Autoglas
HYBRID

Elektrificirana Vitara novi je adut Suzukija
Objavljeno 17. ožujka, 2020.
Svaka nova Vitara već i u temeljnoj opremi ima adaptivni tempomat, sustav automatskog kočenja, automatsku klimu...

Usprkos tome što je država, a i Europska unija, sve stroža prema vozačima, odnosno, da su ekološki zahtjevi i porezni nameti na automobile sve veći i veći, Suzuki je odlučio maksimalno udovoljavati novim regulativama, ali i željama svojih kupaca. Suzuki je predstavio novu Vitaru Hybrid i novi SX4 S-Cross Hybrid, koji su upravo stigli i na hrvatsko tržište. Ova dva modela, bitno je naglasiti, u Hrvatskoj imaju vodeće pozicije u prodaji privatnim kupcima.

Kako bismo se u taj odličan prodajni rezultat uvjerili, mi smo, zahvaljujući tvrtki Automobili Škojo, imali priliku temeljito provozati Suzuki Vitaru 1,4 4WD Hybrid 48V, s paketom opreme Elegance (GLX). Nakon odvoženih više od 600 kilometara shvatili smo zašto ovaj automobil toliko mami privatnog kupca. Vitara nudi idealan omjer uloženog i dobivenog, i to su brojni kupci shvatili.

Bogati start
Stručnjaci iz Suzukija uvijek slušaju zahtjeve svojih kupaca, pa su im ponudili ono što veliki broj drugih proizvođača još nema. Naime, kako bi zadovoljili sve više standarde sigurnosti i udobnosti, kao i sve veće prohtjeve kupaca, svaka nova Vitara već i u temeljnoj opremi ima adaptivni tempomat (koji prati promet i štiti vas od sudara), a i sustav automatskog kočenja (koji u kritičnim situacijama i koči umjesto vozača), a što je idealno na autocesti, ako se približavate sporijem vozilu ispred vas. U protekla dva mjeseca bilo je nekoliko zabijanja automobila u stražnji kraj kamiona. U novoj Vitari sustav automatskog kočenja neće dozvoliti da se zabijete u vozilo ispred, usporit će vas. I uistinu, u praksi ova funkcija besprijekorno radi!

U temeljnoj opremi je i sustav pomoći kretanja na uzbrdici, LED svjetla, automatski klima-uređaj, središnje daljinsko zaključavanje, električno pokretanje prednjih stakala, audiosustav s Bluetooth povezivanjem, limitator brzine, sjedala prilagođena prema visini, te naravno ABS, ESP, sedam zračnih jastuka i još mnogo korisnih ‘‘sitnica‘‘. S povećanjem razine opremljenosti, udobnost i lakoća korištenja dodatno se povećavaju, ali posebno upada u oči, naravno u pozitivnom smislu, to kako već osnovna Vitara sa svom nabrojenom opremom i impozantnom snagom motora cijenom započinje od 129.976 kuna, što opet predstavlja apsolutni ‘‘best buy‘‘ u svakom pogledu. S drugim paketom opreme cijena hibridne Vitare s prednjim pogonom je 141.301 kunu.

Nova Suzuki Vitara unaprijeđena je prema svim segmentima, tako da nudi više u svakom pogledu.

Električni sklop
U tehničkom dijelu, novi motor stare zapremine od 1,4 litre sada ima 95 kW ili 129 KS, ali je istodobno dobio i 48-voltni električni sklop, koji raspolaže s dodatnih 10 kW ili 13,6 KS, pa nova Vitara sada ima ukupno 143 KS i bitno manju emisiju CO2. Sa smanjenjem CO2 emisije smanjuje se i potrošnja goriva, jer električni sklop pomaže motoru kod ubrzanja i pretjecanja. Novi motor raspolaže i s mnogo više okrenog momenta (235 Nm već od 2000 ‘‘điri‘‘) pa se dobiva dojam vožnje mnogo snažnijeg motora jer električni sklop u svakom trenutku pruža dodatnih 50 Nm. Iako smo većinu puta Vitaru isprobavali na autocesti, potrošnja je bila nešto malo viša od sedam litara, što je odličan rezultat.

Vitara i dalje dolazi s četiri paketa opreme: Comfort (GL), Premium (GL+), Elegance (GLX) i Elegance+, kao i prednjim pogonom, ali i pogonom na sve kotače (All Grip). Popularni kompaktni SUV s prednjim pogonom i 1,4-litrenim hibridnim sklopom ima emisiju CO2 od 104 g/km, dok pogonom na sve kotače ima samo sedam g/km CO2 više (111 g/km).

Redizajnirana Vitara vrlo je slična sadašnjem modelu, a jedina razlika je u prednjem svjetlosnom sklopu koji je zadržao oblik. Međutim, drukčiji je raspored unutar svjetlosnog sklopa, a stražnji kraj krasi natpis ‘’Hybrid’’. Za kraj možemo reći da nam je nakon podužeg testa postalo jasno zašto se Vitara “uvlači pod kožu” brojnim kupcima. Ako i na prvu imate kakvih nedoumica oko kvalitete ovog automobila, prvo ga provozajte i upoznajte, i sigurni smo, neće vas iznevjeriti. Suzuki Vitara Hybrid definitivno je najbolji mogući omjer uloženog i dobivenog.

Milan Bugarić
// vozili smo //
Hybrid Vitari donosi samo dobro
Dok običnom kupcu oznaka Hybrid zvuči zastrašujuće, ona zapravo donosi samo dobro, jer, osim što dodatni elektromotor podiže snagu, smanjuje opterećenje benzinca i tako snižava potrošnju. Logično, time smanjuje i emisiju CO2, zbog čega se smanjuje porez, pa je samim time niža i konačna cijena vozila. Gotovo bizarno, ali tehnološki skuplji auto tako postaje jeftiniji. Postalo je očigledno, tko benzinskom motoru ne osigura električnu ispomoć - neće uspjeti. Vitara taj problem neće imati jer, osim što dizelskih motora već duže vrijeme nema, nema ni malog trocilindarskog benzinca, pa je električnu asistenciju dobio jedini preostali 1,4- litreni turbomotor, koji je potpuno obnovljen.
Najčitanije iz rubrike