Regija
ŠTITE PRAVA POTROŠAČA

Stariji žrtve prijevara
Objavljeno 24. listopada, 2020.
VUKOVAR

Humanitarna udruga Duga i Centar za edukaciju i informiranje potrošača organizirali su edukativnu radionicu "Prava potrošača u praksi". Riječ je o prvoj u nizu planiranih radionica namijenjenih starijim osobama kako bi ih se informiralo komu se trebaju obratiti ako dođe do kršenja potrošačkih prava.

Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača, naglasila je kako su upravo pripadnici starije populacije često žrtve prijevara prilikom prezentacija, prodaja na daljinu, akviziterskih prodaja i sličnog.

- Imali smo situacije u kojima se starije osobe na nekakvoj prezentaciji odluče za kupnju različitih proizvoda, primjerice, posuđa i kućanskih aparata, međutim, kada im proizvod stigne na kućnu adresu, utvrde kako on nema karakteristike koje su prezentirane. To su primjeri nepoštene poslovne prakse prema potrošačima, koja je kažnjiva prema Zakonu o zaštiti potrošača, i u tim slučajevima potrošači imaju pravo dobiti povrat novca. Nažalost, često ga ne dobiju, ponajprije stoga što ne znaju komu se obratiti i kako taj problem riješiti - navela je predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača i poručila da je Centar na raspolaganju svim građanima kojima je potreban savjet ili pomoć.

To ih je motiviralo na organiziranje edukativnih radionica kako bi preventivno upoznali potrošače o postupku realizacije zakonom zajamčenih prava. Prema njezinim je riječima iznimno važno naglasiti i učestale telefonske pozive u domove građana s namjerom prodaje određenih proizvoda.

- Mnogi građani diljem Hrvatske ne znaju da postoji registar "Ne zovi" te kako ih, kada se u njega pribilježe, marketinške tvrtke više ne smiju zvati. Imamo istu situaciju oko telefonske promidžbe telekomunikacija i pružanja usluga vezanih uz električnu energiju - ljudima se nude jeftinije i bolje usluge, no praksa je pokazala kako to u konačnici često ne bude tako i ljudi se nađu pred dodatnim problemom - naglasila je Popović Filipović.

Najavila je kako će se na organiziranim radionicama posvetiti i drugim temama koje nisu nužno vezane uz prava potrošača, pa će tema idućeg tjedna biti bacanje hrane, a potom će se posvetiti temama financijske i medijske pismenosti.

Radionica je u Vukovaru održana u okviru trogodišnjeg projekta “Godine nisu važne”, koji financira Ministarstvo rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike. D.Korpoš
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike