Autoglas
OPEL PROSLAVA ROĐENDANA DIVA AUTOINDUSTRIJE

Munja, ikona ceste, mlada je 120 godina
Objavljeno 11. lipnja, 2019.
Od samih početaka pa sve do danas Opel je zbog učinkovite proizvodnje brojne automobile učinio dostupnima široj javnosti

Sophie Opel je četiri godine nakon smrti supruga, osnivača tvrtke Adama Opela, 1899. godine poslušala savjet sinova Carla, Wilhelma i Friedricha te odlučila početi proizvoditi automobile. Hrabra odluka, s obzirom na to da su do tada proizvodili bicikle i šivaće mašine.

Nakon kupnje tvornice motornih vozila Friedricha Lutzmanna, u proljeće 1899. u garaži u Rüsselsheimu na Maini je proizveden prvi Opel Patentmotorwagen “System Lutzmann”. Dok su prvi automobili bili izravni potomci kola s konjskom zapregom, Opel 1909. je ultramoderni mali automobil s iznimno konkurentnom cijenom. Opel Doktorwagen s 4/8 KS već je imao vlastiti 4-cilindrični redni motor. U oglasima je promoviran da je savršen za doktore, veterinare i odvjetnike. Bio je znatno povoljniji od konkurencije i njime je Opel pretvorio motorno vozilo iz prestižne igračke za bogate i slavne u pristupačno rješenje za mobilnost namijenjeno širokoj javnosti.

Pokretna traka
Opel 1924. uvodi proizvodnju na pokretnoj traci kako bi povećali produktivnost i smanjili troškove. Tada nastaje inovativni i povoljni dvosjed „Gatalinka“ (Laubfrosch) s 4/12 KS, a bio je temelj za cijelu liniju vozila predstavljenih sljedećih godina. U tridesetima je Kadett zamijenio uspješni Opel P4 i pomeo konkurenciju. Naziv Kadett ponovno je na sceni 1962. U vrijeme dvotaktnih i zrakom hlađenih motora prednjačio je 4-cilindričnim vodom hlađenim motorom i stilovima karoserije koji su se kretali od kupea do karavana.

Prvi posve novi Opel nakon rata bio je Olympia Rekord i on je svojom karoserijom u obliku pontona i kromiranim „ustima morskog psa“ započeo novo doba. Taj se dizajn oslanjao na velike američke limuzine i bio je savršen za ekonomsko čudo koje je upravo počinjalo. Godine 1954. dolazi posve novi Opel Kapitän, 1960. predstavljen je Opel Rekord P2, a 1963. uslijedio je Rekord A s disk-kočnicama i uskoro nakon predstavljanja verzija sa šest cilindara. Rekord uskoro postaje sinonim za novu srednju klasu u mladoj Saveznoj Republici Njemačkoj.

Velika trojka
Godine 1964. stiže „velika trojka“, odnosno KAD: Kapitän, Admiral i Diplomat, impresivne limuzine sa snažnim šestcilindarskim i osamcilindarskim motorima. Niz legendarnih limuzina nastavlja Omega iz 1986., koja je bila okrunjena i titulom Car of the Year. Njezina najjača izvedba, Lotus Omega (382 KS i 557 Nm) bila je u svoje vrijeme najbrža limuzina svijeta, a njezin spomen i danas izaziva poštovanje. Naravno, tu je i niz generacija Astre, koja je 1991. zamijenila Kadett, kao i monovolumen Zafira koji je upravo predstavljen u svojoj četvrtoj generaciji.

U Opelu su, kao i uvijek, okrenuti budućnosti. Iako su s elektropogonom na ceste došli relativno rano, 2011. s Amperom, prvi velikoserijski električni automobil iz Rüsselsheima uslijedit će ove, 2019. godine. Elektromobilnost će tako dobiti još jedan poticaj u obliku Corse-e, električnog automobila koji će iz niše sići ravno na svjetske ceste i pod okriljem grupacije PSA otvoriti novo poglavlje u povijesti marke koja, znakovito, na nosu nosi upravo znak munje.

Pripremio Milan Đurić
14 milijuna Corsi
Godine 1982. stiže Corsa A, koja se pozicionirala odmah ispod Kadetta, Ascone i Recorda. Corsa A bila je impresivan prikaz maksimalnog iskorištavanja malog prostora bez kompromisa u uživanju u vožnji ili štedljivosti. Svaka pojedina generacija Corse (od A do E) nastavila je tu tradiciju. Do danas ih je registrirano gotovo 14 milijuna.

Opel je sve do 1975. godine proizvodio i lake i srednje kamione pod zajedničkim nazivom Blitz. Danas ponudu teretnjaka čine četiri praktična laka modela: Corsa van, te Combo, Vivaro i Movano.
1899.

godine Opel, nakon bicikala i šivaćih strojeva, počinje proizvoditi aute
1964.

stiže velika trojka: Kapitän, Admiral i Diplomat
Uskoro će sa proizvodne trake sići i posve električna e-Corsa