Autoglas
PRODAJA AUTOMOBILA

Brojke optimistične, a Slavonija na dnu
Objavljeno 11. srpnja, 2017.
Izuzevši poreznu oazu u Požegi, ostatak Slavonije je na hrvatskom začelju

Ako gledamo samo statistiku, Hrvati imaju novca za kupnju novih automobila! Kako stoji u izvješću agencije Promocija plus, u prvih šest mjeseci ove godine u Hrvatskoj su novoregistrirana 32.322 automobila, što je za 22,5 posto više nego u istom razdoblju lani (5935 automobila više).

Brojke su optimistične, no tu treba povući “ručnu kočnicu”. Veliki broj vozila koja su registrirana ove godine pripadaju flotnim automobilima velikih korporacija, koja većinom imaju požeške registracijske oznake. Poznato je da je Požega porezna oaza za flotna vozila koja procjeta u proljeće. U siječnju je naime u Požeško-slavonskoj županiji registrirano samo 35 novih automobila, a do lipnja ih se nakupilo 3418! S tom brojkom ova županija je druga po broju novoregistriranih automobila, odmah iza nedodirljivog Zagreba. Veliki skok napravila je još jedna porezna oaza za flotna vozila, Karlovačka županija, koja je skočila na visoko četvrto mjesto. A gdje je tu Slavonija, izuzevši Požegu? Na dnu!

Osječko-baranjska je treća po broju stanovnika u Hrvatskoj, no po broju novoregistriranih automobila je na skromnom osmom mjestu. Brodsko-posavska i Vukovarsko-srijemska županija smjestile su se na 14. odnosno 15. mjesto, dok je virovitičko-podravska županija sa samo 110 prodanih automobila u prih šest mjeseci ove godine na predzadnjem, 19. mjestu.

Neprijeporni tržišni lider u prodaji automobila u Hrvatskoj i dalje je Volkswagen, koji je u prvih šest mjeseci ove godine prodao 4772 nova automobila. Na drugom se mjestu smjestio Opel sa 3679 prodanih automobila, dok je treća Škoda (3215 automobila). Sve tri marke drže svaka iznad deset posto udjela na tržištu novih automobila.

Visoko četvrto mjesto drži Renault, koji je prodao 3142 nova vozila, peti je Ford (1994), a slijede Suzuki, Hyundai, Dacia, Peugeot i Audi.

Što se tiče modela, najprodavaniji do lipnja je Renault Clio (1716 prodanih auta), druga je Opel Astra (1540), a treća Škoda Octavia (1450). Tek na četvrtom mjestu je Golf (1278), no Volkswagen se pobrinuo da raspodijeli postotke i na druge svoje modele poput Pola (1022), Upa (880), Passata (693) i Tiguana (533).

Inače, na mjesečnoj razini, u odnosu na svibanj, prodaja novih automobila je pala za 13,3 posto, dok se u odnosu na lipanj prošle godine bilježi rast za 12,8 posto.

Milan BUGARIĆ
DIZEL, BENZIN I HIBRID

Hrvatski vozači preferiraju dizelske motore, pokazala je analiza Promocije plus. Do kraja lipnja je prodano 17.822 dizelaša, benzinaca 14.059, hibrida 243, 25 “plinaša” i samo dva električna automobila. Dizelu su naklonjeniji vlasnici Volkswagenovih, Škodinih, Renaultovih, Audijevih modela. Ekstreb u dizelu je Mercedes koji je prdao 854 dizlaša i samo devet benzinaca. Opel, Suzuki i Fiat pak više vole benzin. Jedini svestrani igrač je Toyota, koja je uz benzince i dizlaše prodala i 215 hibrida.

Možda ste propustili...