Autoglas
NOVOST U AUTOCENTRU BULJUBAŠIĆ

Mitsubishi Outlander PHEV idealna je kombinacija štednje i udobnosti
Objavljeno 2. travnja, 2019.

Obnovljeni Mitsubishi Outlander PHEV prije nekoliko dana predstavljen je hrvatskim medijima, a može ga se vidjeti i u Osijeku, u Autocentru Buljubašić. U dotjeranom izdanju, globalno najbolje prodavani automobil ove vrste zadržao je svoj prepoznatljivi dizajn, ali čak i 80 posto tehnologije novog.

Outlander plug-in hybrid je zapravo model koji plug-in tehnologiju nudi po cijeni običnog hibrida ili dizelske konkurencije. Tako je emisija CO2 prema novom i strožem WLTP sustavu testiranja svega 46 grama po kilometru što je ekvivalent potrošnje od svega 2 litre goriva na 100 kilometara, a samo doseg na struju je respektabilnih 54 kilometara. Tu je i novi brzi sustav punjenja, te nove sigurnosne značajke.

Mitsubishi Outlander PHEV je rješenje problema kakve imaju obični hibridi. Naime, dugo trajanje punjenja baterije i mali doseg jednim punjenjem, i dalje su najveći problem električnih automobila. Stoga se onima koji žele iskusiti sve čari vožnje na struju, a da ne žrtvuju većinu praktičnih prednosti automobila s konvencionalnim pogonskim sustavima, kao logično rješenje nameću plug-in hibridi. Riječ je o električnom vozilu koje nudi samostalno (plug in) punjenje i vožnju isključivo na struju uz mogućnost potpomaganja benzinskog motora. U brojkama to izgleda ovako, Outlander PHEV težak gotovo dvije tone (1900 kg) uz 4X4 pogon troši tek dvije litre goriva na 100 km. Doseg mu je više od 700 kilometara uz 54 kilometra na električni pogon. Baterije se mogu puniti kod kuće ili, za razliku od običnih tzv. "lakih" hibrida, na javnim punionicama. Novi Outlander PHEV time je pomaknuo granicu potrošnje što je rezultat koji modeli poput CR-V-a i RAV4 s hibridnim motorima (ali ne i Plug-in) ni blizu ne mogu postići. Razlog je što su to tzv. „laki“ hibridi koji se ne pune strujom osim u vožnji, pa im je i kapacitet baterije bitno manji. Stoga ne čudi da je Outlander PHEV najprodavanije plug in hibridno SUV vozilo, jer nudi značajne uštede u odnosu na slična SUV diesel vozila i idealno je vozilo za međugradske relacije koje se postižu i uz 0 (nula) litara goriva potrošnje. U praksi to izgleda ovako, na kraćim relacijama vozit ćete se na - struju. Može se tako dogoditi da nekoliko dana ne pomislite prijeći na klasično gorivo. Iznenađujuće je tih u EV modu. Relacije Osijek – Đakovo ili Osijek – Vinkovci prelaze se u potpunosti na električni pogon i uz potrošnju 0 lit/100km te se po dolasku na destinaciju vozilo jednostavno spaja na kućnu utičnicu i napuni za povratak. No, čak ako se prelazi i više od 100 km u jednoj dionici bez punjenja (a krenuli ste s punom baterijom) računajte da prvih 50km nema potrošnje goriva, a drugih 50 km potrošnja će se u zbroju s početnih 0 litara popeti tek na dvije litre goriva na 100 km.

Uz vozilo dobiva se i pristupni kod aplikacije za pametne telefone koja omogućava planiranje punjenja vozila po najpovoljnijoj cijeni električne energije te mogućnost podešavanja da vas vozilo prije polaska dočeka već toplo, ugrijano, jer ste tako namjestili parametre. Baterijama je dovoljno samo 25 minuta punjenja na brzom punjaču da im se kapacitet ponovno obnovi na 80 posto, dok na standardnom, kućnom punjaču, punjenje traje četiri i pol sata.

Outlander PHEV radi mnogo uglađenije, mirnije i tiše, neusporedivo bolje nego prethodni model. Obilježava ga ukupna snaga motora od 225 KS (dva električna motora te 2.4-litreni benzinski motor) uz pogon 4x4 i jednoliko ubrzanje bez “propadanja brzina i mjenjača” koje se dobilo zbog prijenosa pogona uz pomoć elektromotora. U unutrašnjosti vas očekuju nova grijana prednja sjedala od brušene kože, sad su ugrađeni i kanali ventilacije za stražnja sjedala, nova ploča s instrumentima i prekidači na konzoli pokraj automatskog mjenjača. Dobiva se pet godina tvorničkog jamstva na sva Mitsubishi motors vozila uz osam godina jamstva na baterije i PHEV sustav te 12 godina jamstva na karoseriju od prohrđavanja. Cijena Mitsubishi Outlander PHEV MY19 je 312.900 kuna u Intense opremi, a uključuje pogon na sve kotače, automatski dvozonski klima-uređaj, tempomat, pokretanje vozila bez ključa, DAB radio prijamnik, bluetooth povezivost, kamera za vožnju unatrag, sjedala u kombinaciji brušene kože i alcantare, grijana prednja sjedala, 18-inčne aluminijske naplatke. Novi Outlander PHEV možete pogledati u Autocentru Buljubašić, ovlaštenom distributeru i serviseru Mitsubishi vozila.
Milan Bugarić
MISLI NAPREDNO, VOZI NAPREDNO
Outlander PHEV omogućava doslovce doživjeti zvuk prirode u vožnji bez razmišljanja o dosegu. Vozači automobila u EU prosječno prelaze 38 km dnevno, a PHEV na električnu energiju nudi doseg od vrhunskih 54 km. Na kratkom testu to izgleda ovako: od zadnjeg punjenja benzinom do danas prešli smo već 600 km i još nije na rezervi (benzina), a bilo je i dosta međugradskih relacija. Logika je vrlo slična korištenju mobitela - koristite ga cijeli dan i stavite na punjenje preko noći, a ako trebate ipak na duži put, nakon što se baterija isprazni jednostavno će se prebaciti na pogon preko benzinskog motora. Iako smo išli autocestom, od Osijeka do Zagreba potrošnja je bila nešto ispod 6 litara/100km. No, od Osijeka do Đakova potrošnja je bila 0 litara/100 km, a do Slavonskog Broda samo 1,5 l/100km. Ukupno financijski gledano, gradska i međugradska svakodnevna vožnja je pet puta povoljnija uz punjenje na kućnom punjaču po noćnoj tarifi (0,41kn za 1 kwh), a ako se puni na javnim besplatnim punjačima (ili kod šefa u poduzeću nap.a.) potencijalno je i potpuno besplatna!
Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce