Regija
CESTOGRADNJA U BARANJI

Podvožnjak do srpnja
Objavljeno 30. ožujka, 2024.
U planu nabave Hrvatskih cesta za 2024. i projekt rekonstrukcije DC7 Kozarac - Čeminac - Švajcarnica vrijednosti 4 milijuna eura
BELI MANASTIR



Radovi na rekonstrukciji podvožnjaka ispod međunarodne željezničke pruge u Belom Manastiru, na dionici državne ceste DC678, teku planiranom dinamikom i očekuje se njihov završetak u predviđenom roku, krajem ovogodišnjeg lipnja.



Tvrde to u Hrvatskim cestama, koje su, nakon višegodišnjeg čekanja, u srpnju prošle godine počele rekonstrukciju jedne od najslabijih belomanastirskih prometnih karika. "Radovi na samom podvožnjaku teku prema dinamičkom planu izvođača radova. Izvedeni su svi radovi na uklanjanju postojećeg podvožnjaka i radovi na ugradnji željezničkog provizorija koji su omogućili neometano funkcioniranje željezničkog prometa tijekom izvođenja radova. Na podvožnjaku se trenutačno izvode radovi na rasponskoj konstrukciji nakon čega slijede radovi na kolosijeku i željezničkim instalacijama", objašnjavaju u Hrvatskim cestama, nastavljajući kako se, usporedno s radovima na podvožnjaku, radi i na kolniku državne ceste, na kojem je uklonjena postojeća kolnička konstrukcija i obavljeni su zemljani radovi potrebni zbog proširenja kolnika i biciklističko-pješačke staze. Naglašavaju kako se trenutačno završavaju radovi na armiranobetonskom koritu, koje je ujedno i buduća kolnička konstrukcija ceste, i sustavu oborinske odvodnje, koji obuhvaća i radove na separatoru i crpnoj stanici.

“Preostaje završiti radove na armiranobetonskom koritu i sustavu oborinske odvodnje, biciklističkoj stazi, cestovnoj rasvjeti, prometnoj opremi i signalizaciji i preostale radove na instalacijama i uređenju okoliša", dodaju, podsjećajući da je ugovorena vrijednost radova 3.925.740,27 eura. Do srpnja ove godine dijelovi ulica Bele Bartoka i Imre Nagya bit će zatvoreni za sav promet, koji će se dotad odvijati prema privremenoj prometnoj regulaciji. Nakon srpnja podvožnjakom će moći prolaziti i visoki kamioni, a cesta ne bi trebala biti zatvarana nakon svake jače kiše.

“Izvedbom višeg i šireg podvožnjaka bit će osiguran adekvatan slobodni profil za promet većim vozilima ispod istog i bit će omogućeno kretanje biciklista i pješaka. Također, izgradnjom crpne stanice, separatora i izvedbom novog sustava oborinske odvodnje bit će omogućeno rješavanje problema s plavljenjem podvožnjaka prilikom jačih oborina. Na taj način osigurat će se sigurnost i protočnost prometa", navode iz HC-a.

Na naš upit planira li se kakav zahvat na dimnjaku bivše karanačke ciglane uz prometnicu D7 (zemljište je u privatnom vlasništvu, ali spremno za prodaju Hrvatskim cestama nakon ishođenja svih potrebnih dokumenata), iz HC-a odgovaraju kako je, što se državne ceste D7 tiče, u planu nabave za 2024. godinu projekt njezine rekonstrukcije na dionici 003 (Kozarac - Čeminac - Švajcarnica) vrijednosti 4 milijuna eura. U tijeku je rekonstrukcija dionice DC7 od Belog Manastira do graničnog prijelaza Duboševica, koja bi trebala trajati do sredine travnja. Prema informacijama koje imamo, na toj se dionici značajno povećao kamionski promet u odnosu na prošlu godinu, pa njome dnevno prođe više od 2000 kamiona. Stoga će, vrlo brzo, biti potrebna i temeljitija obnova.

Ivica Getto
Više zahvata na području OBŽ-a
Na području Osječko-baranjske županije HC provodi izradu studijsko-projektne dokumentacije za nekoliko zahvata. Između ostalih, riječ je o Podravskoj brzoj cesti, dionica Našice - Čepin, duljine 35 km (u tijeku je izrada studije o utjecaju na okoliš), potom brzoj cesti Staro Petrovo Selo - Požega - Pleternica - Našice: zapadna obilaznica Našica, duljine oko 14 km (ishođeno rješenje o prihvatljivosti zahvata za okoliš te lokacijska dozvola, a glavni su projekti u izradi). Radi se i idejno rješenje prometnice Našice - Čaglin - Pleternica, duljine oko 28 km. S tvrtkom Gravia potpisan je ugovor te uskoro počinje rekonstrukcija državne ceste DC 34 od Podravske Moslavine do Svetog Đurđa duljine 20 km, vrijedna 27 milijuna eura.

Najčitanije iz rubrike