Autoglas
PRODAJA AUTA U 2017.

Lani prodano 15,1 posto automobila više nego u 2016.
Objavljeno 9. siječnja, 2018.
Prodaja je stagnirala u prosincu jer se čekalo smanjenje davanja

Vezani članci

PRODANO IH “SAMO” 17,23 MILIJUNA

Prodaja automobila u SAD-u U 2017. pala prvi put od 2009.

Dvojake su brojke prodaje automobila u Hrvatskoj koje nam je dostavila agencija Promocija plus. Na godišnjoj razini 2017. godine u Hrvatskoj se prodalo 50.769 automobila, što je nemalih 15,1 posto više nego godinu prije, kada je prodano 44.106 automobila. No kada se gleda rezultat prodaje u prosincu, on je čak 38,2 posto manji u odnosu prema prosincu 2016. Ipak, postoji “kvaka”.

Poznato je da je Hrvate, bar što se tiče prodaje automobila, teško preveslati. Ova mala prodajna brojka za prosinac 2017. leži u činjenici da su bila najavljena smanjenja davanja, pa su potencijalni kupci odlučili pričekati siječanj. Naime, od početka ove godine obveznicima PDV-a ponovno se priznaje 50 posto pretporeza prilikom nabave automobila u službene svrhe, odnosno njegova održavanja, od čega bi osobitu korist trebali imati poduzetnici. Je li to istina treba pričekati novo mjesečno izvješće agencije Promocija plus.

Trijumf Volkswagena

Volkswagen je ukupni pobjednik 2017. godine gledajući marke automobila. Drži 14,36 posto prodajnog tržišta, sa 7116 prodanih automobila. Iako je njegov najprodavaniji model - Golf - tek na četvrtom mjestu, odličan rezultat Volkswagena leži u činjenici da je dobro raspodijelio prodaju i u ostale tražene modela, Polo, Up, Passat i Tiguan. Daleko iza sebe Volkswagen je ostavio Škodu, pa je rezultat još i bolji jer se češka marka nalazi u vlasništvu VW grupe. Škodinih modela lani je prodano 4722, dok je treći Opel (4652) koji je malo usporio s prodajom u drugoj polovini 2017. Četvrto mjesto rezervirano je za Renault (4597), peto za Ford (3579), šesto za Suzuki (3128), a sedmo za Hyundai (2504).

Bolje rezultate u odnosu prema 2016. lani su postigle i njemačke premium marke. Tako je Audi lani prodao 1819 automobila, BMW 1326, a Mercedes 1321. Za malo tržište poput hrvatskog nije loše. Što se tiče Porschea, lani ih je prodano 57, dok se 51 kupac odlučio za model Jaguara. Sedam automobila prodao je Toyotin premium brend Lexus, a hrvatskim cestama od lani jure i četiri Tesle te samo jedan Maserati. Zanimljivo, prodane su i dvije Lade.

Iako još nemamo temeljitih prodajnih rezultata, neslužbeno doznajemo da je flotna prodaja vozila dala pozitivan prodajni impuls. S druge strane, to znači da je u odnosu prema godinama prije 2007. i službenog početka financijske krize kupnja građana manja od korporacijske. A to su rezultati koji nas uistinu zanimaju. Neke modele pogurala je i javna nabava (čitaj MUP).

Slaba struja

Glede modela prodajni pobjednik za 2017. je Škoda Octavia (2464), kojoj su dva najbolja mjeseca bila svibanj i lipanj, kada je kupcima isporučeno 889 automobila. Na drugom je mjestu Renault Clio, koji je prodan u 2292 primjerka. Najbolji mjeseci za Clio bili su travanj i svibanj, kada je prodano 913 automobila. Policija je pak pogurala Ford Focus s 2271 prodanim automobilom. Najbolji mjesec za Focus bio je studeni, kada je prodano čak 487 automobila. Hrvatima drag VW Golf na četvrtom je mjestu, s 2074 prodana vozila, a rezultat je lošiji od prosinca 2016., kada je prodano 167 Golfova više. U VW-u ne očajavaju jer je odlično išla prodaja ostala četiri VW modela.

Zbog loše prodaje u drugoj polovini 2017. Opelovi bestseleri Astra i Corsa završili su na petom odnosno sedmom mjestu. Tako je primjerice u travnju prodano 368 Corsi, a u studenom tek 15. Najkonstantniji model po prodaji je Suzuki Vitara koja u mjesečnim prodajnim rezultatima nema ekstrema, ni u plusu ni u minusu. I to je model za koji slobodno možemo reći da ga kupuju građani, a ne korporacije.

Hrvatski vozači prošle su godine preferirali kupnju vozila na dizelski pogon. Takvih je automobila prodano 27.831 (54,8 posto), za razliku od 22.075 benzinaca (43,5 posto). Plinaša je prodano 339, od čega 152 Dacie i 138 Opela. Debelo iza njih je Suzuki s 41 plinašem. Hibrida je pak prodano 502, i to ponajprije zahvaljujući Toyoti, koja je prodala čak 445 hibrida. Svi ostali pojedinačno nisu prodali više od deset vozila. Najbliži je Audi (9 hibrida), a slijede Porsche i Suzuki (po 8) i Kia te Lexus (po 7 hibrida). I na kraju ćemo spomenuti prodajne rezultate za struju. Iako smo se protekle godine raspisali o poplavi električnih automobila na svjetskom tržištu, u Hrvatskoj ih je lani prodano - 22. Ni jedna marka nema deset prodanih primjeraka, Volkswagen ih ima pet, a po četiri Tesla, Rariro i Smart. Struja u Hrvatsku stiže - puževim korakom!

Milan BUGARIĆ
ZAGREBAČKA REGIJA I PATULJCI

ZG registracijska oznaka lani je stavljena na čak 18.251 automobil (35,95 posto). Osječko-baranjska županija na sedmom je mjestu s 2364 automobila s OS registracijama. Ispred nje su splitska regija s 3986 novoregistriranih automobila, riječka regija (3759) i Istra (3372). Iznad su se ugurale i dvije porezne oaze, požeška regija (3910) i karlovačka regija (2833). Ostale slavonske županije na hrvatskom su dnu jer tamo nema korporacija koje masovno kupuju automobile, ostaju samo građani plitkih džepova. Na 14. je mjestu slavonskobrodska regija koja ima 597 novoregistriranih vozila, vukovarska 581, dok je virovitička regija pretposljednja sa samo 230 novoregistriranih vozila.

FOCUS NABOLJI U PROSINCU

Apsolutni pobjednik prosinca je Ford Focus sa 171 prodanim primjerkom. Iza njega je ostala stabilna Suzuki Vitara (96) i VW Golf (87). Brojku od 50 prodanih primjeraka premašili su još Dacia Sandero (72), VW Passat (71). Renault Megane (65), Suzuki SX4 (61), VW Tiguan (56) i Dacia Duster (50).