Autoglas
E KLASA

Mercedesovi noviteti jurišaju ka kupcima
Objavljeno 4. kolovoza, 2020.
Mercedes je, unatoč koroni, u šestoj ili možda prije sedmoj brzini, a novi modeli i izvedenice predstavljaju se gotovo svakog tjedna

Na cestama Gorskog kotara isprobali smo najveći dio ovogodišnjih Mercedesovih noviteta, od onih namijenjenih relativno širem krugu kupaca, pa do ultimativnih sportskih izvedbi na čelu s najjačim, netom predstavljenim GLA-om u AMG izdanju.

Mercedes je, unatoč koroni, u šestoj ili možda prije sedmoj brzini, a novi modeli i izvedenice predstavljaju se gotovo svakog tjedna. Dok ne dođe nova S klasa, najveći ovogodišnji hitovi su im redizajnirana E klasa te novi kompaktni crossover GLA. On u najjačoj verziji, onoj s oznakom AMG, iz 2.0 litrenog četverocilindričnog turbobenzinca izvlači čak 421 KS i ravno 500 Nm. Do „stotke“ pojuri u svega 4,4 sekunde, dok mu je krajnja brzina 270 km/h. Slabija verzija razvija 387 KS, a ulazni model GLA u AMG svijet nosi oznaku 35, pokreće ga isti motor, ali s 306 KS.

Izvedba 4MATIC kao dio standardne opreme uključuje Off-Road Engineering paket. Uz to dolazi i dodatni program vožnje, funkcija pomoći pri vožnji nizbrdo i terenska animacija na multimedijskom zaslonu, zajedno u kombinaciji s MULTIBEAM LED prednjim svjetlima i specijalnom funkcijom svjetala za vožnju terenom. AMG-ov GLA je izvana odmah prepoznatljiv po Panamericana prednjoj maski i sportskim odbojnicima. Glavnu riječ u interijeru vode dva velika zaslona od 10,3 inča s odličnim MBUX infotainment sustavom i head-up displejom.

Bogatstvo inovacija
Tu vladaju sportska atmosfera, kvalitetni materijali i odlična ergonomija. Tu su i već dobro poznati okrugli ventilacijski otvori, sveukupno njih pet s izgledom turbine te već nadaleko poznato ambijentalno osvjetljenje u čak 64 boje. Također smo isprobali čak četiri izvedbe nove E klase; limuzinu, karavan, All Terrain i Coupe. Inače, upravo E klasu mnogi percipiraju kao “srce marke”, dok je deseta generacija ovog modela postavila nove trendove u 2016. godini sa svojim čistim, ali emocionalno privlačnim dizajnom i ekskluzivnim interijerom visoke kvalitete. Bogatstvo inovacija, poput onih na području sustava pomoći u vožnji, bilo je također jedinstveno.

Najvažnije novosti kod osvježene E klase jesu dinamičniji dizajn, sljedeća generacija sustava pomoći vozaču, veća razina udobnosti i proširenje portfelja modela s brojnim elektrificiranim pogonima. Važna novost je to da je sada Avantgarde Line nova osnovna specifikacija eksterijera. Redizajnirana prednja svjetla već su standardno potpuno LED, a opcijski su dostupna futuristička svjetla MULTIBEAM LED. Redizajnirani su rešetka hladnjaka i prednji branik, kao i stražnja svjetla. Iznutra više nema analogne instrumentne ploče, nego su u standardnoj opremi dva digitalna ekrana (2 x 10,25 inča, spojeni), dok je opcija širokozaslonski kokpit s dva 12,3-inčna zaslona.

Motori
Tu je i sustav MBUX s LINGUATRONIC glasovnom kontrolom (standardno) i asistentom za virtualnu stvarnost. Poboljšana su i sjedala s funkcijom Energizing. Sustavi pomoći za vožnju sljedeće generacije uključuju novu generaciju upravljača s dvostrukim prečkama, Active Assist DISTRONIC s prilagodbom brzine na temelju rute, aktivnu pomoć pri zaustavljanju, kretanju i upravljanju, dok aktivna pomoć pri kočenju u paketu pomoći za vožnju sada dolazi s funkcijom manevriranja okretanjem. Active Blind Spot Assist – sada također dolazi s upozorenjem pri izlazu iz vozila.

Prvi put je ponudu motora dopunio četverocilindrični benzinski stroj (M 254) s drugom generacijom integriranog pokretača (ISG) koji proizvodi do 15 kW dodatne snage i 180 Nm okretnog momenta. U ponudi je i dalje atraktivni model za slobodno vrijeme baziran na karavanu, All Terrain. On je sada vizualno sličniji ozbiljnim SUV modelima. Pogon je 4MATIC s 9G TRONIC mjenjačem i serijskim sustavom AIR BODY CONTROL s regulacijom visine od +20 mm do 15 mm iznad/ispod normalne razine. Tu su i novi motori za ovu verziju. Sada je tako dostupan i kao hibridni E 200 4MATIC s 145+10 kW (M264) i E 450 4MATIC s 270+15 kW (M256). Novi su i programi Offroad i Offroad+ sustava Dynamic Select. Isprobali smo i atraktivni coupe, koji je u novoj generaciji E klase dostojan nasljednik kultnih Mercedesovih coupea više srednje klase W110-112, W114/115, W123 i W124.
Mato Pavličević
// VOZILI SMO //
VRHUNSKA ELEGANCIJA JE ZAJEDNIČKA
Kod svih automobila koje smo imali prilike vidjeti, ali i provozati, svima je zajednička vrhunska elegancija, tehnologija viših klasa i nepostojanje B nosača krova. Dvije generacije modela CLK i coupe prethodne generacije (C207) nismo slučajno izostavili. Srećom, aktualni model ponovno dijeli platformu i mehaniku s limuzinom i ponovno je po svemu vrh današnjih dostignuća, pogotovo po naprednim tehnologijama koje su preuzete iz S klase. I za kraj, malo brojki. Mercedes-AMG GLA 35 4Matic do registracije stoji 384.718 kuna, Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ 492.546 kuna, a Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ 533.793 kune. Cijene limuzinske E klase kreću od 423.890 kuna (E 200 d), karavana od 467.395 kuna, a All Terraina od 583.985 kuna naviše (E 220 d 4MATIC All Terrain). Coupe kreće od 485.455 kuna (E 220 d), a E-klasa Cabrio od 541.365 kuna naviše, također za model E 220 d.
PROŠIRENI BOČNI POGLED KAMERE
Paket za parkiranje u kombinaciji s 360 ° kamerom ima novi prošireni bočni pogled i prvi put automatsko parkiranje ne samo na paralelnim i krajnjim parkirnim, nego i na označenim mjestima. Ponuda visokoučinkovitih benzinskih motora otkriva raspon od 115 do 270 kW, dok se spektar dizelskih vozila kreće od 118 do 243 kW. Elektrifikacija pogonskog sklopa čini još jedan veliki iskorak s nadogradnjom modela E-klase. Sedam modela dostupno je kao plug-in hibrid (dizel i benzin, limuzina i karavan, pogon na stražnje ili sve kotače). Mercedes se uistinu potrudio da širokom spektru kupaca ponudi ono najbolje.
Možda ste propustili...

TRI SERVISNE AKCIJE ZA ČLANOVE PROGRAMA VJERNOSTI

Odlična servisna ponuda Citroëna

DIJELOM AUTOCESTA JOŠ SE VOZI BEZ OGRANIČENJA

Brizna na “autobahnu” se ne dira

NAKON SRPANJSKOG OPORAVKA

VW-ova prodaja pala u kolovozu