Osijek
SURADNJA S TVRKAMA I STUDENTSKI START-UPOVI

Kako Ferit nastoji studentima olakšati život nakon Ferita
Objavljeno 17. srpnja, 2017.

Čini se da više ne vrijedi ona krilatica “s fakulteta na posao”. Kako živimo u turbobrzom vremenu, tako se naime sve više očekuje da studenti još za studiranja pokrenu vlastiti biznis. Štoviše, u tome im sve više pomažu i matični fakulteti.

Primjerice Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija - popularni Ferit potiče i podržava samozapošljavanje studenata.

Klica ove ideje niknula je prošle godine. Ferit je naime lansirao portal za studente fakulteta i poslodavce “Stup” na kojemu partnerske tvrtke mogu oglašavati otvorena mjesta za stručnu praksu, mogućnosti izrade završnih i diplomskih radova, stipendije, slobodna radna mjesta i sve ostale sadržaje i aktivnosti koje su od interesa za studente Ferita. S druge strane, fakultet preko “Stupa” obavještava tvrtke o nastavnim i izvannastavnim aktivnostima u koje se one mogu uključiti.

- Dakle, želja je da se studenti i njihovi budući poslodavci što više približe još tijekom studiranja - ne skriva Kruno Miličević, prodekan za nastavu i studente na Feritu.

Nakon nešto više od godinu dana “Stupa” ostvareni su vrlo značajni pokazatelji, 251 partnerska tvrtka korisnik je “Stupa”, ukupno je ponuđeno 327 stručnih praksi, održano je 46 "sučeljavanja" tvrtki i studenata u okviru nastave (bilo kroz gostujuća predavanja i radionice tvrtki na Feritu ili posjetama studenata tvrtkama). Više od 220 studenata objavilo je svoj profil tvrtkama radi moguće dodatne suradnje (izrada završnih i diplomski radova, dodatne stručne prakse, stipendije, radna mjesta...) koji potvrđuju želju i tvrtki i studenata za užom suradnjom, a koju je Fakultet kroz ovaj portal svakako pojednostavnio te učinio izravnijom i djelotvornijom.

No u Feritu nisu samo na tome stali, podržavaju i želju studenata da otvore svoju tvrtku.

- Studentskim natječajem Pro-Student Ferit financira izradu najboljih i najzanimljivijih studentskih ideja, bilo da je riječ o ideji s komercijalnim potencijalom (tzv. Kompot-poziv) ili da je riječ jednostavno o studentima zanimljivom projektu (tzv. Zapro-poziv) koji na prvi pogled nužno i ne mora imati komercijalni potencijal - kazuje naš sugovornik.

U posljednje tri godine studenti su predložili 56 ideja za zanimljive makete, uređaje i gadgete, od kojih je Fakultet posljednje dvije godine izabrao 11 za financiranje, a ove godine odabrano je dodatnih sedam prijedloga iz kojih će uz pomoć partnera na natječaju uskoro nastati, nadaju se na Feritu, i novi studentski start-upovi.

- Kroz ove dvije inicijative Ferit želi studentima olakšati “život nakon Ferita“, odnosno izlazak na tržište rada nakon uspješnog završetka studija, bilo da žele raditi u nekoj tvrtki ili žele otvoriti vlastitu - kazuje zaključno Miličević. D. Kuštro

PARTNER I RIMAC AUTOMOBILI

Partneri koji omogućavaju provedbu “Pro-studenta” su “domaći” BIOS, Ekonomski fakultet, e-radionica, Inchoo, Pitaya solutions, Siemens CVC, Studentski inkubator Osijek, Tera Tehnopolis, UHP-Digital, ali i Rimac automobili.

7

je odabranih studenskih prijedloga čiju će realizaciju ove godine financirati Ferit i partneri

Najčitanije iz rubrike