Regija
7. TURISTIČKI FORUM

Gastronomija i razvoj turizma
Objavljeno 14. rujna, 2017.

VINKOVCI

U vinkovačkom hotelu Slavonija počela je dvodnevna manifestacija 7. Turistički forum kontinentalnog turizma. Temom “Gastronomija - turistički proizvod Hrvatske” pokušat će dobiti odgovor na pitanja je li gastronomija turistički proizvod Hrvatske i je li dovoljno da tanjuri budu prepuni okusa, mirisa i boja.

- Koncept foruma usmjeren je na razmjenu iskustva na području gastronomije kao turističkog proizvoda iz perspektive gospodarskog sektora, hotelijera i ugostitelja, sustava turističkih zajednica i obrazovanja. Iako je ovo forum kontinentalnog turizma, ovdje su naši kolege iz priobalja, od kojih želimo naučiti kako su te uspješne turističke destinacije postale i uspješne gastrodestinacije. Vukovarsko-srijemska turistička zajednica prije nekoliko godina pokrenula je projekt “Okusi Srijema i Slavonije”, u koji je dosad uključeno osam hotelijersko-ugostiteljskih objekata koji tijekom cijele godine nude autohtonu hranu, odnosno 12 domaćih jela - rekla je Rujana Bušić Srpak, direktorica Turističke zajednice (TZ) Vukovarsko-srijemske županije. Kako gost u hotelijersko-ugostiteljskom objektu na području županije ne bude uskraćen za autohtoni gastrodogađaj, TZ je nabavio i posuđe, stolnjake i ubruse u starinskom stilu.

Iva Puđak Mihajlović iz Hrvatske turističke zajednice istaknula je kako je hrvatska gastronomija diljem svijeta prepoznata kao vrlo kvalitetna, o čemu svjedoči i niz priznanja:

- Četrnaest restorana je u prestižnoj udruzi Jeunes Restaurateurs d'Europe, tako da nema mjesta sumnji jesmo li dovoljno kvalitetni kada je riječ o gastronomiji. Gastronomija je jedna od šest ključnih proizvoda koje promovira HTZ.

Predsjednik HGK Županijske komore Vukovar Ivan Marijanović istaknuo je kako je cilj povezati aktere na tržištu sa županijskim komorama te turističkim zajednicama.

Među predavačima bio je i Goran Filipović iz Jadranka grupa koji je govorio o potencijalima suradnje hotelskih kuća s OPG-ovima.

- Potencijala ima definitivno. Javlja nam se dosta ljudi iz cijele Hrvatske nakon objava u medijima. Sada kupujemo uglavnom suhomesnate proizvode, voće, sokove, med, džem, ono s čim mali proizvođač u Slavoniji, ili negdje u Hrvatskoj ima poteškoća u plasmanu - rekao je Filipović.

Domagoj Jakopović-Ribafish govorio je o temi “Hrvatska se jede srcem”, odnosno o tradicionalnoj hrvatskoj hrani, namirnicama, specijalitetima, ali i o tome koliko je važno stvarati kvalitetan proizvod, o tajnama uspjeha dobre gastrodestinacije i kako Hrvatska može osvojiti, ili je već osvojila gurmanska srca.

Drugi dan foruma (u 10 sati) ponudit će panel-raspravu o temi “Domaća hrana u turističkoj ponudi”, na kojoj će sudjelovati proizvođači tradicijskih proizvoda i hotelijeri i to s ciljem povezivanja malih slavonskih proizvođača s onima iz ostatka Hrvatske.

Mario KOKAJ
Hrvatskoj treba promotivni brod-hotel

- Volimo se promovirati sportom, a onda prođemo kao košarkaši, a ovdje smo sigurni da kada odaberemo najbolje iz Hrvatske da je to svjetski vrh vrhova. Morate imati dobru informaciju što je u Hrvatskoj dobro - kad imate dobru informaciju, onda ćete se u Hrvatskoj provesti fantastično. Kad govorimo što je u Hrvatskoj dobro, onda ne znam gdje bismo završili popis, većinom kažemo da idu od Baranje do Konavala, ako je to ikako moguće, i prva rečenica nam je raznovrsnost. Mislim da bi za Hrvatsku bilo fantastično napraviti jedan promotivni brod-hotel kao što imaju u Njemačkoj, Austriji. On ne bi morao biti uopće subvencioniran, mogao bi komercijalno poslovati. Želim istaknuti da je, nažalost, među hrvatskim građanima jako slaba prisutna svijest o tome da je Hrvatska i podunavska zemlja. Žao mi je što Hrvatska nema vlastiti kruzer, poput kruzera koji postoje u Njemačkoj i Austriji, koji bi plovio tokom Dunava promovirajući Hrvatsku i hrvatsko Podunavlje - rekao je gastrostručnjak Rene Bakalović.

Možda ste propustili...

UREĐUJU ZELENE POVRŠINE, POČELA SADNJA CVIJEĆA

Cvjetne će gredice s više od 4000 ljetnica uljepšati grad

Najčitanije iz rubrike