Autoglas
VW AMAROK

I najslabija izvedba upravo je briljantna
Objavljeno 30. listopada, 2018.
Volkswagen Amarok je u biti vrlo lijepo dizajniran i osmišljen auto koji prema potrebi može biti i “radni konj” i maneken na cesti

Volkswagen Amarok već je neko vrijeme na tržištu u svojoj blago osvježenoj inačici. Mnogi možda i ne znaju da je redizajn uopće bio, no Amarok svakako nije segment vozila koji prati sveopća populacija našeg tržišta. Međutim, oni koji prate i traže vozilo kao što je Amarok, to itekako znaju, a znaju da se unatrag nešto više od godine Amarok nudi i s moćnim V6 dizelašem. Upravo ovom moćnom konjicom bio je opremljen naš testni Volkswagen Amarok Comfortline 3.0 TDI V6 4MOTION. Iako je riječ o najslabijem 3.0 TDI motoru koji dolazi s Amarokom, on je itekako moćan, zapravo moćniji od svega što možda i vidite u pick-up vozilima na našim cestama. Pravi vuk, što ujedno i označava naziv Amarok, a koji na prvu to nikako ne otkriva.

Krećemo od vanjskog izgleda Volkswagen Amarok Comfortline 3.0 TDI V6 4MOTION. Automobil je za naše prilike golem. Možda na nekom tržištu kao, primjerice, onome SAD-a, gdje su ova vozila puno češća pojava, Amarok djeluje posve normalne veličine, no za naše prometnice on je ipak velik, golem. Duži je od 5,3 metra, širok gotovo dva metra, međuosovinskog razmaka više od tri metra i otvorenog teretnog prostora površine veće od 2,5 m2, mase malo više od dvije tone. Sve te brojke dat će vam lakšu vizualizaciju o kakvom je ovo moćnom stroju riječ. Jednom natovaren, Amarok može težiti i do gotovo tri tone!
Robusno i radno
Sve te brojke toliko su velike da Volkswagen Amarok ulazi u gospodarski segment VW-a, a kako su upravo gospodarstvenici oni koji traže ovakvo vozilo, to nimalo i ne čudi. Dakle, ako ste građevinar, poljoprivrednik, poduzetnik koji se bavim djelatnošću gdje treba vozilo za sve terene i prijevoz robe, Volkswagen Amarok idealno je vozilo. I dok će u poslu briljirati, njegov vanjski nastup također će ostati zamijećen, i to ne samo zbog dimenzija. Naime, iako su dimenzije prvo što će svatko zamijetiti, Volkswagen Amarok je u biti vrlo lijepo dizajniran i osmišljen automobil. Vanjske linije očekivane su za Volkswagen, a dominiraju oštre linije i čisti dizajn bez previše detalja. Teretni prostor prirodno se sljubljuje i djeluje skladno, a ne kao kakva "izraslina" na mnogim drugim vozilima tog tipa. Sve je robusno i stvoreno da traje. Budući da je proizvođač predvidio kako će to vozilo biti izloženo raznim, nimalo lijepim terenima i zadatcima, govore i brojne zaštite, poput one zadnjeg branika, teretnog prostora, blatobrana, pragova itd. Unutrašnjost nastavlja tu priču, a osim robusnosti i čvrstine, ona je slična bratskim modelima iz Volkswagena. Upravljač je isti kao na primjerice Golfu, kao i instrumentna ploča, multimedija. Dojam da smo u znatno većem vozilu nego u Golfu mijenjaju brojni pretinci i velika prostrana kabina. Pet putnika uključujući vozača ovdje će se smjestiti komotno, čak i na duža putovanja.
Snažno
Puno važnija priča od ljepote vanjštine i unutrašnjosti je motorizacija našeg testnog pick-upa. Volkswagen Amarok stigao nam je s trolitrenim TDI motorom, već otprije poznatim iz ovog diva autoindustrije. Već na prvu oduševljava uglađen i poprilično tih, milozvučan rad šestcilindraša. Sjedanjem za upravljač snage ovog motora postajete još svjesniji zahvaljujući visokom položaju sjedanja i osjećaja nadmoći. Ručni 6-stupanjski mjenjač zahtijeva nešto privikavanja jer omjeri su kratkog hoda kako bi omogućili prijevoz raznog tereta, a treba znati i regulirati snagu moćnog V6 motora. Svih 163 KS kojima Amarok raspolaže donosi nevjerojatno dobar osjećaj u vožnji. Amarok vuče iz "podruma", tj. od najnižih okretaja, bez oklijevanja i osjećaja nedostatka snage. Pogon na sve kotače koji možete i birati tijekom vožnje donosi nekoliko opcija. Standardna postavka je pogon na stražnje kotače, potom imamo na sva četiri te pogon uz blokadu diferencijala u slučaju da treba nešto povući ili smo zapeli. Osim toga, tu je i poseban off-road način koji se može aktivirati na bilo kojem načinu vožnje, a omogućava asistenciju pri vožnji izvan dobrih cesta. Upravo te off road mogućnosti posebno su nas se dojmile i potrebno je naglasiti kako će se Amarok jako dobro snaći izvan lijepog terena.
Marin Režić
// VOZILI SMO //
PROIZVODI SE U TVORNICI U HANNOVERU
Inače, premium pick-up vozilo sa snažnim V6 motorom snage 190/200 kW počelo se ove godine proizvoditi u pogonu marke Volkswagen gospodarska vozila u Hannoveru. Osim okretnog momenta od 580 Nm, taj motor također ima funkciju Overboost od 10 kW, što je ujedno jedinstveno za pick-up vozila ove veličine. Nova specifikacija motora dostupna je za verzije Amarok Highline i Aventura. Amarok Aventura sa 190 kW također sadrži nove vizualne elemente kao što su crni obrub krova, novi 20-colni kotači i poseban metalik lak u peacock zelenoj boji. Jedno od prvih vozila koje je napustilo proizvodni pogon u Hannoveru s novom, vrhunskom specifikacijom motora jest Amarok Aventura s dvostrukom putničkom kabinom i trolitrenim V6 TDI motorom. Ta verzija serijski je opremljena 6-cilindričnom pogonskom jedinicom sa snagom od 190 kW/258 KS te dodatnom funkcijom Overboost i pogonom na sve kotače 4MOTION.
Najbolji pick-up u klasi
Za kraj spomenimo i fer potrošnju koja se za ovako veliko i moćno vozilo kretala od 8 do 10 litara. Tu je i fer cijena od kakvih 311 tisuća kuna. Tražite li pick-up vozilo za svoj rad, ovo je možda idealan odabir. Volkswagen Amarok s V6 dizelskim motorom pravi je pobjednik. To je činjenica koju su između ostaloga potvrdili međunarodni predstavnici medija. Oni su među uistinu brojnom konkurencijom Amarok proglasili Najboljim međunarodnim pick-up vozilom za 2010., a to su iznova učinili i za ovu, 2018. godinu – što je jedinstveno u toj klasi vozila.
Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana