Autoglas
TEST HAK-A

Šest autosjedalica su loše zbog - naftalina
Objavljeno 31. prosinca, 2018.
Pomalo brine što je čak šest proizvoda dobilo oznaku loš, i to zbog štetnog i potencijalno kancerogenog sastojka u presvlakama
Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog drugog godišnjeg testiranja dječjih autosjedalica koje su proveli Hrvatski autoklub i njegovi partneri iz europskih autoklubova. Ovaj put zahtjevnim testovima izložene su čak 24 autosjedalice prilagođene različitim dječjim uzrastima i stupnjevima razvoja. Tako su se pod povećalom našle sjedalice za tek rođene bebe, ali i one za 12-godišnjake koji teže maksimalno 36 kilograma.


Analizirali su se sigurnost, jednostavnost/praktičnost, ergonomija i sadržaj štetnih sastojaka, no velikog pobjednika koji bi dobio maksimalnu ocjenu vrlo dobar - nema! Zato je čak 15 autosjedalica zaslužilo ocjenu dobar, njih tri su zadovoljavajuće (Chicco Around U i-Size, Nania I-Max SP Isofix i Osann I-Max SP Isofix Ferrari), a čak šest ih je loše (Foppapedretti Uniko i-Size, Graco Turn2Reach, Jané Koos i-Size, Jané Koos i-Size + iPlatform, Nachfolger Hy5 TT i Osann Fox). Također, ni jedna sjedalica u ovom testiranju nije ocijenjena terminom ‘jedva dovoljan’.
Naftalin

Zanimljivo, svih šest autosjedalica dobilo je najnižu ocjenu isključivo zbog pronađenih štetnih sastojaka, pri čemu je sjedalica Foppapedretti Uniko i-Size bila tragična i na području sigurnosti, gdje je zabilježila daleko najlošiji rezultat od svih konkurenata. Taj je proizvod namijenjen (novorođenoj) djeci visine od 40 do 95 centimetara. I još jedan mali povratak na ove sjedalice sa štetnim sastojcima... Naime, da u njihovim presvlakama nije pronađen naftalin, Jané Koos i-Size i Jané Koos i-Size + iPlatform bile bi svrstane među najkvalitetnije autosjedice u ovom testiranju. Međutim, postojanje spomenutog sastojka koji se smatra potencijalno kancerogenim za ljude, automatski ih je bacilo na začelje kolone. Naftalin je pronađen i u presvlaci Nachfolgera Hy5 TT, čime su tako poništene mnoge pozitivne karakteristike, jer se radi o jedinoj sjedalici na napuhavanje koja ispuhana teži samo 5,1 kilogram, relativno ju je lako transportirati te je na područjima sigurnosti i jednostavnost/praktičnost sasvim zadovoljavajuća.


Iako je čak 15 autosjedalica zaslužilo ocjenu dobar, prema prosjeku su se na vrhu izdvojila tri Britax Römer proizvoda, te Joie i-Level i Cybex Solution S-Fix. Iza njih slijedi još jedan Britax Römer (Dualfix M i-Size), pa bi se sportskim terminom moglo reći da je ova britansko-njemačka tvrtka moralni pobjednik testiranja. Tri spomenuta elitna Britax Römerova modela (Baby-Safe 2 i-Size + i-Size Base, Baby-Safe 2 i-Size + i-Size Flex Base i Swingfix M i-Size), ujedno su pobrala i daleko najbolje ocjene na testu sigurnosti kojima je uz bok ravnopravno stala sjedalica Jané Koos i-Size. Budući da je ovaj španjolski proizvod prilagođen tek rođenoj djeci visine od 40 do 83 centimetra, vrlo kvalitetno odradio i sigurnosno-upotrebne komponente testiranja, tim više im može biti žao što je u presvlaci pronađen naftalin, koji ih je automatizmom gurnuo na margine ukupnog redoslijeda.
Jednostavnost

U kategoriji jednostavnosti korištenja, pak, imamo maksimalno suverenog laureata. Autosjedalica Joie i-Level uspjela je zabilježiti najbolje rezultate u apsolutno svim potkategorijama (rizik od pogrešne upotrebe, namještanje pojasa, montaža sjedalice, prilagodba sjedalice, razumljivost uputstava i upozorenja te čišćenje i završna obrada), zbog čega joj na području praktičnosti nema premca. Reklo bi se da s njom ne možete pogriješiti, naravno, ako vam treba sigurna nosiljka za tek rođenu djecu maksimalne visine 85 cm i težine 13 kg. Dijametralno suprotnu situaciju pronalazimo analizirajući ergonomiju sjedalica gdje se također ističe jedan proizvod, ali u negativnom smislu. Ovdje su, od ukupno 24 testirane autosjedalice, čak 23 zabilježile ocjenu dobar, dok je Graco Turn2Reach samo zadovoljavajuća, jer nimalo ne blista u potkategorijama, kao što su pozicija oslonca za noge, potreban prostor u automobilu te prostor za dijete i pogled djeteta.

Prije kupnje sjedalice svakako se malo informirajte o modelima koji vas interesiraju (na internetu ili, prema mogućnosti, u direktnom kontaktu s vlasnikom vama zanimljivog proizvoda koji već ima neka iskustva), i osobno posjetite trgovinu. Izravan uvid u autosjedalicu zahvalniji je od kupnje ‘naslijepo’ u web-shopu, posebice ako ćete povesti i dijete kojemu je novi proizvod namijenjen. Kad izaberete i kupite autosjedalicu, tad se dobro upoznajte s njezinim mogućnostima kroz tehnička uputstva i upozorenja, jer pogrešna montaža može dovesti do iznimno opasnih situacija.


Milan Bugarić
// SIGURNOST ZA DJECU //
Britax Römer pokazao konstantu
Kod četiri testirane Britax Römer sjedalice (dvije za bebe, dvije za djecu), dobre strane su vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, izvrsno namještanje pojasa i lako prilagođavanje veličini djeteta. Sjedalica se može dobro pričvrstiti za sjedalo, nizak je rizik od pogrešne montaže, jednostavno zakopčavanje, brza i vrlo jednostavna montaža, lako razumljiva uputstva i upozorenja. Imaju mnogo prostora za dijete, presvlaka je periva u perilici rublja, lako skidanje presvlake, dobra završna obrada, vrlo niska kontaminacija. Jedini je minus što ove sjedalice zauzimaju mnogo prostora u automobilu.

Kod modela za djecu Britax Römer Dualfix M i-Size te Britax Römer Swingfix M i-Size minus je što zakopčavanje nije vrlo jednostavno, i riječ je o vrlo teškoj sjedalici i u njoj dijete ima limitiran pogled.
LOŠE STRANE SJEDALICA
Podosta je sjedalica dobilo ocjenu - loše. Očituje se to prema visokom riziku od ozljeda pri frontalnom sudaru, nešto povećanom riziku od pogrešne montaže, a i zakopčavanje im nije vrlo jednostavno. Kod nekih se sjedalica presvlake teško skidaju, a i imaju visoku kontaminaciju naftalina. Neke je sjedalice teško montirati, jer su uputstva i upozorenja teško razumljiva, a kod nekih je problem i tanko punjenje podstave. Pojedine sjedalice nemaju idealan oslonac za noge i odmah se na prvu vidi lošija završna obrada. Sve bi sjedalice, još jednom upozoravamo na to, prije kupnje trebalo vidjeti u trgovini.
Možda ste propustili...

TALIJANSKA POLICIJA POHVALILA SE SA NOVIM "KONJEM U SVOJOJ ERGELI"

Lamborghini Urus za policajce