TvObzor
“LJUDE POVEZATI - GRANICE PREVLADATI”

Trideseti rođendan magazina “Alpe-Dunav-Jadran”
Objavljeno 28. prosinca, 2012.
Vrijednost pojedinih priča je iznimna i bezvremenska, a u protekla tri desetljeća emitirano je više od tri tisuće reportaža

Prije trideset godina, u prosincu 1982., prvi put emitiran je televizijski magazin “Alpe-Dunav-Jadran” kao zajednički projekt televizija Hrvatske, Slovenije, Italije i Austrije. Ideja je nastala još 1978. godine radi razmjene kulturnih, gospodarskih i političkih sadržaja između austrijskih pokrajina Štajerske i Koruške, tadašnjih jugoslavenskih republika Hrvatske i Slovenije te talijanskih regija Furlanija-Julijska Krajina i Veneto. Tijekom godina magazin je nastavio povezivati srednjoeuropski prostor ljudskim pričama i sudbinama pod geslom “Ljude povezati – granice prevladati”, što ga je svrstalo u najstariju međunarodnu emisiju među europskim javnim televizijama koja s uspjehom djeluje i danas.

Vrijednost pojedinih priča je iznimna i bezvremenska, a u proteklih trideset godina emitirano je više od tri tisuće reportaža. Autori su dobitnici mnogih nagrada, a ovih dana u jubilarnoj emisiji neki od njih govorili su o svom sudjelovanju i doprinosu emisiji. Jubilarnoj emisiji, dakako, pridonijeli su i urednici Hrvatske televizije Daria Marjanović i Boro Vučković.

TV magazin “Alpe-Jadran”, kako se zvao u početku, bio je tada u europskom medijskom okruženju prva suradnja takve vrste. U početku jedanput, a potom i dvaput mjesečno, TV redakcije tih zemalja zajedno su, u istoj formi, pripremale i emitirale emisiju. Uskoro su se televizijama Austrije, Hrvatske, Slovenije, Furlanije-Julijske krajine i Veneta pridružile Mađarska televizija (MTV), regionalni studiji RAI-ja u Lombardiji i Trentu i Bolzanu te Bavarska televizija BR i Švicarska televizija talijanskog govornog područja RTSi. Tako je u projektu sudjelovalo sedam zemalja na pet različitih jezika.

Zajednička suradnja ovih javnih televizija bila je u to vrijeme pravi presedan s obzirom na različite političke sustave i gospodarstva. Bio je to, prije svega, prijateljski kontakt ljudi kojima je Drugi svjetski rat nametnuo željeznu zavjesu i različite sustave, a način razmišljanja (srednjoeuropski) bio im je zajednički kao i prožimanje povijesti i kultura. TV magazin “Alpe Jadran”, a potom “Alpe-Dunav-Jadran”, evoluirao je i dalje u tom smjeru prikazujući i povezujući srednjoeuropski prostor.

Piše : Dražen BAĐUN

Promidžba Hrvatske

Uz redovito emitiranje na javnim televizijama, osobito je značajna hrvatska prisutnost na Internetu i na društvenim mrežama. To je pokrenulo nove oblike međusobne suradnje. Web izdanje (www.alpedunavjadran.hrt.hr) sa svojim linkovima, Facebook i Twitter pridonijeli su rušenju jezičnih barijera, ali i neizravnoj promidžbi Hrvatske u okruženju. Emisija “Alpe-Dunav-Jadran” na svim televizijama ima svoje stalno gledateljstvo. Tako i u Hrvatskoj, uz gledanost tri-četiri posto i share oko dvadeset posto u premijernom prikazivanju te velik broj gledatelja u reprizi (premda ide u kasnom terminu), ima svoje fanove, što potvrđuju i društvene mreže. Slično je i u Njemačkoj, Sloveniji, Italiji, Mađarskoj.

Možda ste propustili...