Dome slatki dome
KAKO SE FOKUSIRATI

Uredan radni stol, bolja koncentracija
Objavljeno 5. listopada, 2017.
"Opasnost" za odvlačenje pozornosti je pametni telefon prepun sadržaja zbog kojih dolazi do fluktuacije pozornosti

Kada se moramo fokusirati na neki važan posao, najprije su nam potrebni mir i tišina, no, prema mišljenju njemačkih znanstvenika, za uspješne radne rezultate jednako je važno uredno radno okruženje, posebice radni stol.

Margit Ahrens iz Njemačke udruge za vježbanje memorije i koncentracije kaže da je vrlo važno radno okruženje održavati urednim "posebice radni stol s kojega bi trebalo ukloniti sve što nam odvlači pozornost". Znanstvenica savjetuje da pokušamo ustanoviti što nam iz okoline najčešće odvlači pozornost tijekom učenja ili posla, te eliminirati ili smanjiti utjecaj takvih faktora.

Ako vam prilikom učenja pozornost najviše odvlači računalo treba ga ugasiti, a isti je slučaj s glazbom, televizijom... Dakle, smanjiti na najmanju moguću mjeru svaku vrstu buke koja odvlači pozornost, kao i razgovor s kolegama na poslu ili ukućanima.

Posebnu "opasnost" za odvlačenje pozornosti predstavlja pametni telefon prepun raznih sadržaja zbog kojih dolazi do fluktuacije pozornosti. "Stalna bojazan da ćemo nešto propustiti utječe na to da smo fokusirani na gadget umjesto na vlastitu produktivnost", kazala je Ahrens. Savjetuje se izbor mjesta isključivo za učenje ili posao, jer nam u tom slučaju treba mnogo manje vremena za privikavanje na radnu atmosferu.

Treba povesti računa i o dijelu dana u kojem nam je razina koncentracija najviša. Većina ljudi najbolje se na rad usredotočuje ujutro, kaže Ahrens. "U tom slučaju nikada ne odgađajte teške zadaće ili pregovore i obavite ih prije ručka", kaže znanstvenica. Svu oni koji imaju problema s koncentracijom nikako ne bi trebali raditi istodobno više stvari, unatoč tomu što je "multitasking" u današnje vrijeme i poželjan i nužan, no često smanjuje koncentraciju.

Umjesto istodobnog obavljanja zadaća, treba odrediti prioritete i rješavati ih zasebno. Na ovaj se način najčešće višestruko smanjuje vrijeme potrebno za njihovo izvršavanje.H

MOZAK TREBA Mnogo ENERGIJE

Ne zaboravite da vaš mozak treba mnogo energije. Pritom ne mislim na čokoladice, nego na zdjelicu orašida, pecivo od cjelovitih žitarica i voće. Pritom je najbolje piti čajeve ili vodu. Ahrens savjetuje da bi za što bolju koncentraciju soba u kojoj radimo trebala biti dobro prozračena te da će i kraće vježbe biti od koristi.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana