Regija
PANEUROPSKI KORIDOR 5C

Dionica do granice s Mađarskom bit će gotova krajem 2024.
Objavljeno 18. ožujka, 2022.
Postupak javne nabave započet će sredinom 2022., a radovi kreću krajem ove godine, navode u HAC-u
BELI MANASTIR - Od buduće autoceste A5 - dijela Paneuropskog koridora 5C, dijela mreža europskih koridora koji je dogovoren na konferenciji europskih ministara prometa u Helsinkiju 1997. godine, baranjski gospodarstvenici mnogo očekuju.

Podsjetimo, ogranak je to petog prometnog koridora koji prometno čvorište glavnog mađarskog grada povezuje s prostorom Jadrana. Počinje kod Budimpešte te se proteže kroz Mađarsku do granice s Republikom Hrvatskom. Na području Republike Hrvatske proteže se u smjeru sjever - jug pokraj Belog Manastira i Osijeka sve do granice s Bosnom i Hercegovinom, gdje nastavlja u smjeru južne hrvatske granice, točnije do luke Ploče na Jadranskom moru. Kako ističu u Hrvatskim autocestama (HAC), u tijeku je upravnopravni postupak ishođenja građevinske dozvole i izrada projektne dokumentacije za poddionicu između Belog Manastira i Republike Mađarske, čijom bi gradnjom bio završen hrvatski dio radova.

- Postupak javne nabave, sukladno pravilima banke EBRD, počet će sredinom 2022. godine, a početak radova u planu je krajem 2022. godine. Financiranje je osigurano preko kredita banaka EBRD i HBOR. Planirani dovršetak radova je krajem 2024. godine - navode u HAC-u. Što se tiče dionice u izgradnji, a koja se proteže od novog dravskog mosta do jedinog baranjskog grada, ističu kako je do sada realizirano 77 posto radova, zaključno s krajem veljače.

- Izgradnja ove poddionice započela je u kolovozu 2018. godine izgradnjom mosta Halasica i sedam putnih prijelaza. U travnju 2020. godine započeti su građevinski radovi izgradnje trase, a u rujnu 2021. godine radovi na opremanju predmetne poddionice. Dovršetak poddionice planiran je u drugoj polovini 2022. godine. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 495 milijuna kuna i radovi se odvijaju planiranom dinamikom - kažu u HAC-u. Do tada bi trebala biti gotova i nova belomanastirska obilaznica, koja je u ingerenciji Hrvatskih cesta. Na koridoru 5C dosad su izgrađene dionice između Osijeka i Đakova, dužine 32,5 kilometara (puštena u promet 2009. godine), Đakovo - Sredanci u dužini od 23 kilometra (puštena u promet 2007. godine) te Sredanci - granica Bosne i Hercegovine, dužine 3,5 kilometara (puštena u promet 2015. godine). Most Svilaj, kao sastavni dio ove dionice, u promet je pušten 30. rujna prošle godine i u punoj je prometnoj funkciji, zajedno s ukupno 59 kilometara autoceste A5 od Osijeka do granice s Bosnom i Hercegovinom. Vrijednost tih radova iznosi 22.308.022,34 eura, bez PDV-a, od čega su, sukladno međudržavnom sporazumu RH i BiH, Hrvatske autoceste financirale 50 posto.


Ivica Getto
77

posto radova, zaključno s krajem veljače, obavljeno je od novog dravskog mosta do Belog Manastira

Novi sustav naplate - ove godine natječaj
Vezano uz sustav naplate cestarine, u HAC-u ističu kako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture još prije javno predstavilo projekt novog sustava naplate. Zbog epidemije cijeli je projekt prolongiran, ali je sada uključen u Nacionalni program oporavka i otpornosti. Aktivnosti na pripremi javne nabave novog sustava u tijeku su, a ove će godine biti raspisan natječaj. Prema sadašnjim procjenama, sustav bi mogao biti završen 2024. godine. Temelji se na slobodnom protoku, bez zaustavljanja vozila, s beskontaktnim načinima plaćanja.

Možda ste propustili...

"DAVOR ŠOPLOHER – (NE)ZABORAVLJENI HEROJ!"

45 kilometara u sjećanje na ratnog zapovjednika

URBANO PODRUČJE VINKOVCI

Za biciklističke staze 4,3 mil. eura

ORAHOVAČKA LOVAČKA UDRUGA ‘’VEPAR’’ NAPOKON IMA SVOJ DOM

U lovačkom domu žele urediti šest soba s 12 do 15 ležaja za inozemne lovce

Najčitanije iz rubrike