Autoglas
ALARM

Svakodnevni problemi s električnim automobilima
Objavljeno 21. prosinca, 2021.
GM je u Americi obustavio proizvodnju Bolta zbog opasnosti od požara, a Model 3 Tesle privremeno se ne vozi kao taksi u Parizu

Električni automobili neizbježna su budućnost na cestama, no početak proizvodnje, bar u prvim godinama, ne prolazi svaki put bez glavobolje za proizvođače. Iskusio je to na bolan način američki div General Motors koji je na sjevernoameričkom tlu privremeno prekinuo prodaju Chevrolet Bolta, i to zbog opasnosti od zapaljenja! S druge strane, problema ima i Tesla, i to nakon teške prometne nesreće u Parizu koju je skrivio vozač taksija. Još se utvrđuju okolnosti te nesreće u kojoj je jedna osoba poginula, a nekoliko ih je teško ozlijeđeno.



Skup popravak


Američka tvrtka General Motors, koja troši desetke milijardi dolara za prebacivanje svoje linije na električna vozila u nadolazećim desetljećima, prestala je proizvoditi Bolt i Bolt EUV, trenutno jedina takva vozila u svojoj ponudi, jer im je potrebna svaka dostupna baterija za popravak svih 140.000 Bolta koje su već prodali, pa i one namijenjene automobilima koji su bili u planu za proizvodnju.

GM je u izjavi rekao kako je potvrđeno 15 požara Bolta, što je dovoljan razlog za zvono za uzbunu i povlačenje automobila u servise na popravak koji su jako, jako skupi. S procijenjenim troškom od dvije milijarde dolara, odnosno čak 14.285,71 dolar za svaki automobil, to je jedan od najskupljih opoziva ikad po vozilu. Na sreću za GM, natjerali su svog dobavljača baterija LG da im refundira gotovo čitav iznos štete, 1,9 milijardi dolara. No to ne može popraviti štetu reputaciji GM-ova električnog vozila.

S obzirom na to da GM u budućnosti planira elektrifikaciju svih svojih vozila, ona im nije baš najbolje počela. Osim toga, obustava proizvodnje Bolta dolazi baš kad GM-ov suparnik Ford zbog velike potražnje utrostručuje proizvodnju svog električnog Mustanga Mach E. Dužnosnici GM-a inzistiraju na tome da Bolt neće otići iz proizvodnje u skorije vrijeme i da je ove godine imao više od 90 % zadovoljnih kupaca, doduše prije opoziva. Od tada je GM morao otkupiti neke automobile od kupaca zabrinutih da će se vozila zapaliti i koji nisu imali sigurno mjesto za parkiranje.Bolt je također imao najveću stopu dolaska novih kupaca od svih Chevroletovih automobila, gdje ih je 70 % koji su prešli na GM od drugih proizvođača.

Jedan od najvećih pariških taksi-operatera, tvrtka G7, obustavio je do završetka policijske istrage korištenje svih 37 automobila Tesla Model 3 u svojoj floti nakon fatalne nesreće u kojoj je prije 10 dana sudjelovalo jedno od njihovih vozila. Teška prometna nesreća dogodila se prije dvije subote u Parizu. U pitanju je Tesla iz taksi-tvrtke G7; jedan je poginuli, dvadesetak ozlijeđenih od kojih deset teško i troje u kritičnom stanju. Suočena sa situacijom, tvrtka je preventivno do završetka policijske istrage odlučila suspendirati 37 Tesli Model 3 koliko ih ima u floti.

Privremeno parkirane


Na 50 Tesli S to se ne odnosi. Zamjenik izvršnog direktora G7 Yann Ricordel rekao je da je taksist koji nije bio na dužnosti vodio svoju obitelj u restoran kada se nesreća dogodila. Taksist je izgubio kontrolu nad svojom Teslom u 13. arondismanu glavnog grada. Bez ikakvog razloga, prema tvrdnjama vozača, vozilo je naglo ubrzalo, dok kočnice više nisu reagirale. U panici, vozač je silovito naletio na biciklista u Ulici d‘Ivry, prije nego što je nastavio juriti i pokosio još dvoje pješaka na raskrižju ulice Tolbiac.

Njegova luda utrka tu ne prestaje; vozilo se tada punom brzinom zaletjelo u spremnik staklenog otpada koji je od udarca bačen u zrak i eksplodirao na tlu. Tada je taksi naletio u semafor prije nego što je pregazio grupu pješaka. Vožnju je završio u kombiju koji se nalazio na uglu Rue Tolbiac i avenija Ivry i de Choisy. Vozač Tesle je neozlijeđen.

Ricordel je rekao da će vlasnici privremeno parkiranih vozila Tesla Model 3 dobiti potpunu kompenzaciju za izgubljenu zaradu tijekom suspenzije i da tvrtka traži alternative kako bi vozači mogli što prije nastaviti vožnju za G7. Rekao je da je G7 u kontaktu s vlastima dok čeka ishod policijske istrage.

Dvije strane, vlasti i Tesla, za sada imaju oprečne stavove o uzroku ove spektakularne, ali tragične nesreće. Jerome Coumet, načelnik 13. pariškog arondismana, napisao je na Twitteru: "Prvi elementi istrage uputili su na to da je akcelerator zaglavio." Teslina je, pak, istraga pokazala kako na automobilu nisu pronađene tehničke greške.



Mato Pavličević
// //
PROIZVODNJA E-AUTOMOBILA NEĆE STATI
Danas je električnih automobila više milijuna na cestama i njihov će se broj, neovisno o greškama koje se znaju dogoditi tijekom proizvodnje, ali i cestovnim tragedijama poput ove u Parizu, neprijeporno, višestruko povećati idućih godina i desetljeća. I kod automobila s unutarnjim izgaranjem bilo je problema u samim povojima proizvodnje, a kasnije se to ispravljalo. Dolaskom novih tehnologija porasla je i sigurnost, od automobila koji su se prilikom manjih sudara zgužvali do neprepoznatljivosti, sada mnoge marke automobila, prema rezultatima crash-testova, zadovoljavaju sve sigurnosne uvjete. Nema dvojbe kako će rasti sigurnost i kod električnih automobila, jer je u pitanju ozbiljan posao, vrijedan stotine milijardi dolara. Nikome nije u interesu da proizvodnja električnih automobila stane, a na greškama će se, poput Bolta ili nesreće u Parizu, učiti.

PRODAJA NOVIH BOLTOVA NA ČEKANJU
General Motors uveo je nešto veći Bolt EUV, što upućuje da planiraju zadržati automobil u ponudi najmanje još pet godina. S druge strane, dodatni problem nastao je istraživanjem Cox Automotiva koje je pokazalo da 69 % onih koji razmišljaju o električnom vozilu i ne zna da GM ima takvo vozilo u ponudi. Za sada je prodaja novih Boltova na čekanju jer 1000 tvorničkih radnika u GM-ovoj tvornici Orion u Michiganu, gdje ga proizvode, čeka opoziv s privremenog “odmora”. Koliko god da je Bolt pao u očima kupaca EV-a, GM će ga gotovo sigurno ponovno početi proizvoditi.

Možda ste propustili...