Osijek
TOUR OF CROATIA

Promidžba Slavonije na svjetskoj razini
Objavljeno 14. travnja, 2018.

Već treću godinu uzastopce “slavonska etapa” je polazišna točka prestižne biciklističke utrke Tour of Croatia. Ovoga utorka karavana na šestodnevni put dug više od tisuću kilometara kroz Hrvatsku kreće s Trga pape Ivana Pavla II., ispred osječke konkatedrale. A nakon starta i revijalnog “kruga po Osijeku” peleton će se uputiti prema Višnjevcu gdje je nakon tramvajske pruge i službeni start utrke. Nakon Osijeka pred biciklistima je 227 km duga etapa do Koprivnice, a proći će kroz Bizovac, Košku, Našice, Kutjevo, Park prirode Papuk, Orahovicu, Čačince, Slatinu...

- Nama je izuzetno zadovoljstvo što utrka kreće baš iz Osijeka, jer u gradu Osijeku i Osječko-baranjskoj županiji našli smo izuzetno kvalitetne partnere - poručuju iz organizacijskog odbora.

Poziv s Eurosporta

I svim gradovima i mjestima gdje utrka prolazi može biti drago, jer slika s Tour of Croatije putem TV-a ide u cijeli svijet, odnosno u više od stotinu zemalja. A osim nedvojbenog sportskog značaja za Slavoniju i Baranju, dolazak biciklističke karavane na istok Hrvatske duž ravničarske rute mnogo znači i za turističku promidžbu kontinentalne Hrvatske. Sjećamo se lani kako su komentatori Eurosporta zanijemjeli na kadrove iz zraka (snima se iz helikoptera) te hvalili ljepote, ponajprije Kopačkog rita, osječke Tvrđe, valpovačkog i donjomiholjačkog dvorca, kao i Pejačevićevog u Našicama. I pritom su u eteru izgovorili kako svi ljubitelji prirode obvezno moraju posjetiti Kopački rit. Tako su i ove godine dogovorene posebne TV snimke Kopačkog rita, kako bi svijet upoznao ljepote “baranjskog bisera”.

Snimke iz helikoptera ne pokazuju samo bicikliste, nego i sve ljepote krajeva kroz koje oni prolaze. I tu nema uljepšavanja, ljudi vide pravu sliku, destinacijske ljepote, civilizacijski iskorak... I prema procjenama marketinški učinak snimaka je 30 posto veći od bilo kojeg oglašavanja i prezentacije. Eurosport je javno pozvao svoje gledatelje da posjete Slavoniju i Baranju, no pitanje je koliko domaći ljudi koriste utrku u promidžbi i popularizaciji ovoga kraja i samoga cikloturizma. Čini se malo pomaka ima, ali to su još uvijek mali koraci. Lani nam je Mile Jurčević koji je s biciklom prevalio više od 2600 kilometara od Luksemburga do Vukovara, rekao:

- Vozio sam dio puta s jednim Francuzem, zatim s Poljacima, susretao sam još neke bicikliste i, zanimljivo, njima je svima ruta samo do Mađarske. Dođu blizu hrvatske granice i onda se vraćaju kući. Pričao sam im o Baranji, o ljepotama toga kraja, našim cestama koje su jako dobre, ali oni o tome nemaju pojma.

Veliki dobitak

I u tih nekoliko riječi mnogo toga je rekao te otkrio naše probleme. Cikloturizam je brzorastuća turistička grana, a cikloturisti su dobri potrošači. I svi zajedno iz petnih se žila moramo truditi kako ih privući baš kod nas. Hrvatska ima prirodne ljepote, dobre ceste, ponudu koja ostavlja bez daha, ali za nju mnogi ne znaju. Cijela Slavonija i Baranja ovim Tour of Croatija dobit će odličnu marketinšku reklamu i najljepšu razglednicu, ali mora znati to iskoristiti. Publika koja prati biciklizam uglavnom su rekreativci koji vole istraživati i voziti cestama kojima su vozili i profesionalci poput Marka Cavendisha, Vicenza Nibalija, Ricarda Zoldija... A svi su oni vozili kroz Slavoniju, i to je jedan od aduta koji turistički djelatnici moraju isticati pri privlačenju biciklističkih rekreativaca na istok Hrvatske.

- Svaka destinacija kojom utrka prođe doista mnogo dobiva, samo je pitanje kako će se to iskoristiti nakon što sve završi - poručio je nekadašnji hrvatski biciklist i direktor utrke kroz Hrvatsku Vladimir Miholjević.

Ivana LIOVIĆ

I ove godine će u sklopu prve etape u svijet otići posebne TV snimke ljepota Parka prirode Kopački rit