Autoglas
NAJPRODAVANIJI AUTO

Četvrta generacija Octavije oduševit će ljubitelje Škode
Objavljeno 19. studenog, 2019.
Novo izdanje najprodavanijeg auta u Hrvatskoj već je nadmašilo sva očekivanja

Čak 60 godina prošlo je otkako je svjetlo dana ugledala prva Octavia. Na red je došla četvrta generacija ovog megapopularnog automobila, koji je do sad prodan u više od 6,5 milijuna primjeraka. Kao što to i zaslužuje najprodavanija Škoda, premijera je održana u češkoj nacionalnoj galeriji u Pragu.

Nova će generacija stići u dvije karoserijske izvedbe – liftback i combi. Stil je poznat s novog Superba i Scale, s prepoznatljivim detaljima češkog kristala i vrlo preciznih linija. Dizajn je sve prisutne ostavio bez daha i izvana i iznutra. A u kabini se ističu kvalitetni materijali i minimalistički kokpit. Sredinom kabine dominiraju dva 10-inčna zaslona - središnji dodirni zaslon, a ispred vozača je digitalni kokpit. Ipak, za razliku od Golfa, niži paketi opreme imat će analognu instrumentnu ploču i 8,25-inčni središnji zaslon. Ovisno o opremi, automobil dolazi s električnom ručnom kočnicom, head-up displejem, trozonskom klimatizacijom, a mogu se naručiti i Matrix full LED prednja svjetla. Mjesto na središnjoj konzoli oslobodila je mala ručica automatskog mjenjača, koji radi preko električnih impulsa, ‘‘shift-by-wire‘‘.

Škoda će svojim klijentima ponuditi Octaviju sa sportskim ovjesom, koji je 15 mm niži od standardnog. S druge strane, tu je i paket Rough Road, kojim je Octavija 15 mm viša u odnosu prema standardnim modelima. U gami motora nalaze se trocilindrični 1-litreni benzinac s 110 KS, četverocilindrični 1,5 i 2-litreni benzinac sa 150, odnosno 200 KS. Spomenimo da će motori 1.0 i 2.5 TSI biti dostupni i u verziji mild-hybrid. Ovisno o motoru, snaga se na kotače prenosi putem 6-stupanjskog ručnog i 7-stupanjskom automatskog mjenjača DSG.

Dizelske verzije bit će opremljene 2-litrenim motorom snage 115, 150 i 200 KS, od kojih će snažnije dvije biti u ponudi s pogonom na sve kotače. Osim toga, u najavi je plug-in hibridna verzija, koja razvija 204 ili, u snažnijoj verziji, 245 KS. Jednim punjenjem bi samo na struju trebao prevaliti 55 kilometara. Kupcima će se prvo ponuditi karavanski model, a poslije i limuzina. Na naše ceste stiže u travnju, a tada će biti poznate i cijene.

Mato Pavličević
SADA JE VEĆA I PROSTRANIJA
Proizvedena je na MQB platformi, zadržala je jednaki međuosovinski razmak kao i dosadašnji model, a iz tvrtke najavljuju najprostraniju unutrašnjosti u klasi. To će naravno najviše osjetiti putnici straga, koji sada imaju čak 78 mm više mjesta za noge. Tradicionalno, straga je prava Alibabina pećina. Kod limuzine prtljažnik zaprima 600, a karavana čak 640 litara.
Možda ste propustili...