Autoglas
ZA RAZLIKU OD EU-A

U Hrvatskoj mrtva utrka između benzina i dizela
Objavljeno 25. rujna, 2018.
Mislim da dizelaše uništava krupni kapital, zbog veće zarade na prodaji benzina. To je stvar politike, kaže Željko Marušić

U Hrvatskoj bi se još godinama mogla voditi mrtva utrka između benzinaca i dizelaša jer je prodaja hibridnih i električnih automobila mala, ali i zbog toga što dizelaši, premda se sada prodaju manje od benzinaca, kada je u pitanju opstanak još uvijek nisu rekli posljednju riječ.


Godine 2016. u Hrvatskoj je udjel prodanih benzinaca iznosio 40,7 posto, dok je dizelaša prodano 57,4 posto. S druge strane, prema posljednjim podacima agencije Promocija plus, tijekom prvih osam mjeseci ove godine ukupno je prodano 47.167 novih putničkih vozila, od čega su 56,3 posto bili benzinci, a 41,5 posto dizelaši. Ostalo su bila vozila na hibridni, električni i plinski pogon. Prodaja sve te tri grupe vozila ostala je mršava, pa se i dalje najviše vodi bitka između benzinskog i dizelskog pogona.
Naime, do kraja kolovoza ove godine u Hrvatskoj je prodano tek 41 vozilo na električni pogon, i ta vozila u ukupnoj prodaji imaju udjel od 0,1 posto.
S hibridnima je situacija nešto bolja, pa ih je u osam mjeseci ove godine prodano 559, a udjel u prodaji iznosio je 1,2 posto.
Nakon skandala napredak u dizelskoj tehnologiji. Nedavni Volkswagenov skandal s varanjem na ispušnim plinovima globalno je naštetio dizelašima, ali im nije presudio. U međuvremenu je njemački Bosch postigao veliki napredak u dizelskoj tehnologiji.
Iz Boscha su nedavno objavili da kompaktni automobil klase Golf opremljen Boschovom dizelskom tehnologijom ispušta u prosjeku samo 13 miligrama dušikovih oksida po kilometru, što je približno desetina propisanog ograničenja koje će se primjenjivati od 2020. godine. Boschovi inženjeri te su rezultate dobili usavršavanjem već postojećih tehnologija. Glavni izvršni direktor Boscha Volkmar Denner istaknuo je tom prilikom da će dizelska vozila opremljena najnovijom tehnologijom tog proizvođača biti svrstana u vozila s niskim emisijama.
Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da će udjel dizelaša u ukupnoj prodaji u Europi i dalje padati, ali da će u Hrvatskoj ta promjena ići nešto sporije. "Mislim da dizelaše uništava krupni kapital, koji ima veću zaradu na prodaji benzina. To je stvar politike. S druge strane, benzinci u prosjeku troše mnogo više od dizelaša, a nisu toliko učinkoviti. Dizelaši su i sigurniji pri sudarima jer se teže zapale od vozila na benzinski pogon", kaže Marušić.H
// pogonsko gorivo //
POLITIČKI PRITISAK
Marin Galić, stručnjaka iz područja autoindustrije, kaže kako je "napravljen politički pritisak da se napravi disbalans između benzinaca i dizelaša. Netko od toga ima koristi, jednostavno nije istina da su dizelaši toliko štetni za zdravlje". Galić smatra kako su dizelaši efikasniji, bolji i ugodniji za vožnju, te da u Hrvatskoj još dugo neće biti većih promjena glede prodaje benzinaca i dizelaša.
Možda ste propustili...