Objavljeno 14. kolovoza, 2017.
NUŠTAR
Obnova željezničke pruge Vukovar – Vinkovci, točnije, projekt modernizacije i elektrifikacije spomenute dionice, a koja prolazi i kroz općinu Nuštar, stavila je to selo doslovno na muke.
Fizički ih odvaja
Mještani se, naime, protive zatvaranju jednog pružnog prijelaza, od dva postojeća, onog u dijelu sela koji se naziva Mlačuge, a posljednjih nekoliko dana u Nuštru se i potpisivala peticija protiv zatvaranja prijelaza.
– Mi smo protiv zatvaranja prijelaza! – stoji u zaglavlju peticije iza koje je “građanska inicijativa protiv zatvaranja pružnog prijelaza broj 2 u Nuštru, Ulica 12 redarstvenika, u sklopu projekta nadogradnje i elektrifikacije željezničke pruge Vinkovci – Vukovar” uz sljedeće navode – da navedeni prijelaz postoji od kada je izgrađena pruga, da zatvaranje uvelike otežava gašenje mogućeg požara na objektima i u poljoprivredi, kao i dolazak Hitne pomoći, ali i obradu 1000 i više hektara zemlje jer usmjerava poljoprivrednike sa strojevima na glavnu prometnicu i, na kraju, da zatvaranje fizički odvaja 100 kuća i 400 mještana od sela.
– U nekoliko dana peticiju je potpisalo 700-tinjak mještana – kazuje Nuštarac Drago Vištica, dodajući da očekuju ukupno oko 1000 potpisa, koje će potom poslati na mjerodavne adrese.
– Ne zanima nas politika. Želimo da se pronađe zadovoljavajuće rješenje – kazao je i dodao da su mještani zbog cijele situacije ogorčeni. Spominje i da je područje Mlačuga građevinska zona, planirana za širenje sela, kao i poljoprivredno područje, i ističe da je Nuštar selo koje je podnijelo velik teret u Domovinskom ratu, gdje je poginulo 96 branitelja.
– Mogli smo se dogovoriti, možda da se na vrijeme razgovaralo s ljudima, no i dalje se nadam rješenju – zaključit će Vištica.
Prilazne ceste
Općinski načelnik Hrvoje Drinovac zna za građansku inicijativu i peticiju i podsjeća da je u selu održan javni skup s predstavnicima Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, kao i HŽ-a, kada su se mještani izjasnili protiv zatvaranja pružnog prijelaza.
– Prema onome što nam je rečeno, projekt je investicija od 550 milijuna kuna, sa sufinaciranjem iz EU-a – kazao je načelnik, koji, dodao je, podržava građansku inicijativu, i k tomu, podsjeća kako je na sjednici Općinskog vijeća jednoglasno donesena odluka da “nismo protiv zatvaranja pružnog prijelaza, ali ako nam resorno ministarstvo napravi prilazne ceste okolo”. Drinovac spominje i kako bi na mjestu spornog pružnog prijelaza bio pješački pothodnik, ali i da Nuštarce zabrinjava kako će poljoprivrednim strojevima doći do svojih polja, jer bi morali ići državnom cestom Vukovar – Vinkovci, kojom, kazuje načelnik, dnevno prolazi oko 13.000 vozila, i potom preko pružnog prijelaza na cesti prema selu Ostrovu.
Kako je, naime, bilo rečeno i na spomenutom javnom skupu, udaljenost tih dvaju željezničko-cestovnih prijelaza u Nuštru, na Mlačugama i na cesti za Ostrovo, iznosi 504 metra, a propisi govore da razmak ne smije biti manji od kilometra. Mjerodavni, pak, uz pothodnik za pješake – a Nuštarci kažu da je na Mlačugama i 50-ak školaraca – spominju i rampu za bicikle, pristup za osobe s invaliditetom, bukobrane...
Sanja BUTIGAN
18,7 kilometara dionice pruge
Projekt podrazumijeva obnovu 18,7 kilometara dionice pruge Vukovar – Vinkovci, obnovu kolodvora u Vukovaru i Borovu naselju, kao i postaja u Bršadinu i Nuštru, a, uz vremenski upola kraće putovanje, pridonijelo bi to i boljoj prometnoj povezanosti Luke Vukovar. Konačno rješenje problema, sudeći po stavu mještana Nuštra, tek treba pronaći...
složni
U NEKOLIKO DANA PETICIJU POTPISALO 700 OSOBA