Osijek
VELIKI ROBNI CENTRI I MALE TRGOVINE PODJEDNAKO NA METI KRADLJIVACA

Krađa je sve više, a manjkove često moraju podmiriti trgovci
Objavljeno 12. rujna, 2012.
Lopovima je lakše, poslodavci su, suočeni s krizom i padom prometa, reducirali broj djelatnika

Krađe po trgovinama i trgovačkim centrima nisu novost, ali u posljednje vrijeme sve su učestalije, a ponekad se zaista treba nasmijati domišljatosti kradljivaca.

U jednoj od osječkih trgovina, priča nam trgovkinja, na blagajni je otkivena naoko netaknuta limenka instant-kave. No ispod plastičnog poklopca bila je probušena folija, očito je netko istresao sadržaj u džep, a ispražnjenu limenku vratio na policu... Razloge za ovakvo ponašanje trgovcima nije teško dokučiti - sve lošija financijska situacija građana, ali upozoravaju kako posljedice sve više snose oni koji su najmanje krivi - prodavači.

- Poslodavci uglavnom očekuju kako će manjkove nastale zbog krađa nadoknaditi od plaća zaposlenika, premda je očito kako je njihov broj u trgovini premal da bi spriječili svaku krađu - upozorava Zlatica Štulić, voditeljica osječkog regionalnog ureda Sindikata trgovine.

Dodaje kako su poslodavci, suočeni s krizom pa i padom prometa, reducirali broj djelatnika, pa je ostvareni promet, a ne brojni prekovremeni sati, jedini kriterij za odluku o povećanju broja djelatnika u prodavaonicama. Ovdje je riječ o malim poslodavcima, oni veliki se protiv krađa sada bore i obukom.

- Krađe su nažalost neizostavan dio poslovanje svakog trgovačkog lanca. Konzum kontinuirano provodi sustavne preventivne mjere kao što su ugradnja raznih sustava tehničke zaštite, korištenje usluge tjelesne zaštite, ali i edukacije zaposlenika u području prevencije rizika u maloprodaji - kaže Ana Mitrović, voditeljice Ureda za odnose s javnošću Konzuma. I u DM-u, prvom stranom trgovačkom lancu koji je još 1996. godine došao na hrvatsko tržište, provode edukaciju djelatnika kako postupati u slučaju krađa. “Svaka krađa koja se dogodi u DM-u prijavljuje se nadležnim institucijama, ali se takvi problemi također rješavaju i internim sigurnosnim procedurama. Jedna od preventivnih mjera je i angažiranje zaštitarske tvrtke”, kazala je Gordana Picek, članica Uprave DM-a. A kako prepoznati potencijalnog “dugoprstića”? Vrlo teško, odgovaraju iz ove dvije kuće, jer oni koji se upuštaju u krađe različitih su dobnih skupina, socijalnog statusa...

Ivana MIHALJEVIĆ/Dario KUŠTRO
Novac, hrana, piće...

Iz Policijske uprave osječko-baranjske doznajemo kako su, uz novac, najčešći artikli na meti kradljivaca prehrambeni proizvodi i pića koja kasnije mogu dobro prodati. Krađe u vrijednosti do 1.000 kuna rješavaju se privatnom tužbom, dok se za svaki iznos iznad toga postupa po službenoj dužnosti.

75

posto zaposlenih u maloprodaji su žene, što očito kradljivci vide kao olakotni faktor

Sve češće poslodavci organiziraju edukacije zaposlenika u području prevencije rizika

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike