Regija
PRIJELAZ GUNJA - BRČKO

Uz stari graditi i novi most za teretni promet
Objavljeno 29. travnja, 2021.
Most je u jako lošem stanju, sanacija mu nije rješenje, žele iskoristiti postojeću infrastrukturu
ŽUPANJA/GUNJA - Gradnja novog mosta na graničnom prijelazu Gunja-Brčko najbolja je opcija, pokazali su rezultati analize tvrtke IG Banja Luka i obavljenih razgovora s tvrtkama IPSA Sarajevo i IGH Zagreb, vezanih za rekonstrukciju i sanaciju postojećeg, odnosno, izgradnju novog mosta.Izaslanstvo Brčko distrikta, predvođeno gradonačelnikom Esedom Kadrićem, o toj je temi i daljnjim aktivnostima razgovaralo i s vukovarsko-srijemskim županom Božom Galićem, a potom i s načelnikom Gunje Antom Gutićem.

Teretni promet mostom Gunja - Brčko preko rijeke Save, zbog njegove starosti i dotrajalosti, prekinut je prije više od dvije godine. Most je sagrađen 1894., dug je 755 metara i stoji na 27 betonskih stupova. Mostovi se inače projektiraju na eksploatacijsko razdoblje do 80 godina, a ovome je čak 127. Elaboratom o utvrđivanju stanja, procjenom nosivosti i projektom sanacije opreme mosta utvrđeno je da on više nije siguran za promet. Zbog izrazito nepovoljnih rezultata provjere na zamor, u siječnju 2019. doneseno je rješenje o obveznom i hitnom prekidu prometa teretnih motornih vozila i autobusa. Promet mostom odvija se sinkronizirano i njime sada prometuju samo laka vozila i pješaci. Zabrana teretnog prometa ima višestruke posljedice u ekonomskom smislu i objema stranama je u cilju da se on što prije uspostavi.

- Most između Brčko distrikta i Gunje u lošem je stanju i sada smo u poziciji da je utvrđeno da most ne vrijedi dalje popravljati. Došli smo na ideju da se nedaleko od sadašnjeg izgradi novi most kako bi se iskoristio postojeći granični prijelaz i kako RH na drugoj strani ne bi morala graditi novi - kazao je gradonačelnik Brčko distrikta Esed Kadrić. Poručio je kako očekuje skorašnji zajednički sastanak u Brčkom o ovoj temi, a kojemu će nazočiti i resorni ministri dviju država jer rješavanje toga problema bilateralno je pitanje između RH i BiH.

- Jako nam je važna podrška prvih susjeda koji će raditi s nama na afirmaciji potrebe izgradnje novog mosta da bismo dobili razumijevanje i nadležnih ministarstava u RH - zaključio je.

Župan Božo Galić izrazio je podršku jačanju gospodarskih i prometnih veza između Vukovarsko-srijemske županije i distrikta Brčko. Također je kazao kako su u Vukovarsko-srijemskoj županiji zainteresirani i za obnovu željezničkog prometa između Vinkovaca i Brčkog, koji trenutačno nije u funkciji.

Načelnik Gunje Anto Gutić pojašnjava da je ideja brčanske strane da novi most bude sagrađen doslovno 20-ak metara od postojećeg jer smatraju da na taj način najlakše mogu riješiti pristupne ceste, odnosno iskoristiti postojeće.

- To je, prema njima, najlakše i najbrže rješenje. Završetak mosta s brčanske strane bi se spuštao na obilaznicu, carinski terminal bi bio u luci, i to bi bio most samo za teretni promet. Za putnički promet i dalje bi u funkciji ostao postojeći most.

Ostao sam iznenađen i činjenicom da u Brčko distriktu ne odustaju ni od izgradnje mosta na novoj lokaciji određenoj prije više od deset godina, zacrtanoj u općinskom i u županijskom prostornom planu. Ali sada je prioritet na postojećoj infrastrukturi izgraditi novi i interes je da gradnja što prije počne - zaključuje Gutić.

Marija Lešić Omerović
VELIKO ZNAČENJE
Ponovno uspostavljanje teretnog prometa, koji je zabranjen 2019. zbog dotrajalosti postojećeg mosta, od iznimnog je značenja za RH i za BiH. Most Gunja-Brčko već više od sto godina ima golemo značenje za lokalno stanovništvo, ali i kao tranzitni koridor između dvije države
Možda ste propustili...

SLAVONSKO-BARANJSKE POLJOPRIVREDNE POVRŠINE

Kiša je spasila usjeve, ali zbraja se šteta od divljači

U UTORAK OD 16 DO 18 SATI

Darivanje krvi u OŠ Petrijevci

SKUPŠTINA UDVDR-A DONJI MIHOLJAC

Članstvo udruge raste, no nema mlađih članova

Najčitanije iz rubrike