Autoglas
SPORTAŠ

Model Audi RS Q8 najsportskiji je Q do sada
Objavljeno 26. studenog, 2019.
Turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem goriva ubrzava ovaj veliki SUV iz tvrtke Audi Sport GmbH od 0 do 100 km/h za samo 3,8 sekundi

Novi Audi RS Q8 top-model je u Audijevoj Q-gami. Kombinira snagu RS modela s elegancijom premium coupea i fleksibilnošću SUV-a. Audi RS Q8 doći će u salone tijekom prvog kvartala 2020. Cijene ovog sportskog SUV coupea u Njemačkoj počinju od 127.000 eura.

Snaga od 441 kW (600 KS), okretni moment od 800 Nm između 2200 i 4500 o/min i 4,0-litreni V8 u novom Audiju RS Q8 osiguravaju impresivne RS performanse. Ovaj turbobenzinski motor s izravnim ubrizgavanjem goriva ubrzava ovaj veliki SUV iz tvrtke Audi Sport GmbH od 0 do 100 km/h za samo 3,8 sekundi te do brzine od 200 km/h za 13,7 sekundi. Maksimalna brzina od 250 km/h elektronski je ograničena. Uz opcijski dinamični paket, maksimalna brzina je 305 km/h. Kao što je tipično za RS modele, dvostruke ispušne cijevi uključuju impresivne ovalne završetke sa svake strane, a vozač može utjecati na zvuk motora preko Audi drive select sustava. Opcijski RS sportski ispušni sustav s crnim završetcima ispušnih cijevi nudi još izraženiji sportski zvuk.

Kombinacija
Ovaj biturbo V8 u novom RS Q8 kombinira maksimalne performanse s visokom učinkovitosti. Njegov mild hibridni sustav (MHEV) temelji se na 48-voltnom glavnom električnom sustavu. Jezgra MHEV sustava čini remenom pokretani alternator-starter spojen s radilicom. Tijekom usporavanja i kočenja može obnoviti do 12 kW snage i električnu energiju spremiti u kompaktnu litij-ionsku bateriju. Ako vozač/ica makne nogu s papučice gasa pri brzinama između 55 i 160 km/h, sustav upravljanja odabire jedno od dva rješenja, ovisno o situaciji u vožnji i trenutačnim postavkama Audi drive select sustava.

Novi RS Q8 obnavlja energiju ili krstari do 40 sekundi s ugašenim motorom. Kada se pritisne papučica gasa, remenski alternator-starter u djeliću sekunde pokreće motor. MHEV tehnologija omogućuje rad start/stop sustava do brzina od 22 km/h. Mild hibridni sustav povezan je sa senzorima za još veću učinkovitost. Kada je zaustavljen, motor se pokrene dok je papučica kočnice još pritisnuta čim prednja kamera detektira da se vozilo ispred modela RS Q8 pokrenulo. Međusobno djelovanje MHEV komponenti poboljšava udobnost vožnje i ima potencijal smanjenja potrošnje goriva u svakodnevnoj vožnji do 0,8 litara na 100 kilometara.

Čist dizajn
Konstrukcija s pet spona na prednjoj i stražnjoj osovini odvojeno upravlja uzdužnim i poprečnim silama. Poveznice i podokviri većim su dijelom napravljeni od aluminija. Ovaj SUV coupe ima prednji trag kotača od 1692 milimetara, a stražnji od 1696 milimetara. Standardni prilagodljivi sportski zračni ovjes s kontrolom tvrdoće znači da se novi RS Q8 jednako dobro osjeća na trkaćoj stazi ili na standardnom terenu. Njegova RS specifična postava omogućuje mu posebno široki raspon između udobnosti i ekstremno sportskih značajki. Ovisno o situaciji u vožnji i željama vozača, visina karoserije može se namještati u rasponu od 90 milimetara.

Unutrašnjost novog RS Q8 uključuje namjerno čist dizajn. Tanka armaturna ploča i snažno istaknute vodoravne linije odišu osjećajem prostranosti. Središnji element kokpita gornji je MMI na dodir osjetljivi zaslon. Drugi primarni dizajnerski element je široka, simetrična konzola središnjeg tunela. Sportska sjedala presvučena crnom Perlnappa kožom/Alcantarom savršeno se uklapaju u atletski ambijent ovog velikog SUV coupea. Još luksuznija opcija su RS sportska sjedala presvučena Valcona kožom s prošivom u saćastom uzorku i RS logotipom. Dodatno na funkciju masiranja, ova RS sportska sjedala perforirana su kako bi omogućila provjetravanje. Dodatne opcije uključuju dekorativne umetke u mat karbonu, drvu hrasta sive boje ili aluminiju Spectrum. Prošireni kožni paket također uključuje gornje obloge vrata presvučene kožom, što dodatno podiže ambijent.

Dio serijske opreme je prilagodljiva trodijelna stražnja klupa. S preklopljenim naslonima sjedala, prtljažni prostor ispod električki upravljanog poklopca prtlja žnika ima volumen od 1755 litara.

Novi RS Q8 dolazi u salone u Njemačkoj i drugim europskim državama u prvom tromjesečju 2020. godine. Cijene ovog SUV coupea visokih performansi počinju od 127.000 eura.

Milan Bugarić
// Premijera //
MOGUĆA DEAKTIVACIJA CILINDARA
Pri niskim do srednjim opterećenjima i kod vožnje u višim stupnjevima prijenosa, sustav deaktivira cilindre 2, 3, 5 i 8 isključivanjem ubrizgavanja goriva i paljenja te zatvaranjem usisnih i ispušnih ventila. Proces isključivanja traje nekoliko milisekundi i u autu je neuočljiv. U režimu rada s četiri cilindra, radna točka aktivnih cilindara pomaknuta je prema višim opterećenjima u područjima karakteristike rada s višom učinkovitosti, a deaktivirani cilindri uglavnom rade bez gubitaka, kao plinske opruge. Pritisne li vozač papučicu gasa jače oni se trenutačno ponovo aktiviraju. Snaga koju razvija 4.0 TFSI motor prenosi se na quattro stalni pogon na sve kotače preko standardnog 8-stupanjskog tiptronic mjenjača. Izveden kao planetarni zupčanik, mehanički središnji diferencijal tipično raspoređuje pogonsku snagu u odnosu 40:60 između prednje i stražnje osovine.
OPCIJSKI DINAMIČKI PAKET PLUS
Uz opcijski dinamički paket plus s elektronski ograničenom maksimalnom brzinom od 305 kilometara na sat, klijenti također dobivaju šasiju koja je projektirana za maksimalne sportske značajke. Upravljanje svim kotačima pomiče stražnje kotače preko električnog pužnog pogona visokog momenta i dvije poveznice. Pri niskim brzinama stražnji se kotači okreću do pet stupnjeva suprotno od smjera okretanja prednjih kotača, što povećava agilnost. Pri visokim brzinama oni se okreću do 1,5 stupnja u jednakom smjeru kao i prednji kotači kako bi se povećala stabilnost tijekom brzih promjena voznog traka.
Možda ste propustili...

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku