Osijek
“DILANJE” KARTONA VIŠE NIJE MOGUĆE

Kaznena prijava za prebacivanje kartona bez pacijentova znanja
Objavljeno 25. siječnja, 2017.

Svaki osiguranik koji se žali da nije upisan svojom voljom u ordinaciju određenog liječnika primarne zdravstvene skrbi može se javiti HZZO-u te će mu biti pronađen original tiskanice na temelju koje je obavljena promjena. Ako osiguranik nije osobno potpisao navedenu tiskanicu, može podnijeti kaznenu prijavu protiv ordinacije kako bi se pokrenuo postupak utvrđivanja tko je krivotvorio potpis na “Izjavi”.

Ovo je za Glas Slavonije potvrdila Služba za odnose s javnošću HZZO-a, budući da su nam se javili mnogi sugrađani nakon što su pročitali tekst objavljen u našem listu od 13. siječnja ove godine. Naime, Glasu se bila požalila čitateljica koja je posve slučajno doznala kako je njezin karton kod ginekologa u Baranji, iako ona nikada nije odabrala tu ordinaciju. Nakon ovog članka povela se rasprava na forumu o tome tko to zapravo “dila” kartone pacijenata i kako HZZO to dopušta.

Tiskanica “Izjava”

- Osiguranici svojeg liječnika u primarnoj zdravstvenoj zaštiti mijenjaju isključivo unosom podataka s tiskanice “Izjava” koje nam dostavljaju ordinacije primarne zdravstvene zaštite, što je utvrđeno prema Pravilniku o slobodnom izboru doktora. Svaki pojedinačni slučaj možemo provjeriti, pronaći dokumentaciju i objasniti zbog čega je osiguranik upisan u neku ordinaciju. Događalo se da se u takvim slučajevima otkrije kako osiguranik u trenutku potpisivanja tiskanice “Izjava” nije znao što potpisuje i kako nije znao da potpisivanje tiskanice znači da se prebacuje drugom doktoru, ili da je tiskanicu potpisao član obitelji bez njegova znanja. Ipak, u većini se slučajeva radi o tome da je doktor kod kojeg su potpisali “Izjavu” prestao s radom, te su standardnim postupkom, da bi im i dalje bilo omogućeno neprekidno korištenje zdravstvene zaštite na primarnoj razini, prebačeni novozaposlenom doktoru koji je preuzeo ordinaciju - tvrde u HZZO-u.

Upravo je to slučaj zbog kojega nam se obratila čitateljica I. L. (podatci poznati redakciji, nap. a.) Naime, čitateljica rijetko koristi usluge svoje odabrane liječnice dr. Bojane Cigić, te nije znala da je ona svoju ordinaciju preselila iz Čepina u centralnu zgradu Doma zdravlja Osijek. Kada je nazvala svoju liječnicu da bi zatražila lijek, doznala je kako je njezin karton ostao u Čepinu kod novog liječnika.

Nisu me pitali

“Nije mi jasno s kojim je pravom moj karton prebačen kod novog liječnika. Ja sam svojom liječnicom jako zadovoljna i nije mi bilo važno to što se preselila u Osijek. U svakom slučaju, ako je netko mislio kako će mi više odgovarati da imam liječnika bliže svojoj adresi, trebao me je to i pitati”, kaže čitateljica.

U HZZO-u kažu kako je to redovit postupak u slučaju da neki doktor zaposlen u Domu zdravlja da otkaz, umre, ode raditi u drugu ordinaciju i slično.

“Svi se osiguranici s liste tog doktora prebace na šifru doktora kojeg dom zdravlja zaposli umjesto doktora koji je prestao s radom. Navedeni postupak provode svi regionalni uredi i područne službe Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje u Republici Hrvatskoj, i to isključivo na korist osiguranika kako ne bi ostali bez liječnika. Tijekom samo jednog mjeseca dogodi se nekoliko takvih promjena na razini svake županije, te se pri takvom prebacivanju osiguranici nađu upisani u ordinaciji koju su birali, ali kod doktora kojeg nisu sami birali. Znači, tu se ne radi o prebacivanju naših djelatnika na svoju ruku i pogodovanju, nego trenutačno propisanom načinu rada. Stoga za slučaj iz ordinacije dr. Cigić možemo odmah odgovoriti da se tu nije radilo o preseljenju ordinacije dr. Cigić (što nije ni moguće jer se radi o dvije različite lokalne uprave, odnosno općine u mreži – Čepin i Osijek), nego je dr. Cigić preuzela ordinaciju u centralnom domu zdravlja u Osijeku nakon odlaska u mirovinu dr. Ivanke Makarović. U ordinaciji u Čepinu u kojoj je radila zaposlen je novi nositelj tima na kojega su prema standardnom postupku prebačeni svi osiguranici. Svi tako prebačeni osiguranici imaju pravo izabrati si novog doktora, znači ne moraju se liječiti kod doktora koji je zaposlen nakon odlaska njihova doktora iz ordinacije. Navedeni su osiguranici mogli izabrati i dr. Cigić, upisati se kod nje u ordinaciju u Osijeku, no budući da se radi o mjestu različitom od njihova mjesta prebivališta, nemaju pravo na putni trošak do ordinacije i natrag, te je većina stoga ostala kod novog doktora zaposlenog umjesto dr. Cigić”, objasinili su iz stručnih službi HZZO-a.

Nefreteta Z. EBERHARD
NEMOGUĆE DOĆI DO LISTE NEOPREDIJELJENIH PACIJENATA

Jedan od liječnika Doma zdravlja Osijek objašnjava nam kako je posljednjih godina sâm HZZO napravio reda u svojoj kući i sada više ni jedan njihov zaposlenik ne može pogodovati liječnicima koji nemaju popunjen broj pacijenata.

- Danas je nemoguće dobiti popis neopredijeljenih pacijenata, odnosno da bi se mogli izlistati ti podaci, moraju se istodobno ulogirati dva zaposlenika HZZO-a. Ranije, ako ste bili dobri s “gospođom iz HZZO-a”, mogli ste dobiti te podatke i ubaciti si pacijente bez njihova znanja, ali sada se vidi tko je to učinio, pa ne vjerujem da bi se itko usudio. Naime, jasno je kako HZZO-u nije u interesu da plaća veći broj glavarina - komentirao je ovaj liječnik koji želi ostati anoniman.

U slučaju da liječnik da otkaz, umre ili ode raditi u drugu ordinaciju, svi se osiguranici s njegove šifre prebacuju na šifru liječnika koji ga je zamijenio

nezadovoljni

OSIGURANICI MOGU PROMIJENITI LIJEČNIKA

Možda ste propustili...

DRAMATERAPIJSKA RADIONICA “MOJ OTOK”

Kako strah od budućnosti smanjiti na zaigran način?

RADIONICA "UĐI U MOJE KONVERSICE"

Je li normalno da dečki plaču?

NA NOVOM JE DONJOGRADSKOM ŠETALIŠTU I OBALOUTVRDI

Sada se “hvata prva boja”

Najčitanije iz rubrike