Autoglas
PROŠIRENI BLATOBRANI I SPUŠTENO PODVOZJE

Fiat 500X Sport, mali sportaš - bez mišića
Objavljeno 22. listopada, 2019.
Prošireni blatobrani, spušteno podvozje (13 milimetara niže) i velike 18-colni naplatci napravile su od 500X pravog šarmera

Konkurencija u autoindustriji raste iz dana u dan, trendovi se moraju pratiti, a proizvođači konstantno imati asa u rukavu. To znači da uvijek moraju biti spremni na nove trendove i zadatke koje tržište pred njih postavi. Talijani su nakon pet godina Fiata 500X morali kupcima ponuditi nešto novo. Naravno, Talijani ne bi bili Talijani da nisu gotovo identičnu stvar "upakirali" u nešto sasvim novo.

U okolici Firenze iz prve smo ruke imali priliku isprobati o čemu je riječ. Riječ je o Fiatu 500X Sport. Prva asocijacija na naziv ovog automobila vrlo vjerojatno vam je utrkivanje, pobjeđivanje, ili malena kompanija zvana Abarth, no istina je daleko od toga.

Fiat je ovim automobilom kupcima odlučio ponuditi strast i sportski štih Abartha, no u pitomom, ali ušminkanome odijelu. Da se razumijemo, sitne, ali dovoljne modifikacije na standardnome modelu 500X, ovdje su itekako urodile plodom. Fiat 500X Sport zaista izgleda sportski. Prošireni blatobrani, spušteno podvozje (13 milimetara niže), i velike 18-colni (uz nadoplatu moguće i 19-colne) naplatci napravile su od 500X popriličnog šarmera izrazito sportskog stila.

Tvrđi ovjes
Fiatovi inženjeri spustili su podvozje i otvrdnuli ovjes, što u konačnici daje mnogo veću upravljivost i preciznost na upravljaču. 500X Sport znatno je tvrđi i živahniji od standarnoga modela, stoga na lošijim cestama, ili prilikom prelaska ležećih policajaca, treba biti posebno oprezan. Ovaj automobil nije ni običan, ni sportski, nego neka malo tvrđa zlatna sredina.

Veliki plus 500X-a Sport jest njegova unutrašnjost koja je sada nalik na one u pravim sportskim automobilima. Alcantara koža, trokraki "odrezani" upravljač i crveni šavovi zaista čine interijer ovog auta ugodnim mjestom. Infotainment je moderan i suvremen, nalik na one iz ostalih modela Fiatovog koncerna, a zvučna kulisa iz dvostrukih kromiranih ispušnih cijevi pretiha je i ne obara s nogu.

Čeka se cijena
Auto je atraktivan, kompaktan i precizan, vozi se izrazito dobro, no ipak za većinu europskih prometnica malo je pretvrd. Talijani su ovim automobil uspjeli ponuditi nešto novo na tržištu, običan, a sportski gradski SUV, i tu nema zamjerke. Izrazito sportska vanjština, ali i unutrašnjost na prvu možda sugeriraju da se radi o pravoj zvijeri s dvjestotinjak ili više konjskih snaga, no stvar je mnogo pitomija, a to ne mora nužno biti loše. Ideja je dobra, realizacija također, a hoće li 500X Sport pronaći put do velikog broja kupaca, pokazat će vrijeme. Cijena u Hrvatskoj zasad još nije poznata.

Ispod lima ugrađeni su 1,0 i 1,3-litreni turbobenzinci sa 120, odnosno 150 konjskih snaga. Što se mjenjača tiče, slabija izvedba dolazi sa 6-stupanjskim ručnim, a snažnija sa 6-stupanjskim automatskim, koji nas zbog sporih izmjena brzina nije oduševio. Performanse su sljedeće: od 0-100 km/h u 9,1 sekundu te maksimalna brzina od 200 kilometara na sat. Ipak, treba razumjeti da je ovaj auto u suštini i dalje samo običan, maleni gradski SUV.

Mato PAVLIČEVIĆ
SVJETSKI IGRAČ
Nema sumnje da čelni ljudi Fiata s modelom 500X Sport “pucaju” na mlađu, urbanu klijentelu. Nema sumnje da će uspjeti u Italiji, a vjeruju kako će s novim modelom značajno konkurirati i u Europi. Kod prvog predstavljanja u Italiji sve je stavljeno u kontekst sporta, pa je novi model predstavljen u rujnu, u Firenci, u povijesnom središtu Nogometnog saveza Italije. Luca Napolitano, direktor Fiata za Europu, tada je rekao da je 500X Sport dizajniran u Italiji, a sada je spreman zaigrati u cijelom svijetu.
13

milimetara spušteno je podvozje u odnosu na 500X
200

km/h - maksimalna brzina Fiata 500X Sport
Možda je malo pretvrd, ali auto je atraktivan, kompaktan i precizan, vozi izrazito dobro
Možda ste propustili...

CX-80 UDOBNOST, PRAKTIČNOST I SVESTRANOST

Nova perjanica Mazde sa 7 udobnih sjedala

JANICA KOSTELIĆ SUVOZAČICA DVOSTRUKOG POBJEDNIKA WRC RALLYJA CROATIA

Prvakinja asistirala - prvaku