Kolumne
TVFAN(atik) Piše: Adrian Andrejek
Nedjeljna zabava uz Novu TV
Datum objave: 17. listopada, 2014.

Prošlo je već mjesec dana otkako su nacionalne televizije počele prikazivati novitete u sklopu jesenske sheme, što znači da je prošlo dovoljno vremena da se svaki od tih projekata može nazvati hitom ili promašajem. Naravno, i ove godine uvjerljivo vodi Nova TV. Kako sam i predvidio u jednoj od prethodnih kolumni, njima su dovoljne samo dvije nove emisije iz domaće produkcije da pometu konkurenciju i zadovoljno trljaju rukama. Zlobnici će reći da je Nova TV postala hrvatski CBS (najgledaniji američki program kod publike u trećoj dobi), i da gledatelji nakon Dnevnika čisto zbog navike ostanu uz njihov program i tako im povećavaju, odnosno održavaju gledanost. Prema najsvježijim primjerima čini se da takve tvrdnje ipak nisu opravdane. Istina, središnja informativna emisija, koja je nedavno obilježila devetu obljetnicu, i dalje je znatno gledanija od HRT-ove ili RTL-ove. No baš sam uspoređivao službene podatke o gledanosti prošle i ove jeseni iz kojih proizlazi da su se Dnevniku Nove TV podosta smanjili postoci. Događalo se da nova humoristično-dramska serija “Kud puklo da puklo” u određenom tjednu ima veću prosječnu gledanost od njihova Dnevnika, ali bilo je takvih slučajeva i s reprizama “Lud, zbunjen, normalan” (o ludilu oko “Larinog izbora” bolje da ni ne govorim), stoga to nije ništa čudno. Ali ove jeseni najveći im je hit novi show “Tvoje lice zvuči poznato”, čiju je prvu emisiju gledalo oko 800 tisuća gledatelja, a drugu više od 900 tisuća ljudi, odnosno svaki drugi gledatelj koji je u to vrijeme bio pred malim ekranima. Sigurno se pitate koja je poenta svega ovoga (osim što su me potkupili). Pa, nagađanja o tome kako većina gledatelja nakon Dnevnika jednostavno ostane uz emisije koje slijede na Novoj TV - ne drže vodu! A razlozi su jednostavni. Koliko god neki smatrali da je većini ljudi (čitaj: penzićima) lijeno uzeti daljinski upravljač u ruke i prebaciti na neki drugi program (a u to su uvjereni zbog izvanredne gledanosti Nove TV), prava je istina da je nemoguće zadržati baš toliko gledatelja u sljedećim satima. Štoviše, kad se gledanost programa nakon Dnevnika toliko POVEĆA, to znači da se gledateljima Dnevnika, koji ne prebace program nakon završetka emisije, pridruži još nekoliko stotina tisuća ljudi kojima je serija/emisija koja slijedi zanimljiva. Dakle, ako ćemo vjerovati podacima gledanosti, „TLZP“ je s gotovo milijun gledatelja po epizodi, što je otprilike dvostruko više od ostatka večernjeg programa, trenutno najgledanija emisija u zemlji, a rezultat toga nije „navika gledatelja koji nakon 20 sati više ne diraju daljinski te nastave pratiti program u pozadini dok rade nešto drugo“, nego stvaran interes za emisiju.

A ta emisija “Tvoje lice zvuči poznato“ uistinu je zanimljiva. Nijednom dosad nisam pogledao cijelu epizodu u trajanju od dva i pol sata (s reklamama), ali sam pogledao dijelove koji su me zanimali na OYO. Po mom ukusu sve je to malo prerazvučeno (iako znam da im je cilj što dulje konkurirati ostalim televizijama), no moram priznati da me druga emisija više vukla i nisam toliko preskakao. U prvoj emisiji daleko najzanimljivija transformacija bila je ona Mineina u Joleta. Ona je prva probila led s maskiranjem u suprotan spol i oduševila me sličnošću s njenim kolegom. U drugoj emisiji bilo je puno više zahtjevnih izazova, što se dalo naslutiti već na kraju prve emisije kad su natjecatelji ''izvlačili'' pjevačke legende u koje će se prerušiti sljedeći tjedan. Ovaj put se najviše pričalo o Giulianu, koji se nakratko okušao u ulozi pokojne Amy Winehouse, i o Mariju Petrekoviću, koji se transformirao u divu Beyonce. Dok je Maryonce imitirao sestru blizanku Beyonce iz njezina videospota “Single Ladies”, suze su tekle u potocima! Ako ste baš vi među onima koji niste gledali, znajte da je “TLZP“ zabavna emisija za opuštanje nedjeljom navečer i dobro će vam doći prije nego što vam nastupe obveze u nadolazećem tjednu.