Objavljeno 24. studenog, 2015.
Godišnje će se proizvoditi 50.000 modela Mazde CX-9. Na žalost, taj model neće biti dostupan u Europi
Vezani članci
LOS ANGELES AUTO SHOW OTVORIO SVOJA VRATA
Mazda je prošlog tjedna na Los Angeles Auto Showu otkrila novi motor i novi model. SKYACTIV-G 2.5T, prvi SKYACTIV-G benzinski pogonski agregat s turbopunjačem, predstavljen je u potpuno novoj Mazdi CX-9, SUV-u srednje veličine koji će krenuti u prodaju u Sjevernoj Americi u proljeće sljedeće godine.
Razvijen prije svega za tržišta Sjeverne Amerike, ovaj obiteljski SUV pretendira na ulazak u višu klasu nudeći maksimalnu udobnost u vrhunski uređenoj i prostranoj unutrašnjosti sa sedam sjedala raspoređenih u tri reda. Izvana novi CX-9 krasi najnovija interpretacija nagrađivane filozofije dizajna “Kodo – duša pokreta”. Kao i ostali Mazdini modeli, novi SUV je također izgrađen na temeljima SKYACTIV tehnologije, kako bi pružio beskompromisnu kombinaciju vrhunskih performansi i učinkovitosti, zajedno s karakterističnim iskustvom vožnje Jinba Ittai, koje inspiriraciju pronalazi u kultnom roadsteru MX-5. Novi CX-9 bit će opremljen Mazdinim naprednim sigurnosnim sustavima i-ACTIVSENSE, kao i i-ACTIV AWD, kako proizvođač naziva svoj inteligentni sustav pogona na sva četiri kotača. Od planirane godišnje proizvodnje od 50.000 primjeraka 80 % Mazdi CX-9, prema procjenama, trebalo bi završiti u Sjevernoj Americi. Ovaj model, na žalost, neće biti dostupan u Europi.
SKYACTIV-G 2.5T trenutno je najmoćniji motor u Mazdinoj ponudi, a u verziji za sjevernoameričko tržište razvija 184 kW (250 KS) i 420 Nm okretnog momenta. Temeljen na atmosferski punjenom SKYACTIV-G 2.5, koji se ugrađuje u Mazdu CX-5 i Mazdu6, novi turboagregat s izravnim ubrizgavanjem pruža još snažnije linearno ubrzanje, osobito pri niskom i srednjem broju okretaja, uz vrhunsku odzivnost.
Od tehničkih posebnosti valja izdvojiti Mazdin “Dynamic Pressure Turbo”, prvi turbopunjač na svijetu koji povećava učinak turbine varirajući razinu pulsacija ispušnih plinova prema broju okretaja motora. Istovremeno hlađeni sustav recirkulacije ispušnih plinova (EGR) pomaže motoru da zadrži idealan omjer smjese zraka i goriva.
Pripremio: Milan BUGARIĆ