Zdravlje
STUDIJA DOBROBITI KRETANJA

Čak je i malo vježbanja povezano s dužim životom
Objavljeno 16. rujna, 2019.
Ljudi koji su sjedili 10 sati dnevno imali su 48 posto veće izglede umrijeti

Vezani članci

RAZMISLITE O ŽELJAMA I ZADAJTE SI IZVEDIVE CILJEVE

Hodanje i vožnja biciklom izvrsni za vraćanje u formu

PLIVANJE UMARA, ALI I OPUŠTA TIJELO

Svatko nakon plivanja dobro spava

Ljudi koji čak i malo vježbaju imaju manje izgleda prijevremeno umrijeti od vršnjaka koji žive sjedilačkim načinom života, pokazalo je novo istraživanje.

Znanstvenici su proučili podatke iz deset objavljenih istraživanja u kojima se s pomoću akcelerometara kod više od 36.000 odraslih osoba pratilo njihovo kretanje i točno mjerilo koliko su vremena proveli aktivno a koliko sjedeći.

Uz prosječno praćenje ispitanika sljedećih 6,7 godina utvrđeno je da je umrlo njih 2149, odnosno oko šest posto sudionika istraživanja.

U usporedbi s ljudima koji uopće nisu vježbali, ljudi koji su bili najaktivniji imali su 73 posto manje izglede umrijeti tijekom istraživanja, bez obzira na to koliko su te aktivnosti bile intenzivne.

Kad su znanstvenici izdvojili one koji su samo izvodili lagane tjelovježbe, svejedno su utvrdili da je čak i malo vježbanja najnižeg intenziteta povezano s 40 posto manjim rizikom od prijevremene smrti u odnosu prema onima koji su živjeli sjedilačkim načinom života.

"Otkriće da najlaganije vježbanje smanjuje rizik od smrti novo je i sugerira da je svaka fizička aktivnost važna", kaže Ulf Ekelund, voditelj istraživanja i znanstvenik s Norveškog instituta za javno zdravlje u Oslu. "To je posebno važno za starije osobe i one koji možda ne mogu sudjelovati u fizičkim aktivnostima umjerenog i većeg intenziteta", kaže Ekelund.

"Poruka koju treba ponijeti jest da se sjedi manje, kreće više i češće."

Tjelesna neaktivnost odavno je povezana s povećanim rizikom od prijevremene smrti i širokim rasponom kroničnih zdravstvenih problema, no većina tih dokaza temeljila se na istraživanjima koja nisu davala točnu sliku stvarnih razmjera aktivnosti i vježbanja, navode autori u radu objavljenom u časopisu BMJ.

Ispitanici obuhvaćeni istraživanjem prosječno su imali 63 godine i svi su nosili akcelerometre najmanje deset sati dnevno četiri ili više dana kako bi se pratilo koliko se kreću, kao i intenzitet tih aktivnosti i koliko su vremena proveli sjedeći te u potpunom mirovanju.

Ljudi koji su sjedili deset sati dnevno imali su 48 posto veće izglede umrijeti tijekom istraživanja u odnosu prema onima koji su se više kretali. Dvanaest sati dnevno provedenih u sjedenju bilo je povezano s gotovo trostrukim rizikom od smrti tijekom istraživanja.

Jedno od ograničenja studije bilo je da su bili obuhvaćeni i muškarci i žene pa se nije moglo utvrditi postoje li razlike prema spolovima glede razine aktivnosti i dugovječnosti.

"Skraćivanjem vremena provedenog u sjedenju ljudi povećavaju svoju aktivnost i stoga je vjerojatno da se ne radi o neovisnim čimbenicima i da čine dvije strane iste kovanice", kaže Jochen Klenk, autor uvodnika, koji je pratio studiju i znanstvenik s Instituta za epidemiologiju i medicinsku biometriju sveučilišta Ulm u Njemačkoj. "Na temelju napisanih rezultata, čini se da koristi bilo koja razina aktivnosti", naveo je Klenk.
Hina
Dvanaest sati dnevno provedenih u sjedenju bilo je povezano s gotovo trostrukim rizikom od smrti
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

NE ODUSTAJTE ALI BEZ PRETJERIVANJA

Kako prebroditi neugodnu upalu mišića nakon treninga

2

VISOKI KRVNI TLAK

Hipertenzija je podmukla bolest i često tihi ubojica

3

NAMIRNICE S PREPORUKOM NUTRICIONISTA

Jogurt i cikla odlični za imunitet