Autoglas
VRIJEME ZA PROMJENU

Kraj: Proizvedeni posljednji Lotus Elise, Exige i Evora
Objavljeno 28. prosinca, 2021.
Lotus će se sada posvetiti proizvodnji novih modela automobila - Emiri i Eviji

Neki s veseljem, a neki sa suzom u oku, svjesni kako marka u vlasništvu Geelyja postavlja temelje za potpuno električnu budućnost, Lotusovi radnici su se ispred tvornice fotografirali za uspomenu na najuspješnije sportske automobile koje su ikad napravili.



Proizvodnja modela Lotus Elise, Exige i Evora završena je, čime je okončana era ultralakih britanskih sportskih automobila. Tijekom 26 godina s proizvodne trake sišlo je ukupno 51.738 automobila iz ove sportske obitelji. Zajedno predstavljaju gotovo polovinu ukupne proizvodnje Lotusa u njegovoj 73-godišnjoj povijesti. Osim toga, napravljeno je 9715 sportskih automobila za Lotusove vanjske klijente, uključujući GM i Teslu. Od 1996. do 2000. godine, prva generacija modela Elise i Exige proizvodila se u maloj montažnoj hali u Hethelu, uz Lotus Esprit.

Osnova im je Lotusova platforma za male automobile, na kojoj su se također u Hethelu proizvodili Opel Speedster/Vauxhall VX220 (7200 automobila proizvedenih između 2000. i 2005.), i Tesla Roadster (2515 automobila proizvedenih između 2007. i 2012.). Stoga, uključujući automobile Lotus 340R, Europa, 2-Eleven i 3-Eleven, ukupno je na ovoj platformi proizvedeno 56.618 automobila. Utjecaj ova tri Lotusova automobila bio je spektakularan tijekom godina, tehnički, strukturno i dinamički. Posljednji primjerci Elisea, Exigea i Evore rezervirani su za Lotusovu rastuću kolekciju klasika i bit će izloženi u tvrtkinoj upravnoj zgradi (u Velikoj Britaniji, a ne u Kini).

Elise je Sport 240 Final Edition, u žutoj boji i posljednji od 35.124 proizvedena; Exige je Cup 430 Final Edition u Heritage Racing Green boji (broj 10.497); i dok je Evora GT430 Sport u tamnoj metalik sivoj boji posljednja u seriji od 6117 automobila. Lotus nije isključio mogućnost prodaje alata za izradu Elisea za nastavak njegove proizvodnje - kao što je to učinio sa svojim Lotus Sevenom 1960-ih.

No, dok se opraštaju od posljednjih klasičnih automobila, u Lotusu kažu kako se vesele modelima Emira i Evija. Oni će se proizvoditi u potpuno novim tvornicama u Hethelu i postrojenjima za montažu u Norwichu.


Mato PAVLIČEVIĆ
EMIRA, POSLJEDNJI LOTUS NA BENZIN
Emira, sa središnje postavljenim motorom, posljednji je Lotusov automobil na benzin. Ima za cilj uvesti tvrtku u visokotehnološku i poluautomatiziranu eru, povećavajući kapacitet proizvodnje do 5000 jedinica godišnje u jednoj smjeni. Prvi serijski automobili sići će na ceste u proljeće, nakon što završe testiranja prototipova koja upravo traju.

Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce