJU

- Naziv radionice 'Tko mjeri, taj i griješi' takav je zato što se, na neki način, sve temelji na mjerenju. Podatke dobivamo mjerenjem, a zatim te podatke trebamo složiti, sortirati te nekako protumačiti i povezati s drugim dijelovima gradiva. Ne znam koliko je učenicima poveznica između matematike i fizike apstraktna, trebaju se uhvatiti u koštac s tim, proučavati podatke i mjeriti, sortirati, promatrati putem razdioba. Prijavili su se visoko motivirani učenici koji uistinu žele nešto dodatno naučiti.

Najčitanije iz rubrike