Autoglas
NAKON OTPUŠTANJA SLIJEDI ZAPOŠLJAVANJE

BMW najavljuje 6000 novih radnih mjesta zbog e-auta
Objavljeno 4. siječnja, 2022.

Njemački proizvođač luksuznih automobila BMW završava fazu otpuštanja radnika i planira otvoriti 6000 novih radnih mjesta u ovoj godini, najavio je predsjednik uprave Oliver Zipse, u razgovoru za njemačke medije. Kompanija je dobrano odmakla u preobrazbi poslovanja, pripremila je pogone za e-mobilnost i očekuje rast prodaje i u 2022. godini, rekao je Zipse za list Münchner Merkur. "Zato ćemo iduće godine povećati našu radnu snagu do pet posto", dodao je.



BMW trenutačno ima oko 120.000 zaposlenih, nakon što je prošle godine otpustio oko 6000 radnika. Novi su radnici potrebni zbog velike potražnje za novim električnim modelima, objasnio je Zipse. "Naš i4 rasprodan je već mjesecima, kao i iX. Iduće godine dolazi električna serija 7 i čeka nas ista situacija", rekao je. Nova radna mjesta otvaraju se prije svega u Njemačkoj", istaknuo je glasnogovornik BMW-a. Model i4 proizvodi se u Münchenu, a SUV iX u Dingolfingu, u južnoj Bavarskoj. Kompanija traži stručnjake za istraživanje baterija, automatiziranu vožnju, razvoj softvera i IT sigurnost, kao i IT arhitekte za baze podataka i sustave računalstva u oblaku te programere aplikacija za infotainment i zabavu. U proizvodnji se traže i djelatnici za elektroodržavanje i za upravljanje postrojenjima.

Zipse je ipak upozorio da bi potražnju mogao zakočiti nedovoljan broj punionica za električne automobile. "U Europi broj električnih automobila trenutačno raste pet puta brže od infrastrukture", upozorio je čelnik njemačke tvrtke, i zato se odlučno protivi zabrani vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. "To bi najveću njemačku industriju neizbježno gurnulo u scenarij pada", drži Zipse.

Prema njegovom bi se mišljenju ciljevi smanjenja emisije CO2 trebali povezati s obvezujućim ciljevima izgradnje infrastrukture za punjenje električnih automobila. Drugi je izazov trenutačna globalna nestašica čipova, iako Zipse vjeruje da će taj problem biti riješen za godinu dana, s obzirom na kontinuirana ulaganja. "Očekujem da će se situacija do kraja iduće godine uglavnom normalizirati", rekao je šef BMW-a.

I druge svjetske automobilske kompanije preveniraju problem nedostatka čipova, ulažući konačno u gradnju tvornica u svom dvorištu. Do sada se globalna autoindustrija orijentirala na jeftini uvoz čipova s Tajvana i Kine, no nesretna pandemija sve je poremetila.



Milan Bugarić