Autoglas
CASTELANIJEVA RADIONICA

Citroen HG, nova retroprerada kombija koji su voljeli mnogi
Objavljeno 15. lipnja, 2021.
U ponudi su sve standardne inačice, pa i EV, a posebno je zanimljiv kamper

Nakon lanjske virtualne koronapremijere, nove retroprerade Citroenova kombija, ovaj put na bazi Space Tourera/Jumpyja, talijanska tvrtka Castelani krenula je u isporuke, a u ponudi su sve standardne inačice, uključujući i EV, a posebno je zanimljiv kamper.



Prije nekoliko godina, obilježavajući sedam desetljeća legedarnog vana HY, Citroen je u partnerstvu s talijanskom tvrtkom Carrosserie Castelani predstavio vanjski kit za Jumper, s kojim je bio nalik na slavnog pretka. Talijanska tvrtka lani je otišla korak dalje i uz Citroenov "blagoslov" predstavila sličan kit, ali za Space Tourer/Jumpy. Kažu kako je to posveta nikad realiziranom manjem poratnom modelu HG, koji je ostao u fazi prototipa i nikad nije ušao u serijsku proizvodnju.

Jedan od najpoznatijih kombija francuskog proizvođača je Type H, koji se samo s manjim izmjenama proizvodio od 1947. do 1981. godine. S vremenom je postao tražen klasik, popularan kao vozilo za posluživanje hrane ili pak kao kamper, od Pariza do Sydneya. Malo tko zna da je Citroën planirao napraviti manji model, nazvan Type G, koji je izgledao gotovo potpuno poput H-a, ali je imao zračno hlađeni motor iz spačeka. Napravljeno je nekoliko prototipova, ali projekt je napušten u korist vana baziranog na 2CV, predstavljenog 1951. godine.

I tako je nakon gotovo 70 godina Type G ipak zaživio, ali, podrazumijeva se, u nešto modernijem pakiranju. Taj popularni van na Castelanijevu tretmanu dobiva gotove rebraste poliesterske panele, koji se montiraju na serijski Citroenov model, u tvornici, ili u vlastitom aranžmanu u nekom od spretnijih servisa. Time se iz korijena mijenja izgled automobila, posebno sprijeda, gdje je retrostil itekako izražen. Upravo je taj dio tehnički najzahtjevniji, najviše zbog smještaja i oblika svjetala. Type HG, čija je isporuka počela, nudi se u tri duljine te u šest modela, uključujući i električni van, putnički kombi i kamper. Iznutra nije ništa mijenjano, jer bi taj "manevar" zahtijevao temeljitije zahvate na vozilu. Interijer je sasvim solidan; moderan, ergonomski, komforan i dobro opremljen.


Mato Pavličević

// PREMIJERA //
U ČAST DIZAJNERA FLAMINIJA BETONIJA
Ovaj moderni retroremont, u čast slavnog Citroenova dizajnera Flaminija Bertonija, ima i svoju cijenu. Osnovni van, s kratkim međuosovinskim razmakom i 4-cilindričnim turbodizelom od 100 KS stoji 29.400 eura neto. Alternativno, oni koji već posjeduju Space Tourer ili Jumpy mogu kupiti komplet za transformaciju u traženoj boji za 14.800 eura.
Možda ste propustili...

POPULARAN GRADSKI AUTOMOBIL

Povoljnije do Toyote Axgo X

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce