Autoglas
MISLE OZBILJNO

Audi je prelomio, ide u jurnjavu Formule 1
Objavljeno 30. kolovoza, 2022.
Formula 1 predstavlja globalnu pozornicu za Audi, ali i iznimno izazovan razvojni laboratorij za vrhunski sportski odjel društva

Audi će zakoračiti u premium klasu motosporta. Od 2026. godine Audi će se natjecati u okviru utrka Formule 1 uz posebno razvijenu pogonsku jedinicu. Razvojni projekt bit će smješten na lokaciji Audi Sporta u Neuburgu, u blizini Ingolstadta. Ovo je prvi put u više od deset godina da će se pogonski sustav za vozilo za Formulu 1 proizvoditi u Njemačkoj. A sve, osim natjecateljskog naboja, zbog promocije i marketinga.



Transformacija




- Motosport je sastavni dio DNK-a Audija - rekao je Markus Duesmann, predsjednik upravnog odbora Audi AG. "Formula 1 predstavlja kako globalnu pozornicu za našu marku tako i iznimno izazovan razvojni laboratorij. Kombinacija vrhunskih performansi i natjecanja uvijek potiče inovativnost i tehnološki transfer unutar naše industrije. Donošenjem novih pravila sada je pravi trenutak da se i mi uključimo. Naposljetku, kako Formula 1 tako i marka Audi zalažu se za jasne ciljeve jamčenja održivosti".

Ključ za stupanje u najpopularniju seriju utrka na svijetu jest jasna namjera za postizanjem veće razine održivosti i troškovne učinkovitosti. Nova tehnička pravila, koja će se primjenjivati od 2026. godine, fokusiraju se na veću razinu elektrifikacije i napredna održiva goriva. Uz postojeće ograničenje za timske troškove, tijekom 2023. uvest će se ograničenje troškova i za proizvođače pogonskih jedinica. Također, Formula 1 zadala si je ambiciozan cilj, u skladu s kojim do 2030. godine želi postati serijom utrka s nultom stopom ugljičnih emisija.

Oliver Hoffmann, član Odbora za tehnički razvoj, rekao je: "Formula 1 proživljava transformaciju, a Audi je želi aktivno podržavati na tomu putu. Bliska poveznica između našeg projekta za Formulu 1 i Odjela za tehnički razvoj društva Audi AG omogućit će sinergiju." Od 2026. godine električna izlazna snaga pogonskih jedinica, koje će se sastojati od elektromotora, baterije, upravljačkih elektronika i motora na izgaranje, uvelike će se povećati u usporedbi s današnjim pogonskim sustavima za Formulu 1. Elektromotor će tada biti gotovo jednako snažan kao i motor na izgaranje, koji ima izlaznu snagu od oko 400 kW (544 KS). Iznimno učinkovite 1,6-litrene motore s turbopunjačem pokreće napredno i održivo gorivo – što je također preduvjet za stupanje marke Audi u seriju utrka.

Ispitivanja


Globalno prepoznata, iznimno emotivna i tehnološki napredna - upravo zato Formula 1 ispunjava precizne zahtjeve Audija. Veliko zanimanje za Formulu 1 globalnog je karaktera, a serija utrka ubraja se među sportske događaje koji imaju najveći odaziv diljem svijeta. Godine 2021. više od 1,5 milijardi TV gledatelja pratilo je ove utrke. Formula 1 popularna je na ključnim tržištima kao što su Kina i SAD, a taj trend nastavlja rasti – čak i među mladim ciljnim skupinama. Na društvenim mrežama Formula 1 trenutačno doživljava najveće stope rasta od svih najpopularnijih svjetskih sportova.

Pogonska jedinica proizvodit će se na najsuvremenijoj lokaciji Competence Center Motorsport društva Audi Sport u mjestu Neuburg an der Donau, nedaleko od sjedišta društva Audi AG u Ingolstadtu. "Za razvoj i proizvodnju pogonskog sustava za Formulu 1 pouzdat ćemo se u vrhunsku stručnost naših zaposlenika nadležnih za motosport, nastaviti ulagati u naš centar za motosport te regrutirati iznimno iskusne stručnjake", rekao je Julius Seebach, izvršni direktor društva Audi Sport, koji je organizirao stupanje u Formulu 1 u okviru rekonfiguracije svijeta motosporta koji marka Audi kani provesti.

U Neuburgu se već nalaze ispitna postolja za testiranje motora za F1, baš kao i za ispitivanje elektromotora i baterija. Dodatne potrebne pripreme trenutačno se provode u pogledu osoblja, zgrada i tehničke infrastrukture, a sva najvažnija sredstva bit će spremna za rad do kraja tekuće kalendarske godine. Nedavno je osnovano zasebno poduzeće za projekt pogonske jedinice, i to kao društvo-kći u isključivom vlasništvu društva Audi Sport. Adam Baker preuzet će rukovodstvo nad tim poduzećem, a tako i nad projektom Formule 1, u svojstvu generalnog direktora. Prije no što se 2021. godine pridružio marki Audi, tri je godine radio za FIA-u. Do kraja tekuće godine marka Audi objavit će odluku o tome koji će tim zauzeti mjesto na startnim pozicijama u 2026. godini.

Milan Bugarić
VELIKA ULOGA JULIUSA SEEBACHA
Ulaskom Audija u svijet Formule 1 došlo je i do restrukturiranja njezina segmenta motosporta. Julius Seebach, izvršni direktor Audija, pridružit će se 1. rujna društvu Audi AG te preuzeti rukovodstvo nad novim strateškim poslovnim područjem unutar Tehničkog razvoja. Pod njegovim je vodstvom društvo Audi Sport GmbH uvijek iznova ostvarivalo rekordne vrijednosti prodaje i zarade. Uz ofenzivu modela RS prodaja se udvostručila, a potpuno električni RS e-tron GT uspješno je uveden na tržište. Pod njegovim vodstvom razvijen je najsloženiji trkaći automobil u povijesti Audija, RS Q e-tron za utrku Dakar Rally. Nakon uspješna debija s četiri pobjede u raznim fazama natjecanja Dakar Rally u siječnju, Audi RS Q e-tron osvojio je svoju prvu pobjedu u ukupnom poretku u Abu Dhabiju tijekom ožujka - što je prvi trijumf auta s električnim pogonom u pustinjskoj utrci.

NAPAD NA DAKAR RALLY 2023. GODINE
Uz utrke za kupce, Audi Sport nastavit će svoj inovativni projekt modelom RS Q e-tron za utrku Dakar Rally. Sljedeće je godine cilj Audija kupna pobjeda u pustinji. Bez obzira na to je li riječ o natjecanju World Rally Championship, World Sportscar Championship, motosportu u SAD-u, DTM, Le Mans ili Formula E – društvo Audi Sport postavilo je mjerila u brojnim kategorijama osvojivši razne naslove. “Formula 1 sljedeća je velika ključna točka u povijesti motosporta marke Audi”, rekao je Julius Seebach, kojeg će naslijediti Rolf Michl, glavni operativni direktor za utrke unutar Audi Sporta.