TvObzor
“LJUDE POVEZATI - GRANICE PREVLADATI”

Trideseti rođendan magazina “Alpe-Dunav-Jadran”
Objavljeno 28. prosinca, 2012.
Vrijednost pojedinih priča je iznimna i bezvremenska, a u protekla tri desetljeća emitirano je više od tri tisuće reportaža

Prije trideset godina, u prosincu 1982., prvi put emitiran je televizijski magazin “Alpe-Dunav-Jadran” kao zajednički projekt televizija Hrvatske, Slovenije, Italije i Austrije. Ideja je nastala još 1978. godine radi razmjene kulturnih, gospodarskih i političkih sadržaja između austrijskih pokrajina Štajerske i Koruške, tadašnjih jugoslavenskih republika Hrvatske i Slovenije te talijanskih regija Furlanija-Julijska Krajina i Veneto. Tijekom godina magazin je nastavio povezivati srednjoeuropski prostor ljudskim pričama i sudbinama pod geslom “Ljude povezati – granice prevladati”, što ga je svrstalo u najstariju međunarodnu emisiju među europskim javnim televizijama koja s uspjehom djeluje i danas.

Vrijednost pojedinih priča je iznimna i bezvremenska, a u proteklih trideset godina emitirano je više od tri tisuće reportaža. Autori su dobitnici mnogih nagrada, a ovih dana u jubilarnoj emisiji neki od njih govorili su o svom sudjelovanju i doprinosu emisiji. Jubilarnoj emisiji, dakako, pridonijeli su i urednici Hrvatske televizije Daria Marjanović i Boro Vučković.

TV magazin “Alpe-Jadran”, kako se zvao u početku, bio je tada u europskom medijskom okruženju prva suradnja takve vrste. U početku jedanput, a potom i dvaput mjesečno, TV redakcije tih zemalja zajedno su, u istoj formi, pripremale i emitirale emisiju. Uskoro su se televizijama Austrije, Hrvatske, Slovenije, Furlanije-Julijske krajine i Veneta pridružile Mađarska televizija (MTV), regionalni studiji RAI-ja u Lombardiji i Trentu i Bolzanu te Bavarska televizija BR i Švicarska televizija talijanskog govornog područja RTSi. Tako je u projektu sudjelovalo sedam zemalja na pet različitih jezika.

Zajednička suradnja ovih javnih televizija bila je u to vrijeme pravi presedan s obzirom na različite političke sustave i gospodarstva. Bio je to, prije svega, prijateljski kontakt ljudi kojima je Drugi svjetski rat nametnuo željeznu zavjesu i različite sustave, a način razmišljanja (srednjoeuropski) bio im je zajednički kao i prožimanje povijesti i kultura. TV magazin “Alpe Jadran”, a potom “Alpe-Dunav-Jadran”, evoluirao je i dalje u tom smjeru prikazujući i povezujući srednjoeuropski prostor.

Piše : Dražen BAĐUN

Promidžba Hrvatske

Uz redovito emitiranje na javnim televizijama, osobito je značajna hrvatska prisutnost na Internetu i na društvenim mrežama. To je pokrenulo nove oblike međusobne suradnje. Web izdanje (www.alpedunavjadran.hrt.hr) sa svojim linkovima, Facebook i Twitter pridonijeli su rušenju jezičnih barijera, ali i neizravnoj promidžbi Hrvatske u okruženju. Emisija “Alpe-Dunav-Jadran” na svim televizijama ima svoje stalno gledateljstvo. Tako i u Hrvatskoj, uz gledanost tri-četiri posto i share oko dvadeset posto u premijernom prikazivanju te velik broj gledatelja u reprizi (premda ide u kasnom terminu), ima svoje fanove, što potvrđuju i društvene mreže. Slično je i u Njemačkoj, Sloveniji, Italiji, Mađarskoj.

Možda ste propustili...

RAZGOVOR: VALERIJA NIKOLOVSKA I VIKTOR LIPIĆ

Glazba je prirodna, ona vas vodi ako joj se prepustite

ISTRAŽIVANJE OSOBNOG PUTA EVAN RACHEL WOOD

Premijera dokumentarnog filma “Feniks iz pepela” na HBO kanalu

DMITRO ČONI OSVOJIO JE TREĆE MJESTO NA UGLEDNOM NATJECANJU

Ukrajinskog pijanista slušali smo u Osijeku

Najčitanije iz rubrike