Autoglas
BMW 320D SEDMA GENERACIJA STIGLA U HRVATSKU

BMW novom “trojkom” pljusnuo konkurenciju
Objavljeno 19. ožujka, 2019.
Vrhunski uglađen automatski mjenjač “šalta” bez trzanja, pa je gotovo nemoguće prepoznati trenutak izmjene stupnja prijenosa

Nekoliko dana nakon službenog početka prodaje u Hrvatskoj imali smo prilike sjesti za upravljač i u Osijeku i okolici provozati novu generaciju BMW3, konkretno, model BMW 320d Sedan. Odmah se vidi kako je sedma generacije narasla u odnosu na prethodnike i gotovo je dostigla seriju 5.

Dimenzije su sada osjetno veće. Dužina nove serije BMW 3 sada je 4709 mm što je za 76 mm duže od prethodne serije. Novi BMW širi je za 16 milimetara (1827), a viši za milimetar (1442). Što se tiče međuosovinskog razmaka za 41 milimetar veći je od prethodnika i sada iznosi 2851 mm. Treba napomenuti i kako je trag kotača proširen za 43 mm, dok je težina smanjena za čak 55 kilograma. Sve ovo nabrojeno, u kombinaciji s motorom i voznim karakteristikama, aduti su za sportski izgled koji se takvim pokazao i u praksi, odnosno na cesti.

BMW 320d ima vrhunski uglađen automatski mjenjač koji "šalta" bez trzanja i gotovo je nemoguće prepoznati trenutak izmjene stupnja prijenosa.

Poletan i siguran
Koliko god brzo išao na kratkoj je vožnji testirana BMW3 je pod jačim pritiskom papučice gasa imao još mnogo toga za reći. Testirani model ispod poklopca ima motor koji, iako isporučuje "samo" 140kW, nudi mnogo više od očekivanja. Dovoljno je poletan da bez problema sa sigurnošću i brzo obiđe sporije vozilo ispred sebe. Sasvim će sigurno zadovoljiti sve one koji vole i malo, onako sportski stisnuti papčicu, samo treba pripaziti, jer vas vrlo brzo dovede u visine iznad kojih vrebaju policijski radari i presretači.

Sprijeda odmah upada u oči kako je sve u funkciji vozača. Multimedija ostavlja bez teksta, kao i elektroničko namještanje i praćenje rada automobila. Ekran multimedije dobro je uklopljen u liniju prednje konzole. Sada je istaknut i ne strši nespretno. Oba ekrana (ispod upravljača i u sredini konzole), u istoj su ravnini i informacije je lako pronaći.

Odmak od konkurencije
Tu je i nekoliko klasičnih tipki, što je odličan spoj starog i novog. Osim upravljanja preko dodira ekrana, do željene informacije možemo doći i rotirajućim prekidačem koji se nalazi pokraj mjenjača.

Novi BMW3 ima niže težište, raspodjela težine je 50:50, a krutost i ovjes značajno poboljšani. Otpor aerodinamike je manji, pa je tako drag koeficijent, za voženi model 320d, samo 0,23. Bolja aerodinamika znači sigurniju vožnju i manju potrošnju goriva, no zbog tog zahtjeva aerodinamike padajući krov na stražnjem sjedalu ne ostavlja baš previše prostora putnicima višim od 190 cm. Također, ovjes bi s obzirom na performanse mogao biti i nešto tvrđi, jer se na zabranjeno visokim brzinama osjeti blago ljuljanje. Nećemo cjepidlačiti, provozani BMW 320d je odličan automobil. Slobodno možemo reći kako se sada odmakao izravnim konkurentima Audiju, a naročito Mercedesu.

BMW3 nije jeftin automobil, no on itekako ima svoju klijentelu, kako u Osijeku tako i drugim mjestima Slavonije i Baranje, pa nekoliko ovih novih već broje prve kilometre. ‘Odokativno‘ možemo reći kako je novi BMW3 idealan za uspješne mlade biznismene s manjom djecom.

Milan Bugarić
Odlična svjetla
Svjetla i maska dominiraju prednjim dijelom automobila. Potpuna LED prednja svjetla su standardna, uz prepoznatljiv izgled dvostrukih farova, sada modernijih. Dinamičan bočni oblik odlikuje nekoliko karakterističnih linija i kontura. Tako je i stražnji rub prozora lijepo integriran u C-nosač. Horizontalne linije elegantno su ‘mršave’, iako im zatamnjena LED svjetla straga daju ‘mišićav’ izgled. Novi BMW proizvodi se u Münhenu (Njemačka), u Tiexi u Shenyangu (Kina) te u novoj tvornici u San Luis Potosi (Meksiko).
76

milimetara novi BMW3 duž je od prijašnje generacije
55

kilograma novi je BMW3 “smršavio” u odnosu na šestu generaciju
Sprijeda odmah upada u oči kako je sve u funkciji vozača. Multimedija ostavlja bez teksta
Najčitanije iz rubrike